Gå til innhold

Hvilke potetgull savner du?

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Hei

det potetgullet jeg savner mest er det som kun var å finne på europris i perioder.

er det noen som husker dette? Det kom i 3 forskjellige design og smaker..svart pose med krokodille på, en rød pose med pappegøyelignende fuggel, den siste posen var blå med et annet dyremotiv. Husker det fra min barndom på 90-tallet og så gikk det mange år før jeg fikk tak i det på en europris i Drammen i 07ca. Siden det har det vært borte..😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Det potetgullet jeg savner mest er ett man fikk kjøpt i USA på slutten av 80-tallet da jeg bodde der et år:

O'Boisies. 

Av poteter fra Idaho. Ekstremt tynt og veldig sprøtt, ikke spesielt fett, men bare helt utrolig godt på smak.

Aldri sett/smakt noe i nærheten av dette. Helt enestående,men finnes ikke lenger.

Anonymkode: b9d56...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maarud eller Kims hadde en serie de kalte Food Truck, og der var det en pose som het Honey Soy Chicken eller noe.

Helt fantastisk, jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn ikke liker denne smaken, den er OVERALT i utlandet.

Anonymkode: 27064...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Maarud eller Kims hadde en serie de kalte Food Truck, og der var det en pose som het Honey Soy Chicken eller noe.

Helt fantastisk, jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn ikke liker denne smaken, den er OVERALT i utlandet.

Anonymkode: 27064...1ea

Smak og behag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella78

French fries med paprikasmak. Og det var en riflet chips med grillsmak før, tror det var Maarud, men ikke sikker. Det er er noen liknende, men de er ikke helt like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella78
Maskinfører skrev (6 minutter siden):

Potetskruer med paprika ☹️

Den finnes. Nettopp sett på Europris tror jeg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella78 skrev (Akkurat nå):

Åja, kjøpte ikke så la ikke merke til pris 🙈 

Sjekket på nettet nå og på meny så skal de ha 43kr for en pose 🤯 for en 90g potetgullpose liksom. Da kjøper jeg heller den miksa posen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner en uten noe på, altså uten verken salt eller olje eller  noen ting. Skjønner ikke hvorfor absolutt alt skal dynkes i olje, til og med snacks av fleskesvor har de olje på.

Anonymkode: d2fe3...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Savner en uten noe på, altså uten verken salt eller olje eller  noen ting. Skjønner ikke hvorfor absolutt alt skal dynkes i olje, til og med snacks av fleskesvor har de olje på.

Men er ikke dette bare rent stekte potetskiver da? Skjær poteter med ostehøvelen og stek i stekeovn eller airfryer 😊👍

Anonymkode: 5061d...f4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er ikke dette bare rent stekte potetskiver da? Skjær poteter med ostehøvelen og stek i stekeovn eller airfryer 😊👍

Da må jeg jo gjøre det selv, det er mye jobb og jeg får det sjeldent til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må jeg jo gjøre det selv, det er mye jobb og jeg får det sjeldent til.

Det er ikke vanskelig 😊 vask poteter og skjær de med ostehøvel - 5 stk tar ca 1,5 min. Legg de på kjøkkenhåndkle og klapp bort litt av stivelsen, da blir de lettere sprø. Så legger du de i stekeovnen eller airfryeren til de blir sprø. Men dette vil jo ikke smake så mye nei, det er jo salt og fettet som setter smaken…  Jeg pleier jo ha olje og krydder på - men det behøver du ikke siden du ikke vil ha. Kjøpepotegull må jo nesten være stekt i noe og behandlet, eller hadde det ikke hatt noe holdbarhet 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...