AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 (endret) Sitat En mor skriver: Da jeg var gravid i syvende måned, dyttet en fyr til meg for å få tak i det siste ledige setet. Jeg brukte de neste fire stoppene på å kalle ham en f***e, så han hørte det. https://www.side2.no/aktuelt/mann-nektet-a-gi-opp-bussete-dette-gjorde-den-gravide-kvinnen-6680230 Slike ufyselige kvinner hadde jeg ikke gitt sete til. Anonymkode: 96faf...8d6 Sitatet er forkortet av hensyn til opphavsrett. Endret 13. september 2018 av Papirfly 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 De fikk jo ikke sitte, så de hadde jo ikke akkurat noe å tape på å være ufyselige? De aktuelle mennene fremsto vel ikke heller akkurat som evolusjonens kakepynt. Anonymkode: 6d1c4...bc3 19
BMW 5-serie 535D Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Jeg hadde automatisk reist meg opp å gitt de setet uten at de måtte spørre først 11
Oardnji Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Det er 30 andre seter på den bussen, 30 andre de kan spørre. Men istedet så velger de å gå foran som ett godt forbilde ved å være skikkelig barnslig. Lite imponert gitt. 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 For noen patetiske drittsekker de menna der. Grattis med å la mora si angre på å ha bært og født dem liksom. Det er sånne holdninger som gjør at de ender opp evig single og barnløse selv. Motbydelig Anonymkode: cb879...f38 8
T-Rex Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Slike ufyselige kvinner hadde jeg ikke gitt sete til. Anonymkode: 96faf...8d6 Har du alltid med deg krystallkula når du tar offentlig transport? Det lønner seg selvsagt å spørre en annen kvinne. Menn er noen egoistiske drittsekker, i alle fall de fleste av dem. 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Jeg hadde automatisk reist meg opp å gitt de setet uten at de måtte spørre først Jeg hadde også gitt det til en gravid. Men ikke til ei som oppfører seg slik som hun gjorde. Akkurat nå, T-Rex skrev: Har du alltid med deg krystallkula når du tar offentlig transport? Det lønner seg selvsagt å spørre en annen kvinne. Menn er noen egoistiske drittsekker, i alle fall de fleste av dem. Det er søtt at du tror at kvinner ikke er like egoistiske som menn. Anonymkode: 96faf...8d6 5
Hentacruel Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 Jeg hadde spurt noen andre om de kunne gi henne plass.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #9 Skrevet 11. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen patetiske drittsekker de menna der. Grattis med å la mora si angre på å ha bært og født dem liksom. Det er sånne holdninger som gjør at de ender opp evig single og barnløse selv. Motbydelig Anonymkode: cb879...f38 De fleste er patetiske, hva er poenget ditt? Hvis man først skal bruke alle argumentene folk flest bruker og som er ‘gyldige’ finnes det egentlig ikke noe sett med regler. Kun regler som en eller annen person med selvtillit dikter opp på veien. Og hvis du sier nei ... fråden sitter løst. Gratulerer du er et barn.... men husk å fremstille det som ‘rettferdig harme’. Synes egentlig det har blitt veldig kjedelig, med kvinner som tar i bruk et verktøy som ble presentert for henne, uten å være kritisk til verktøyet. Det er jo det som er gøy. Være kritisk til seg selv. Ekte gøy, i alle fall. Anonymkode: 653e6...735
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #10 Skrevet 11. september 2018 Jeg vet ikke hvem som er verst jeg. Egoistiske drittgutter eller hissige gravide. Jeg hadde blitt irritert, men bare spurt noen andre om de kunne gi meg plassen. Anonymkode: f90f4...e03 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #11 Skrevet 11. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En mor skriver: Da jeg var gravid i syvende måned, dyttet en fyr til meg for å få tak i det siste ledige setet. Jeg brukte de neste fire stoppene på å kalle ham en f***e, så han hørte det. Han sa: - Er det slik du snakker foran barnet ditt? Jeg svarte: - Nei, fordi han ikke kommer til å bli en f***e slik som deg Ja, står man og kjefter på en fremmed i fire stopp, tyder det jo på en kommende mor som er helt i vater.... Hadde jeg blitt utsatt for noe sånt, så hadde jeg vel heller ringt helsevesenet og meldt om et potensielt tilfelle for psykiatrien. Anonymkode: 0e082...e91 8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #12 Skrevet 11. september 2018 (endret) På 11.9.2018 den 11.54, AnonymBruker skrev: En mor skriver: Da jeg var gravid i syvende måned, dyttet en fyr til meg for å få tak i det siste ledige setet. Jeg brukte de neste fire stoppene på å kalle ham en f***e, så han hørte det. https://www.side2.no/aktuelt/mann-nektet-a-gi-opp-bussete-dette-gjorde-den-gravide-kvinnen-6680230 Slike ufyselige kvinner hadde jeg ikke gitt sete til. Anonymkode: 96faf...8d6 På 11.9.2018 den 12.15, AnonymBruker skrev: Det er søtt at du tror at kvinner ikke er like egoistiske som menn. Anonymkode: 96faf...8d6 Det er ikke så søtt at du mener det var kvinnene som var de virkelig ufyselige i eksemplene dine, mens akseptabelt at en mann skrever over to seter for å gi plass til ballene sine. Hvilke baller, kan man spørre seg -fyren hadde jo ingen. Jeg har sett utallige eksempler på hvordan menn og gutter gjør et poeng av å være spesielt hensynsløse mot gravide, men også eldre mennesker og små barn. Markeringsbehovet er visst grenseløst. Anonymkode: bb758...fcb Sitatet er forkortet av hensyn til opphavsrett. Endret 13. september 2018 av Papirfly 10
T-Rex Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke så søtt at du mener det var kvinnene som var de virkelig ufyselige i eksemplene dine, mens akseptabelt at en mann skrever over to seter for å gi plass til ballene sine. Hvilke baller, kan man spørre seg -fyren hadde jo ingen. Jeg har sett utallige eksempler på hvordan menn og gutter gjør et poeng av å være spesielt hensynsløse mot gravide, men også eldre mennesker og små barn. Markeringsbehovet er visst grenseløst. Anonymkode: bb758...fcb Og mangelen på oppdragelse, eventuelt generell mangel på empati. Nå må det sies at folk kan ha grunner til å ha behov for en sitteplass selv, uten at dette er synlig for andre. At menn da ikke ønsker å fortelle hele bussen (eller hva det nå er) hvorfor de faktisk trenger å sitte selv, kan jeg ha en viss forståelse for. Men da går det jo an å si noe nøytralt om at man selv har et behov for sitteplass, og oppfordre til å spørre en annen. Rett skal være rett, jeg har opplevd at en gravid spurte en annen kvinne om plassen, og en mann i nærheten reiste seg raskt og uoppfordret. Endret 11. september 2018 av T-Rex 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 2 minutter siden, T-Rex said: Og mangelen på oppdragelse, eventuelt generell mangel på empati. Nå må det sies at folk kan ha grunner til å ha behov for en sitteplass selv, uten at dette er synlig for andre. At menn da ikke ønsker å fortelle hele bussen (eller hva det nå er) hvorfor de faktisk trenger å sitte selv, kan jeg ha en viss forståelse for. Men da går det jo an å si noe nøytralt om at man selv har et behov for sitteplass, og oppfordre til å spørre en annen. Rett skal være rett, jeg har opplevd at en gravid spurte en annen kvinne om plassen, og en mann i nærheten reiste seg raskt og uoppfordret. Enig i det du skriver her og det uthevede har du helt rett i, men etter å ha sett høygravide kvinner måtte stå på kollektivtransport og klamre seg fast for ikke å ramle sammen, mens samtlige av setene rundt er okkupert av unge menn i spagat, eller unggutter i treningsklær, eller røslige håndverkere som både skrever og har føttene oppi de motstående setene, har jeg vanskelig for å tro at disse mennene og guttene er så skrale at de må sitte. Har selv opplevd å måtte sitte på gulvet for ikke å svime av. Ære være de menneskene som faktisk gidder å være litt greie med andre. Anonymkode: bb758...fcb 2
herzeleid Skrevet 11. september 2018 #15 Skrevet 11. september 2018 Noen skikkelige sjarmtroll både kvinnene og mennene i denne saken. En jeg stusser litt på er hun i fjerde måned, uvisst om hun var synlig gravid, som angrep en mann ved å kaste avis på ham da han ikke ga henne setet sitt. Kan se for meg responsen om hun hadde fått seg en smekk i respons 2
Example Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 Veldig rart at folk ikke står i kø for å gi opp setene for disse sjarmerende menneskene. 3
Djungelvrål Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 På 11.9.2018 den 22.10, herzeleid skrev: Noen skikkelige sjarmtroll både kvinnene og mennene i denne saken. En jeg stusser litt på er hun i fjerde måned, uvisst om hun var synlig gravid, som angrep en mann ved å kaste avis på ham da han ikke ga henne setet sitt. Kan se for meg responsen om hun hadde fått seg en smekk i respons Man er ikke synlig gravid i 4 måned. Noen har muligens en bitteliten kul men det kan like gjerne se ut som oppblåsthet. Man er også i like god stand til å stå på bussen som andre mennesker så sant man ikke lider av svangerskapsrelaterte sydommer som kronisk kvalme eller tidlig bekkenløsning. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #18 Skrevet 13. september 2018 Det virker nesten som historiene er oppdiktet. Vel, hun får i hvertfall annerkjennelse og artikler skrevet om seg Anonymkode: 53220...69e 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #19 Skrevet 13. september 2018 Det bør gå ut informasjon til allmenheten om at graviditeten går ut over bekkenet, og det gjør ekstremt vondt akkurat den balanseøvelsen det er å stå på en buss i bevegelse. Jeg var heller ikke klar over dette før jeg ble gravid. Fikk sjokk over hvor vondt det var! Anonymkode: 7714d...70b 1
herzeleid Skrevet 13. september 2018 #20 Skrevet 13. september 2018 18 minutter siden, Peonjenta skrev: Man er ikke synlig gravid i 4 måned. Noen har muligens en bitteliten kul men det kan like gjerne se ut som oppblåsthet. Man er også i like god stand til å stå på bussen som andre mennesker så sant man ikke lider av svangerskapsrelaterte sydommer som kronisk kvalme eller tidlig bekkenløsning. Ja og nettopp derfor spørs det om ikke kvinnen i saken heller var hormonell, hissig og urimelig enn at hun satte på plass en fyr som fortjente det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå