Gå til innhold

Hodepine av trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg fått kraftig hodepine noen timer etter trening. Det er så irriterende. Noen om har det samme og har noen tips til hvordan jeg kan unngå dette? Kjipt å bli liggende med hodepine etterpå.. 

Anonymkode: 9af11...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med legen du bruker. Her inne må vi bare gjette og det er ikke så lurt for din del.

• Liker 1
Skrevet

Jeg får det når jeg har trent hardere enn jeg er vant til. Går over når jeg blir vant til treningen og da kommer det bare når jeg har hatt en ekstra hard økt. Når jeg har vært i god form har jeg opplevd det svært sjelden.

Anonymkode: ae42a...e3f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan få det av harde, intensive økter. Spesielt om jeg ikke drikker nok vann. Men som AB over skriver, jeg opplever det sjeldnere og sjeldnere etter hvert som jeg har blitt i bedre form. Ikke noe jeg ville flydd til legen for, men det føler du jo selvfølgelig på selv. 

Anonymkode: b81ad...97f

• Liker 1
Skrevet

HVA trener du?

Om du trener styrke, så få noen til å se om du trener med rett teknikk.

Drikk nok vann, har du nok hvile mellom treningene?

Anonymkode: 1ad7a...d5a

• Liker 1
Skrevet

Kan være så mangt:
Overbelastning, dehydrering (drikk mer), for lite mat, for dårlig restitusjon, betennelse i skuldre/nakke etc, noe som er i klem, sover du nok?

Anonymkode: d1295...9f9

Skrevet

Får det alltid når jeg jogger hardt. Derfor har jeg sluttet med å spurte på asfalt, da jogger jeg heller lengre i et jevnere tempo.

Skrevet

Er det ved løping kan det også være løpestil eller problemer med beina (f. eks. plattfot) forresten.

Anonymkode: d1295...9f9

Skrevet

Jeg får ofte vondt i hodet etter styrketrening. Er pga stramme/stive nakkemuskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...