AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Del Skrevet 10. september 2018 Noe helt voldsomt. Men de kommer inn hele tiden, og jeg er virkelig helt livredd for edderkopper. Har ofte mareritt om de.. Så når de kommer inn, så tar jeg de. Dreper de så fort jeg kan, men for hver edderkopp jeg tar blir samvittigheten tyngre De stakkars «små» (mange er jo veldig store også) kan jo ikke noe for at jeg er så redd for dem at jeg ikke klarer å ta dem med ut i en kopp.. Hva gjør dere andre med araknofobi? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Evt har dere noen knep for å få de ut, uten å risikere at edderkoppen kommer seg ut av glasset og kravler på meg? Skulle så ønske at jeg likte de og bare kunne ta de i handa med ut, stakkars krypene Anonymkode: 71548...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 10. september 2018 #2 Del Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noe helt voldsomt. Men de kommer inn hele tiden, og jeg er virkelig helt livredd for edderkopper. Har ofte mareritt om de.. Så når de kommer inn, så tar jeg de. Dreper de så fort jeg kan, men for hver edderkopp jeg tar blir samvittigheten tyngre De stakkars «små» (mange er jo veldig store også) kan jo ikke noe for at jeg er så redd for dem at jeg ikke klarer å ta dem med ut i en kopp.. Hva gjør dere andre med araknofobi? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Evt har dere noen knep for å få de ut, uten å risikere at edderkoppen kommer seg ut av glasset og kravler på meg? Skulle så ønske at jeg likte de og bare kunne ta de i handa med ut, stakkars krypene Anonymkode: 71548...1f9 Glass og papir, det er det jeg pleier å gjøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Glass og papir, det er det jeg pleier å gjøre. Det tør jeg ikke de er så kjappe og jeg er redd for å glippe glasset eller papiret Anonymkode: 71548...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 10. september 2018 #4 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tør jeg ikke de er så kjappe og jeg er redd for å glippe glasset eller papiret Anonymkode: 71548...1f9 Da må du våge, ta det som en utfordring - eller lev med skyldfølelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Del Skrevet 10. september 2018 Ingen som har prøvd en sånn edderkoppfanger da? Funker de? Altså de hvor du plukker dem opp med en lang stav og slipper de ut. Anonymkode: 71548...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg myrder. Klarer ikke, makter ikke, kan ikke. En edderkopp på mott soverom og jeg sover der ikke de nestkommende ukene. Anonymkode: d6bca...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Del Skrevet 10. september 2018 Har tatt en edderkopp på soverommet hver eneste dag den siste uka. Hvis de ikke har lyst til å dø, så får de holde seg til helvete borte fra mitt soverom. Jeg har enormt angst for edderkopper og skyr ingen midler. Forleden dag var det en svær jævel som fikk nytt hjem i støvsugerposen. Anonymkode: 0d2ac...57f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Del Skrevet 11. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Ingen som har prøvd en sånn edderkoppfanger da? Funker de? Altså de hvor du plukker dem opp med en lang stav og slipper de ut. Anonymkode: 71548...1f9 Funker dødsbra Anonymkode: d12c0...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #9 Del Skrevet 11. september 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe helt voldsomt. Men de kommer inn hele tiden, og jeg er virkelig helt livredd for edderkopper. Har ofte mareritt om de.. Så når de kommer inn, så tar jeg de. Dreper de så fort jeg kan, men for hver edderkopp jeg tar blir samvittigheten tyngre De stakkars «små» (mange er jo veldig store også) kan jo ikke noe for at jeg er så redd for dem at jeg ikke klarer å ta dem med ut i en kopp.. Hva gjør dere andre med araknofobi? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Evt har dere noen knep for å få de ut, uten å risikere at edderkoppen kommer seg ut av glasset og kravler på meg? Skulle så ønske at jeg likte de og bare kunne ta de i handa med ut, stakkars krypene Anonymkode: 71548...1f9 Edderkopper spiser midd. Midd er farlige. Drikk et glass vin når du ser dem. Etterhvert vil du assosiere edderkopper med lykke og like dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isaccis Skrevet 11. september 2018 #10 Del Skrevet 11. september 2018 Edderkopper er som støvsugere for andre smågreier som midd og du må ikke drepe dem, med mindre du ikke klarer å skifte innstilling og har ordentlig noia da. Prøv å tenk at den er sunn for innemiljøet og gjør deg godt, gi han/hun et navn eller noe sånt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 11. september 2018 #11 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg tror jeg hadde en koloni under sengen min i sommer, nå har jeg bare to i taket. Edderkopper går greit selv om det er like skummelt hver gang jeg våkner og, uten linser, ser en skygge komme gående mot meg på puten. Det skjer en gang i uken om sommeren... flere med soverom i kjeller her? Men jeg kjenner følelsen, og kan sammenligne med tusenbein da jeg var liten. Da kom det en på nærmere en halvmeter og pilte under sengen. Jeg nektet å sove der. Det går bedre nå, jeg mener fortsatt at de er djevelens skapninger, aner ikke hvorfor, og nekter å være i nærheten av dem. Men å drepe dem er ikke et alternativ for meg, det har det aldri vært. Man må bare prøve seg frem, og det med et glass og papir funker vanligvis bra. Eller en bøtte og en pizzaeske om det føles tryggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 23. september 2018 #12 Del Skrevet 23. september 2018 På 11.9.2018 den 22.41, abrasiveRefraction skrev: Edderkopper spiser midd. Midd er farlige. Drikk et glass vin når du ser dem. Etterhvert vil du assosiere edderkopper med lykke og like dem. Mye edderkopper tyder på fuktproblemer. Det kan absolutt være farlig, først og fremst for lommeboka, men etterhvert for helsa også (mugg mm). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 3. oktober 2018 #13 Del Skrevet 3. oktober 2018 Hvorfor drepe edderkopper? De er nyttedyr som tar fluer,mygg og andre innsekter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 3. oktober 2018 #14 Del Skrevet 3. oktober 2018 Skaff deg katt. Vår katt tar fluer og edderkopper før vi får blunka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå