AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 I dag greide jeg å gi vekk en vare som var dyrere enn jeg trodde for å være grei. Tok en rask beslutning selv om jeg vet jeg skal spørre sjef/andre om jeg ikke vet svaret. Gjør alltid feil før jeg lærer:( vil grave meg ned nå Anonymkode: c28e8...210
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Det er mye bedre at du er ærlig og sier at du har gjort en feil, enn å la være å si i fra. Da viser du at du er ansvarsbevisst og lærer av dine feil. Er sjefen din grei, vil h*n ta det med godt mot. Anonymkode: 1a912...e54
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye bedre at du er ærlig og sier at du har gjort en feil, enn å la være å si i fra. Da viser du at du er ansvarsbevisst og lærer av dine feil. Er sjefen din grei, vil h*n ta det med godt mot. Anonymkode: 1a912...e54 Enig. Er selv arbeidsgiver og hos oss er det lov å feile. Den som intet våger, intet vinner. Det beste er ansatte som tør å ta ansvar, beslutninger og gir god service. Og gjør vi feil, snakker vi om det og gyver på med godt mot igjen. Like blide.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Jeg ville tilbudt meg å betale for varen du ga bort Anonymkode: 87d98...2de
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tilbudt meg å betale for varen du ga bort Anonymkode: 87d98...2de Det er ulovlig :) Og veldig uprofesjonelt og tilby. Ville lagt meg flat og beklaget, og sagt at det ikke skal skje igjen, samtidig er det virkelig å ikke ynke seg for mye "Åh herregud beklager, sorry, jeg vet ikke beklager", da virker man bare ennå mer usikker og febrilsk. Jeg gjør alltid mye feil i starten av en jobb og er en person som trenger litt ekstra tid på å sette meg inn i det starten, så vet hvordan det føles. Husk også på at når de først har ansatt deg, så krever det en god del mer penger og reassurere å ansette en helt ny person og lære dem opp, så man har litt å gå på sånn sett. Et annet tips er å bare stresse litt ned, ro ned litte grann. Jeg blir fort stressa og skal gjøre alt fort på jobb, og har lært meg å bare gire ned et par hakk, selv i stressende situasjoner. (selvfølgelig skal man ikke "slappe av" og jobbe sakte, men bare puste innvendig). Feks med den varen kunne du sagt "Bare et øyeblikk, jeg må bare høre med sjefen min :)" og man lærer av å feile Anonymkode: e1873...2f9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ulovlig Og veldig uprofesjonelt og tilby. Ville lagt meg flat og beklaget, og sagt at det ikke skal skje igjen, samtidig er det virkelig å ikke ynke seg for mye "Åh herregud beklager, sorry, jeg vet ikke beklager", da virker man bare ennå mer usikker og febrilsk. Jeg gjør alltid mye feil i starten av en jobb og er en person som trenger litt ekstra tid på å sette meg inn i det starten, så vet hvordan det føles. Husk også på at når de først har ansatt deg, så krever det en god del mer penger og reassurere å ansette en helt ny person og lære dem opp, så man har litt å gå på sånn sett. Et annet tips er å bare stresse litt ned, ro ned litte grann. Jeg blir fort stressa og skal gjøre alt fort på jobb, og har lært meg å bare gire ned et par hakk, selv i stressende situasjoner. (selvfølgelig skal man ikke "slappe av" og jobbe sakte, men bare puste innvendig). Feks med den varen kunne du sagt "Bare et øyeblikk, jeg må bare høre med sjefen min :)" og man lærer av å feile Anonymkode: e1873...2f9 Hva mener du med det er ulovlig? Jobber på kjøkken og av og til kommer det folk og spør om de kan beholde/ få emballasje mat fraktes i, grønnkasser, spann, paller og div. Jeg svarer ja for å være grei og ikke virke gnien så viser det seg at de koster så og så mye å kjøpe inn. Det var det som skjedde i dag også, frykten for å virke gnien ved å gå å spørre om den emballasjen overstyrte fornuften. Ts Anonymkode: c28e8...210
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 Det er da ingen som tror du er gnien fordi du ikke gir vekk gratis ting fra jobben? De tingene tilhører jo ikke deg, de tilhører arbeidsplassen din. Gjort er gjort nå, og det er sikkert ikke noe krise. Men jeg tror du burde jobbe med deg selv med å ikke la følelser overstyre avgjørelsene dine på jobb. Anonymkode: 03393...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det er ulovlig? Jobber på kjøkken og av og til kommer det folk og spør om de kan beholde/ få emballasje mat fraktes i, grønnkasser, spann, paller og div. Jeg svarer ja for å være grei og ikke virke gnien så viser det seg at de koster så og så mye å kjøpe inn. Det var det som skjedde i dag også, frykten for å virke gnien ved å gå å spørre om den emballasjen overstyrte fornuften. Ts Anonymkode: c28e8...210 Oi! Du vet at det er en slags pant på både paller og de grønne kassene? Muligens også på de hvite kassene fra Gilde. De svarte kassene til kjølevarer er spinndyre, sjefen min voktet dem som gull. Bedriften din betaler for dem, og får penger igjen når de returneres til leverandøren. Pallene av plast er dessuten utstyrt med sporing. Der jeg jobbet måtte vi telle antall kasser og paller vi fikk, og registrere hvor mange som ble sendt i retur på eget skjema. Det eneste vi hadde lov til å gi bort var pappesker og de blå plastkurvene soppen ble levert i. Anonymkode: 0733a...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå