AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Ser demente syner ? Eller er Det en følge av ensomhet ? Anonymkode: b7b4b...add
Perelandra Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Noen demente opplever hallusinasjoner, men mange gjør det ikke. Min pappa var dement de siste årene han levde, og hadde mye hallusinasjoner. Han så ofte mennesker rundt seg som ikke var virkelige, og kunne for eksempel spørre: Hvem er den mannen som sitter i stolen der?" Flere andre i slekta mi har også vært demente, men så vidt jeg vet har ingen av dem hatt hallusinasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Det er ikke uvanlig at demente har hallusinasjoner. Både, syn og hørsel. Det kan være skremmende for dem, for de kan være skumle. Men noen ser også ikke skumle ting. Anonymkode: 18748...6f8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Min slektning er tidlig dement Og bor på hjem og har altså en «søt snill venn» på rommet, som kun h*n ser. Da er det vel ikke skadelig for vedkommende? Mitt inntrykk er at det nesten er som når barn får fantasti-venner ? Anonymkode: b7b4b...add 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 De kan hallusinere, men de kan også oppfatte ting feil. Sånn at der det står f.eks en stol kan de se et lite barn osv. Det er ikke så lett å vite forskjellen. Anonymkode: c2990...603 1
Perelandra Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 Jeg tror ikke pappa så ting som gjorde han redd, men det hendte han ble irritert fordi vi ikke kunne se det samme som han. Vi prøvde å si at dette er noe bare du kan se og ikke oss andre. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan hallusinere, men de kan også oppfatte ting feil. Sånn at der det står f.eks en stol kan de se et lite barn osv. Det er ikke så lett å vite forskjellen. Anonymkode: c2990...603 Ja, dette er riktig. Jeg opplevde flere ganger at pappa feiltolket omgivelsene. For eksempel kunne en skygge eller et tre bli oppfattet som et menneske. Han ble også veldig var for lyder og feiltolket dem. Helt dagligdagse lyder fra husarbeid kunne få han til å skvette opp og spørre om hva det er som bråker så fælt. 1
Honey Dew Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min slektning er tidlig dement Og bor på hjem og har altså en «søt snill venn» på rommet, som kun h*n ser. Da er det vel ikke skadelig for vedkommende? Mitt inntrykk er at det nesten er som når barn får fantasti-venner ? Anonymkode: b7b4b...add Så lenge de har det godt og trygt i sin verden, synes jeg de skal få være i denne ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 Akkurat nå, Perelandra skrev: Jeg tror ikke pappa så ting som gjorde han redd, men det hendte han ble irritert fordi vi ikke kunne se det samme som han. Vi prøvde å si at dette er noe bare du kan se og ikke oss andre. Ja, dette er riktig. Jeg opplevde flere ganger at pappa feiltolket omgivelsene. For eksempel kunne en skygge eller et tre bli oppfattet som et menneske. Han ble også veldig var for lyder og feiltolket dem. Helt dagligdagse lyder fra husarbeid kunne få han til å skvette opp og spørre om hva det er som bråker så fælt. Det er akkurat samme erfaring jeg har. For vedkommende kunne f.eks "kle på" stoler fordi de gjerne var et av barnebarna, eventuelt bare et barn som skulle ha på jakka siden det var så kaldt ute og sånne ting. Dette var ikke noe vi oppfattet at uroet eller gjorde vedkommende engstelig. Anonymkode: c2990...603
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå