Gå til innhold

Lage kjole selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg 1. juli 2006, og er allerede begynt å planlegge. Har forelsket meg helt i en Maggie Sotero kjole - nærmere bestemt den som heter Moulin Rouge...

Nå er jeg så heldig :-) at jeg har en mamma som er utrolig flink med sysaker, så hun har tilbudt seg å sy den til meg. Problemet er at hun trenger et mønster å sy etter. Såklart får jeg ikke tak i mønsteret til akkurat den kjolen, men er det noen som vet hvor man kan finne mønstre til den type kjoler? Har lett overalt...finner ikke :-( Noen som vet? Hjelp trengs sårt!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Åh, enda ei 2006-brur! Fører deg opp på lista vår eg! ;) Har du fått deg bryllups-dagbok enno?

Tilbake til spørsmålet ditt... Det er fleire plassar det går an å kjøpe mønster til kjolar, kjem ikkje på noko i farten, men kanskje du kan prøve å sende ein mail til noko som syr kjolar? På www.somaras.no kan du kanskje finne noko (merk: ho sel ikkje møster, men ho veit kanskje kor du kan få tak i!)

Lykke til!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg syr selv og har kjøpt et mønster fra Vogue som jeg jobber ut fra. Jeg vet ikke hvordan drømmekjolen din ser ut, men du kan jo lete på Vogue/Mccall/Butterick - mønsterene der kan du bestille gjennom gode sybutikker (f.eks. Sybutikken på Egertorvet) eller rett fra nettsiden.

Skrevet

Linken til ragsan er veldig god. Alle mønstrene deres ligger ikke på nett, men både Butterick og Vogue føres i de fleste sybutikker. Se i bøkene, og du vil garantert finne mye lekkert og mye rart.

Selv sydde jeg denne brudekjolen fra et Vogue mønster. Brudepikekjolen til Vesla er i utgangspunktet et Burda mønster.

Skrevet

Så nydeligden kjolen var, vimsevips! :) Skal lete mer i alle linkene dere har lagt ut når jeg får ei ledig stund... tusen takk for all hjelp så langt! Bilde av drømmekjolen finner dere på bryllupsmagasinet sine inspirasjonssider. Nummer 31... Den er sååååå fin!! :wow:

Skrevet

Jeg skal gifte meg i moulin rouge. Når jeg så at du snakket om at moren din skulle sy noe som ligner den, så tenkte jeg med en gang at det tror jeg er vanskelig!

Mye av grunnen til at den er så fin er innbygget korsett og perlebroderiene, og begge deler tror jeg er utrolig vanskelig å få til like pent. Det er ikke meningen å være negativ, men moren din bør være veldig flink til å sy!

Det er forresten en relativt vanlig kjole, så det er en del til salgs brukt. Det kan være verdt å undersøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...