Gå til innhold

Blir personlighet mer verdsatt jo eldre man blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer jo også an på hva slags personlighet det er snakk om. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, du skriver bl.a. at utseende er viktig blant begge kjønn, og beskriver deg selv som en "gjennomsnittlig" mann; hva du nå legger i dét. Ingen av oss her har faktisk møtt deg, så det er vanskelig for oss å si noe sikkert om hva som er problemet for deg.

Hvilke kvinner prøver du å komme i kontakt med, forresten? Vil du si de er "gjennomsnittlige"? I såfall, hva mener du er en gjennomsnittlig kvinne?

Når det gjelder ditt spørsmål om personlighet teller mer jo eldre man blir, finnes det vel knapt noe enkelt svar. Mange vil alltid sette personlighet svært høyt, også som unge; andre opplever selv at de klarer å se forbi utseende etter som de blir eldre - gjerne fordi de har gått på en smell eller fler der de ble blendet av utseende. Andre forandrer seg aldri, og er like utseendefokusert uansett alder. Andre igjen blir mer opptatt av andres utseende i takt med at de selv eldes.

Anonymkode: acc52...923

Hei. 

En gjennomsnittlig kvinne er kvinner flest. 90 % av alle kvinner jeg ser ila et år, anser jeg som vanlige. Hvem de 10 % andre er: aner ikke jeg.

Jo forresten, de 10 % av kvinnene er de gjennomsnittlige med kanskje ekstra fin utstråling.

Som du sikkert skjønner, så mener jeg de aller fleste kvinner er normalt pene (på sin måte). 

Hvem er interessant for meg? Den gjennomsnittlige kvinnen.

Anonymkode: 6c5ae...583

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

En gjennomsnittlig kvinne er kvinner flest. 90 % av alle kvinner jeg ser ila et år, anser jeg som vanlige. Hvem de 10 % andre er: aner ikke jeg.

Jo forresten, de 10 % av kvinnene er de gjennomsnittlige med kanskje ekstra fin utstråling.

Som du sikkert skjønner, så mener jeg de aller fleste kvinner er normalt pene (på sin måte). 

Hvem er interessant for meg? Den gjennomsnittlige kvinnen.

Så 90% av kvinner fanger din interesse. Kanskje det er det disse merker, at du likesågjerne kunne valgt dama ved siden av, og at de merker at du kunne valgt hvem som helst for din del, så de bare føler seg som en av mange og ikke som spesiell for deg? Syns du det er tiltrekkende med en kvinne som hadde vært åpen for 90% av mennene og bare tok til takke med den hun fikk av dem? 

Desperasjon er ikke tiltrekkende, det lukter vi lang vei, når en mann sjekker meg opp er det viktig at han får meg til å føle meg spesiell og jeg skal vite hvorfor han fant meg ekstra interessant, gir han det minste inntrykk av at han bare valgte meg for å prøve sjansen med "noen" så gir jeg han ingen sjanse. (Dette gjelder både face to face og nettdating, er noen som skriver til så å si alle, neitakk sier jeg da)

Jeg ser helt klart mye forbedringspotensiale i personligheten og væremåten din, som jeg oppfatter er direkte årsak med din manglende suksess på sjekkefronten,  inkludert og spesielt det jeg skrev på side 1 ,men også dette, som det er nyttig for deg å ta til ettertanke :)

Anonymkode: 4366b...e28

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så 90% av kvinner fanger din interesse. Kanskje det er det disse merker, at du likesågjerne kunne valgt dama ved siden av, og at de merker at du kunne valgt hvem som helst for din del, så de bare føler seg som en av mange og ikke som spesiell for deg? Syns du det er tiltrekkende med en kvinne som hadde vært åpen for 90% av mennene og bare tok til takke med den hun fikk av dem? 

Desperasjon er ikke tiltrekkende, det lukter vi lang vei, når en mann sjekker meg opp er det viktig at han får meg til å føle meg spesiell og jeg skal vite hvorfor han fant meg ekstra interessant, gir han det minste inntrykk av at han bare valgte meg for å prøve sjansen med "noen" så gir jeg han ingen sjanse. (Dette gjelder både face to face og nettdating, er noen som skriver til så å si alle, neitakk sier jeg da)

Jeg ser helt klart mye forbedringspotensiale i personligheten og væremåten din, som jeg oppfatter er direkte årsak med din manglende suksess på sjekkefronten,  inkludert og spesielt det jeg skrev på side 1 ,men også dette, som det er nyttig for deg å ta til ettertanke :)

Anonymkode: 4366b...e28

Jeg tror du har misforstått. Det jeg skrev er at 90% av alle kvinner er gjennomsnittlige, det vil si de aller fleste ser normalt bra ut. Men det betyr likevel ikke at jeg går etter alle.

Men. Du forteller at kvinnen må føle seg spesiell? Dette har jeg ikke reflektert så mye over før. Kanskje dette er grunnen? Har du noen spesifikke tips her?

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du har misforstått. Det jeg skrev er at 90% av alle kvinner er gjennomsnittlige, det vil si de aller fleste ser normalt bra ut. Men det betyr likevel ikke at jeg går etter alle.

Men. Du forteller at kvinnen må føle seg spesiell? Dette har jeg ikke reflektert så mye over før. Kanskje dette er grunnen? Har du noen spesifikke tips her?

Det er ikke så lenge siden noen norske psykologi professorer (mulig det bare var en) skrev en bok om relasjoner faktisk hvor de viste til at kvinner oftere skilte seg dersom mannen i forholdet ikke lyttet skikkelig, og fikk henne til å føle seg forstått. Det går kanskje litt på det samme som ab skriver om her. Det disse psykologiprofessorene ikke sa noe om som er litt artig er at mennene klarte å komme seg inn i forhold og gifte seg på tross av at de ikke var gode lyttere osv. Man kan jo da spørre seg spørsmålet om hvor viktig det egentlig er for å komme seg inn i et forhold :ler: 

Spør du meg er denne ideen om at du burde få damen til å føle seg spesiell noe du først burde begynne å tenke på når du har datet en dame en stund. Første date handler vel egentlig mer om å få en god tone og kjemi. Dette med at hun må føle seg spesiell vil nok ikke være et tema før du har vært på flere dates. Hvis utgangspunktet ditt per dags dato er at du ikke har damer å date, burde du rette fokus mot det istedenfor. Da ligger problemet ditt først og fremst i at du ikke møter nok kvinner, og at du ikke tar initiativ og er frempå. Dette må du ordne først, så kan du heller tenke på dette med at damen må føle seg spesiell senere. 

Endret av Minesveiper
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vel... utseende må jo være tiltrekende, enten en er 20 eller 40.. kan jo ikke leve bare p utseende, må jo haen personlighet en partner trives med. Ettersom enblir eldre har en mer erfaring og vet hva en søker

Anonymkode: 68d8a...517

Skrevet

Hvor mange damer vil du si at du har prøvd deg ordentlig på da? Altså noe så enkelt som å spørre om telefon nr eller be med ut på date. 

Jada, det er visse ting som noen menn har som gjør at de tiltrekker kvinner som mygg på sommeren. Men for menn flest er det noe de må jobbe med, hvor kanskje 1 av 10 kvinner de snakker med overhode vurderer en første date med dem, men de mennene tenker "trenger bare 1 så ikke nøye hvor mange jeg må spørre før". 

Tro meg tall, dark and brooding selv om det virker å få en kvinne til å komme bort til deg på en film, så forventer kvinner flest både at mannen skal ta det første steget, og at han burde ha en vis timing og oppførsel i forhold til hvor de er og når iløpet av dagen de treffes. Viser du slike sosiale antenner så merker de fort at du legger inn litt jobb i deg selv bare på sånne enkle ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...