AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Jeg er ganske ny på løping, men har trent meg gradvis opp og ikke overtrent slik jeg ser det. Nå har jeg smerte i ene benet når jeg løper: som et stramt bånd rundt ene leggen, som kan stråle opp i rumpeballen på samme side. Det går over når jeg er i ro. Har løpt veldig rolig siste uke pga dette, men det kommer tilbake likevel. Virker muskulært, men er dette noe andre har opplevd og har tips til hva jeg skal gjøre med? Anonymkode: 22c40...809
Gjest devy79 Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Hei! Jeg fikk noe lignende i sommer da jeg var ute og løp etter en laaaaaaang skadeperiode, Overdrev og fikk skikkelig vondt i leggen dagen etterpå og resten av uken. Veldig vondt. Jeg bestemte meg for å se lege, og da fikk jeg konstatert beinhinnebetennelse og måtte ta medisin og holde foten i ro med isposer og bandasje i 10 dager. Tok noen uker før jeg kunne gå skikkelig igjen. Høres litt ut som det er noe du kan ha fått, men oppsøk lege du hvis det ikke gir seg i løpet av et par dager. Anbefaler deg uansett til å holde foten i ro, slik at den kan komme seg. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 41 minutter siden, devy79 skrev: Hei! Jeg fikk noe lignende i sommer da jeg var ute og løp etter en laaaaaaang skadeperiode, Overdrev og fikk skikkelig vondt i leggen dagen etterpå og resten av uken. Veldig vondt. Jeg bestemte meg for å se lege, og da fikk jeg konstatert beinhinnebetennelse og måtte ta medisin og holde foten i ro med isposer og bandasje i 10 dager. Tok noen uker før jeg kunne gå skikkelig igjen. Høres litt ut som det er noe du kan ha fått, men oppsøk lege du hvis det ikke gir seg i løpet av et par dager. Anbefaler deg uansett til å holde foten i ro, slik at den kan komme seg. God bedring. Å nei!! Håper ikke det er noe sånt, nå som jeg er i god driv ! Prøvde med en rolig tur på søndag og da gikk alt greit uten smerter. Men i dag kom de tilbake. Får satse på å holde i ro og håpe på det beste. Hvis ikke er det legebesøk. TAkk for svar Ts Anonymkode: 22c40...809
Ild Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Så kjedelig med skade. Har du sjekket løpeteknikken din? Høres ut som du har begynt med for mye løping for fort, evt har en belastende løpsstil. Ville gjort annen type trening til det gir seg helt, og deretter ventet en uke ekstra før jeg hadde begynt å forsiktig trene meg opp igjen på løpefronten. Ville også vært nøye med teknikken. Skader kan ta måneder og år å rette opp i, så tenk langsiktig. 1
Gjest devy79 Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å nei!! Håper ikke det er noe sånt, nå som jeg er i god driv ! Prøvde med en rolig tur på søndag og da gikk alt greit uten smerter. Men i dag kom de tilbake. Får satse på å holde i ro og håpe på det beste. Hvis ikke er det legebesøk. TAkk for svar Ts Anonymkode: 22c40...809 Ja,det var noe skikkelig dritt å måtte være i ro i flere uker da det var så varmt i sommer 😕 Krysser fingrene for at det går over,for det var ikke noe særlig morsomt 🙄Klem!😀
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 3 timer siden, Ild skrev: Så kjedelig med skade. Har du sjekket løpeteknikken din? Høres ut som du har begynt med for mye løping for fort, evt har en belastende løpsstil. Ville gjort annen type trening til det gir seg helt, og deretter ventet en uke ekstra før jeg hadde begynt å forsiktig trene meg opp igjen på løpefronten. Ville også vært nøye med teknikken. Skader kan ta måneder og år å rette opp i, så tenk langsiktig. Tusen takk for svar- får ta det med ro og vente litt da 🙈 Anonymkode: 22c40...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå