AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Hei! Jeg er nyutdannet sykepleier, og startet i en stilling i kommunen. Har jobbet her i et par år, men kun som student tidligere. Jeg tiltrådte i min stilling 1. september. Forrige måneden hadde jeg kun noen få ekstravakter. Fikk nå lønnsslippen og det ser ut som jeg har fått full sykepleierlønn. Trodde ikke jeg ville få første ordentlig lønn før 12. oktober. Noen som har noe greie på det?😊 Anonymkode: e912b...364
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 De fleste steder jeg har jobbet, får man halvparten av lønna etter at man har jobbet og halvparten på forskudd. Denne lønna er altså for hele september, selv om du enda bare har jobbet halvparten av måneden Anonymkode: 9ff3d...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 du får for inneværende mnd + de ekstravakter du hadde forrige. Så i kommunen får vi 12 dager etterskudd og 19 dager forskudd på lønna😁 Anonymkode: 92dbc...0b7
DobbelX Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Det høres riktig ut. Det er vanlig at lønnen utbetales i den måneden man er i, dvs at du får "halvparten av månedslønnen etterbetalt og halvparten på forskudd". Tilleggene gjennomsnittsberegnes, så istedet for at du får tillegg for de faktiske ubekvemme vaktene hver med vil du få et gjennomsnitt av disse og samme tilleggsutbetaling hver mnd. Tar du ekstravakter vil du få disse utbetalt måneden etter, som du sikkert er vant med fra tidligere.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 Tusen hjertelig takk for svar!😊 Ble litt stresset over om noe var feil jeg, men da henger jeg med! Trodde lønnen man fikk utbetalt var for forrige måned, men det gjelder vel kun ekstravakter😊 Anonymkode: e912b...364
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 Vanlig å forskuttere fastlønn og etterbetale ekstravakter, greit å huske på den dagen du skal slutte. Anonymkode: 00030...290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå