Gå til innhold

Atferdsproblem hund.

Anbefalte innlegg

Gjest AvocadoMelon
Skrevet (endret)

Har en terrier på 10 kg som har begynt å bjeffe på tven. Ikke sånn små boffing men han ligger i sofaen og stirrer mot tven før han plutselig tar full fart og bjeffer på en aggressiv og intense måte mot tven mens han hopper mot tven. ( Det er mennesker han bjeffer på )

Jeg får ingen kontakt med han og vet ikke hvordan jeg skal få han til å slutte. Han kan holde på sånn i 5 min og er veldig stresset etter denne seansen, puster, peser og stresser...

Noen som har tips til hvordan jeg skal avlede han fra denne oppførselen? 

Skal sies han har ganske mange andre adferdsproblemer også. Som har blitt forsøkt jobbet mye med uten noe særlig bedring. Kjenner koppen allerede er full av problemer, og dette med tven får det til å renne over

Jeg er også høygravid. Han for like mye stimuli som han altid har fått. Eneste forskjellene nå er at jeg er hjemme hele dagen. 

Endret av AvocadoMelon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nettopp en video på akkurat dette. Dette er kanskje en metode som kan være verdt å prøve?

https://www.youtube.com/watch?v=Z0dHjHGkLw0

Anonymkode: fdc6c...224

Skrevet

Det jeg har gjort er å si "bra!" og gi godbit hver gang det var noe på tven som han kunne finne på og bjeffe på. Det er veldig effektivt fordi man ender opp med "sladring". Min hund vil bjeffe hvis det er f.eks katter på TVen. Hvis min samboer setter på en video med katter så vil hunden løpe bort til TVen, se på kattene og så se på meg for å forvente godbit. I stedet for å umiddelbart bjeffe på dem.

Da må man være konsekvent og belønne hver eneste gang helt til hunden har glemt det som var på TV. Hvis han eksploderer i bjeffing og stressnivået er så høyt at han ikke tar godbiter så kan man prøve enten med lyden av først eller at man tar hunden i bånd og står på lenger avstand fra TVen. Evt begge deler om man trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...