AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Heisann 😁 Har nå et friår fra skolen, studier neste år. Under friåret tenker jeg da å skaffe meg en jobb og tjene/spare opp litt penger. Jeg har søkt på endel annonser via nettet, men fremeldes null svar. Tips til en enklere måte å få jobb på? Møte opp hos Manpower, levere CV personlig? Har veldig lite arbeidserfaring, har bare levd livet. Er 20. All hjelp settes stor pris på ☺️ Anonymkode: 0147c...48e
BMW 5-serie 535D Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Hvis du har søkt på mange jobber uten napp så bør du også søke på jobber som er lettere å få men uten at det nødvendigvis er det som er drømmejobben
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 39 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Hvis du har søkt på mange jobber uten napp så bør du også søke på jobber som er lettere å få men uten at det nødvendigvis er det som er drømmejobben Har søkt på mange jobber online ja, men ingen sånn ved å direkte levere CV. Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Om du ikke har noe erfaring, og heller ikke verv, andre typer engasjement å vise til`? Som sier noe om at du tar ansvar, initiativ osv Så ville jeg meldt meg hos frivillighetssentralen, besøkstjeneste til røde kors, søke om å bli støttekontakt (kommunen) el.l Hva det har med jobb å gjøre....? Det vil skille deg positivt ut, vise at det er tak i deg og faktisk lyst til å gjøre en innsats - og bare gjør det. Sånt er det arbeidsgivere ser etter, om de evt. skal vurdere å ta inn søkere uten jobberfaring. Anonymkode: 196ab...f50
Illuminatum Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har søkt på mange jobber online ja, men ingen sånn ved å direkte levere CV. Anonymkode: 0147c...48e Da er kanskje løsningen og skrive søknader som er tilpasset den enkelte bedrift og levere den pr hånd.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 Ringevikar i helsevesenet. Anonymkode: cf2d2...bd1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 Det er omtrent umulig. Å være 20 år, uten noen erfaring eller utdanning å vise til holder dessverre ikke. I Østfold er arbeidsledigheten høyere enn mange andre steder og flere har ikke utdanning. Så de jobbene som ikke krever utdanning har flere hundre søkere. Du må kjenne noen å få hjelp den veien. En deltidsstilling i butikk/bensinstasjon, sykehjem (selv om flere her krever at man er helsefagstudent nå) ol er vanskelig nok, uten at man kjenner noen. Anonymkode: 3ccf9...7df
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 Prøv vikarbyrå og registrer profil med cv. Har hørt rykter om at Manpower stort sett bruker vikarer de allerede har så prøv andre også. Manpower var det eneste vikarbyrået jeg ikke hørte noe som helst fra i sin tid. Hvis du legger inn cv vær forbredt på at de kan ringe deg og ta et lite miniintervju for å danne seg et inntrykk Egentlig litt på siden, men ville vurdert hvor lurt det er å ta et friår og ikke gjøre noe. Noen timer i uka med frivillig arbeid f. eks er en god invistering å ha gjort når du skal søke jobber. Anonymkode: 5c1b1...7c8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #9 Skrevet 11. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke har noe erfaring, og heller ikke verv, andre typer engasjement å vise til`? Som sier noe om at du tar ansvar, initiativ osv Så ville jeg meldt meg hos frivillighetssentralen, besøkstjeneste til røde kors, søke om å bli støttekontakt (kommunen) el.l Hva det har med jobb å gjøre....? Det vil skille deg positivt ut, vise at det er tak i deg og faktisk lyst til å gjøre en innsats - og bare gjør det. Sånt er det arbeidsgivere ser etter, om de evt. skal vurdere å ta inn søkere uten jobberfaring. Anonymkode: 196ab...f50 Alle må jo starte et sted mtp på jobb. Alle som engang får jobb har jo fått jobb uten arbeidserfaring. Er og flere jobber hvor det spiller liten rolle, viktigere at du er bra som person og har egenskapene jobben ser etter. Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #10 Skrevet 11. september 2018 2 timer siden, Illuminatum skrev: Da er kanskje løsningen og skrive søknader som er tilpasset den enkelte bedrift og levere den pr hånd. Hmm ja, tenkee det samme. Om jeg leverer 30 søknader personlig, må jeg vel få napp på minst en av dem. Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #11 Skrevet 11. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er omtrent umulig. Å være 20 år, uten noen erfaring eller utdanning å vise til holder dessverre ikke. I Østfold er arbeidsledigheten høyere enn mange andre steder og flere har ikke utdanning. Så de jobbene som ikke krever utdanning har flere hundre søkere. Du må kjenne noen å få hjelp den veien. En deltidsstilling i butikk/bensinstasjon, sykehjem (selv om flere her krever at man er helsefagstudent nå) ol er vanskelig nok, uten at man kjenner noen. Anonymkode: 3ccf9...7df Så hva er ditt tips da? Synes synd på seg selv? Å være 20 år og være arbeidsledig er forresten veldig vanlig. Mange som lever på pappapenger, og har vært opptatt med trening istedenfor jobb. Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #12 Skrevet 11. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hva er ditt tips da? Synes synd på seg selv? Å være 20 år og være arbeidsledig er forresten veldig vanlig. Mange som lever på pappapenger, og har vært opptatt med trening istedenfor jobb. Anonymkode: 0147c...48e Å ikke ha arbeidserfaring*. Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøv vikarbyrå og registrer profil med cv. Har hørt rykter om at Manpower stort sett bruker vikarer de allerede har så prøv andre også. Manpower var det eneste vikarbyrået jeg ikke hørte noe som helst fra i sin tid. Hvis du legger inn cv vær forbredt på at de kan ringe deg og ta et lite miniintervju for å danne seg et inntrykk Egentlig litt på siden, men ville vurdert hvor lurt det er å ta et friår og ikke gjøre noe. Noen timer i uka med frivillig arbeid f. eks er en god invistering å ha gjort når du skal søke jobber. Anonymkode: 5c1b1...7c8 Aha oki. Har laga profil på disse vikarbyråene online, men hører sjeldent fra den. Mulig profilen ikke er fullstendig komplett der. Men er det ikke best å vare levere søknad personlig? Føler sjansen for jobb er så uhorvelig mye større kontra å søke på jobber via Finn osv, der de bevisst skriver at de trenger folk, som fører til 500-1000 kandidater. Leverer jeg i en Kiwi som ikke har en opplyst jobbannonse er jo sjansen større. Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #14 Skrevet 12. september 2018 Så jeg burde da bare levere en søknad personlig? Anonymkode: 0147c...48e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 Det er verdt å prøve det ja! Hvis du framstår som utadvendt og positiv, så er det et stort pluss. Det å skille seg ut på en positiv måte. Anonymkode: 677f8...491
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #16 Skrevet 12. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så jeg burde da bare levere en søknad personlig? Anonymkode: 0147c...48e Ville absolutt prøvd det, du har jo ingenting å tape Lykke til! Anonymkode: 51f47...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå