Viic123 Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Jeg kjøpte et klesplagg av en privat selger, hun bor i Oslo og jeg i Sarpsborg. Hun selger klærne sine på appen Tise. Jeg vippset henne for plagget, ga henne adressen min og pakken skulle bli sendt samme dag. Stolte såppas på henne og gadd ikke betale ekstra frakt for sporing, i og med at personen egentlig er en ganske kjent blogger. Gått noen dager nå, og av tidligere erfaring har pakker som har blitt sendt mellom Oslo-Østlandet ikke tatt mer enn 1-2 dager. Kan posten hjelpe meg å spore pakken min? har tidligere dratt til posten å spurt om de kan sjekke en pakke på navnet mitt fordi jeg ikke hadde fått hentelapp, å pakken lå der, derav demmes feil. Er sikker på at dem har rota til noe med den pakken
Ullvott Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Nei, uten sporingsnummer ingen sporing. «Pakken» din er sendt som brev, og brev spores ikke. Veiledende leveringstid for brev er to virkedager, altså utenom helg. 3
Gjest theTitanic Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Er man for gjerrig til å kjøpe pakke med sporing så er det jo dette som kan skje... ingen hadde vel betalt ekstra for sporing om pakker var sporbare uansett.. Du får desverre aldri vite om posten har surret den vekk eller selger er useriøs. Begge deler er like sannsynlige så du kan ikke anklage noen. Det kan også skje at pakken dukker opp om en ukes tid. Posten kan være rask men den kan også være treig.
Viic123 Skrevet 11. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2018 Såå irriterende.. Skjønner at det er vanskelig/umulig å få til. Men er det ikke opp til en viss størrelse på pakken før den går fra å sendes som «brev» til «pakke» ?
Hanne67 Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 54 minutter siden, Viic123 skrev: Såå irriterende.. Skjønner at det er vanskelig/umulig å få til. Men er det ikke opp til en viss størrelse på pakken før den går fra å sendes som «brev» til «pakke» ? Du finner info her: https://www.posten.no/sende/pakke Alt over 2 kg, og ting under 2 kg som er over en viss størrelse: Norgespakke med sporing. Alt annet kan sendes som brev uten sporing. Du kan spørre de på postkontoret om de har noe inne i ditt navn, - har selv opplevd at de har rotet med post.
Viic123 Skrevet 11. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2018 3 timer siden, Hanne67 skrev: Du finner info her: https://www.posten.no/sende/pakke Alt over 2 kg, og ting under 2 kg som er over en viss størrelse: Norgespakke med sporing. Alt annet kan sendes som brev uten sporing. Du kan spørre de på postkontoret om de har noe inne i ditt navn, - har selv opplevd at de har rotet med post. Skal prøve det, takk for svar
FantasDick Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 Den er sendt som brev og har derfor ingen sporing. Er den for stor for postkassen din kan den ligge på din lokale PiB/postkontor, ta kontakt med de. Ligger den ikke der kan du sende inn skjema om etterspørsel, dette finner du på posten.no eller du kan fylle ut på posten. Fyll ut så detaljert du klarer, ev be selger om info/fylle ut slik at det er større sannsynlighet for at pakken vil bli gjenkjent/funnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå