AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Jeg har i to år nå søkt vernepleie og sykepleie, men kommer ikke inn. Og poenggrensene øker for hvert år. Så jeg vurderer å bli helsefagarbeider og heller søke via realkompetanse om noen år. Noen som har gjort det samme? Er ikke så kjent med helsefagarbeideryrket. Kan man jobbe med rus og psykiatri (med videreutdanning evt), eller er det sykehjem som er mest vanlig? Aner ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: c8ef2...1e7
Duff Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Det er jobett godt alternativ å bli helsefagarbeider. Med medisinkurs og andre kurs kan du jobbe de fleste steder. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Har du søkte på de skolene med lavest snitt? Desentralisert, på deltid eller med start på våren er ofte letter å komme inn på. Ellers så må du ta opp igjen karakterer. Det trengs absolutt helsefagarbeidere, og arbeidshverdagen kan nok være variert selv om ikke jobbmulighetene er like mange som for sykepleier/vernepleier. Den gang jeg tok sykepleien var det flere som hadde jobbet i mange år som hjelpepleier først, så det kan være en mulighet. Men sjekk gjerne muligheten for å ta opp fag, det er sannsynligvis både kortere og lettere vei inn. Anonymkode: 464e4...bfe
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Jeg anbefaler deg å ta opp fag for å komme innpå sykepleie eller vernepleie, istedenfor å søke med realkompetanse (spesielt hvis du ikke har arbeidserfaring som kan veie opp). Anonymkode: 7338b...956
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 Du får mest sannsynlig ikke jobb innenfor psykisk helse/rus uten utdanning OG erfaring. Snakker av erfaring, alle jobbene jeg søkte på måtte jeg ha endel erfaring. Men siden jeg hadde det kunne jeg velge og vrake. Heller ikke som helsefagarbeider. Kommunene ansetter de med tre-årig, og de som er litt eldre. Anonymkode: 99ad4...622
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 Altså, om du ikke har tatt helse og sosial, er helsefagarbeider ett lengre løp. Da må du ha både teori+ læretid(eller 5 års arb.erfaring). Er ikke lett å komme inn på realkomp. Det virderes utfra arb. Erfaring/ lengde/ mattekarakter og anbefaling fra arb. Giver. Du bør heller ta opp fag, og øke snittet ditt Anonymkode: a5b7a...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå