AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Jeg er delvis sykemeldt. Innimellom krever jobben min at jeg reiser til utlandet på dagstur for å utføre deler av jobben min. Jeg leser på NAV sine sider at man må søke om utenlandsopphold. Men: dette er jo ikke for å dra på ferie eller et opphold i den grad at jeg skal være i utlandet mer enn en dagstur. Det står bare om ferie og korte handleturer av det jeg finner, ingenting om regler i regi av arbeidsgiver. 1) Kan jeg reise til utlandet for å utføre jobben min? 2) Må jeg søke til NAV for dette? Tenker jeg skal ringe NAV i morgen, men jeg begynte å tenke på dette nå og lurte på om noen vet eller har erfaring med det. Anonymkode: cc207...202
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Det er bare om du skal reise til utlandet samtidig som du får støtte fra nav. Når du er på jobb så får du ikke støtte av nav = ikke noe problem. Jeg var delvis sykmeldt i et halvt år og var flere ganger i utlandet på ferie, men det var mens jeg tok ut feriedager og da hadde det ikke noe å sk for dem. Men hadde jeg reist en dag jeg ellers skulle vært på jobb men var borte pga sykmeldingen så måtte jeg søkt. Anonymkode: de994...19c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 I arbeidsgiverperioden er det arbeidsgiver som godkjenner/avslår søknaden om å beholde sykepenger under utenlandsopphold. I perioden du jobber når du er delvis sykmeldt får du lønn, ikke sykepenger. Derfor krever du ikke sykepenger under utenlandsopphold, fordi du istedet mottar lønn for de timene/dagene Anonymkode: c1e11...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå