Gå til innhold

Disponere 7.000 kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg får stipend på fredag, og venter et par smålønninger for småjobber snart, men frem til fredag:

Hvordan skal jeg greie meg på 7-tusen kroner? Da prater jeg rent forbruk (mat, husholdning, aktiviteter, og livsstil).

Jeg trenger å oppgradere garderoben min generelt sett. Ser at f.eks. bare sokker på HM koster over 70 kr. Hvordan skal man da ha råd til en ny garderobe, selv ved å handle på HM?

Forstår ikke hvor penger blir av, og forstår ikke hvordan jeg skal klare meg ut uken med utgifter og ny garderobe.

Anonymkode: 7434e...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor skal du ha ny garderobe? Entell er dette enn trolltråd eller er utrolig dum..

Anonymkode: 8ebc9...dce

• Liker 17
Skrevet

Du MÅ ikke kjøpe deg en ny garderobe hvis du har dårlig råd en mnd vettu. 

• Liker 3
Skrevet

7000,- fram til fredag? Send meg kontonummeret ditt så hjelper jeg deg. Sånn skal ingen ha det!

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, visp skrev:

7000,- fram til fredag? Send meg kontonummeret ditt så hjelper jeg deg. Sånn skal ingen ha det!

LOL😂

Anonymkode: a59aa...ff8

• Liker 4
Skrevet

Er det bare i år det har vært mange slike "Hvordan skal jeg klare meg på...." tråder rundt studiestart, eller er det slik hvert år? Beløpene folk snakker om er jo så høye at det er vanskelig å ta en eneste av dem seriøst.. :klo:

• Liker 3
Skrevet

Fatt mot! Det er enklere enn du tror. Du tar bare 7000 og deler på tre. Da vet du hvor mye du kan bruke hver dag, tirsdag, onsdag og torsdag, til du får mer penger. Det er 2333 per dag. Pass på å bruk nøyaktig dette beløpet hver dag, så blir det ikke så vanskelig. Hvis du bare kjøper sokker en dag, kan du få 33 par. 

Anonymkode: 10c4d...4d0

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

HM koster over 70 kr.

De har 5par til 89 kr. 

Anonymkode: 5c837...83d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg får stipend på fredag, og venter et par smålønninger for småjobber snart, men frem til fredag:

Hvordan skal jeg greie meg på 7-tusen kroner? Da prater jeg rent forbruk (mat, husholdning, aktiviteter, og livsstil).

Jeg trenger å oppgradere garderoben min generelt sett. Ser at f.eks. bare sokker på HM koster over 70 kr. Hvordan skal man da ha råd til en ny garderobe, selv ved å handle på HM?

Forstår ikke hvor penger blir av, og forstår ikke hvordan jeg skal klare meg ut uken med utgifter og ny garderobe.

Moneyhack:

1. Du må ikke gjøre aktiviteter eller livsstil-ting innen fredag

2. Du klarer deg 30 dager uten mat (pluss minus) + du har sikkert litt mat

Nå har du 7000 kr å bruke på ny garderobe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har klart meg på 800 kr i én måned (etter å ha betalt regninger). Altså har jeg hatt 800 kr til mat, klær, livsstil, aktiviteter og drivstoff. Heldigvis hadde jeg mat i fryseren og brukte 400 kr på mat (tørrvarer og tilbehør til kjøttet) og 400 kr på drivstoff. Alt det andre satte jeg på vent. 7000 kr til fredag... Hadde jeg hatt "så lite", ville jeg vært i himmelen! 

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvorfor skal du ha ny garderobe? Entell er dette enn trolltråd eller er utrolig dum..

Anonymkode: 8ebc9...dce

Da sier vi det er en trolletråd, da? Selvfølgelig kan jo ikke en helt ny garderobe koste 7000 kr. når bare 1 bukse koster 700 kroner, nei fy! Dette er jo absolutt ikke reellt! :)

13 hours ago, lipglossy said:

Du MÅ ikke kjøpe deg en ny garderobe hvis du har dårlig råd en mnd vettu. 

Trenger nye klær asap.

12 hours ago, AnonymBruker said:

Fatt mot! Det er enklere enn du tror. Du tar bare 7000 og deler på tre. Da vet du hvor mye du kan bruke hver dag, tirsdag, onsdag og torsdag, til du får mer penger. Det er 2333 per dag. Pass på å bruk nøyaktig dette beløpet hver dag, så blir det ikke så vanskelig. Hvis du bare kjøper sokker en dag, kan du få 33 par. 

Anonymkode: 10c4d...4d0

1 bukse 700 ,-

1 t-skjorte 150 ,-

1 jakke 1000 kr ,-

+ andre plagg til sikkert 1000 kr ,- totalt. Gang det med 2-3 hele totalbeløpet. og vi kan se at 7 K til rent forbruk er lite.

Skrevet

Du tar kontakt med banken, ber de opprette en sparekonto - overfører 5000 til denne som det første du gjør..

Deretter kjøper du to par sokker, to boksere, to tskjorter, en jeans og en chinos max 1400 på HM, så har du 600 å spise for - som blir 200 hver dag...

Problem solved..

Anonymkode: 97558...3f8

• Liker 2
Skrevet

Kjøp en boks sovepiller. Hver gang du våkner sjekker du datoen, og hvis ikke det er fredag tar du flere.

Anonymkode: abb6c...a17

• Liker 8
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Vips de til meg eller til noen andre som du stoler på,, så kan jeg alltids hjelpe til med disponeringen og sende ut  porsjonsvis tilbake til deg sammen med et strengt budsjett :) 

Anonymkode: 2bdbe...10f

Skrevet

:helen: Takk, nå fikk jeg dagens beste latter !!!

Anonymkode: 6635f...c13

Skrevet

Dette var en utrolig morsom trolletråd. Eller bare en student som vil skryte litt av hvor godt bemidlet vedkommende er.

Vel gratulerer. 

Jeg er student og har budsjett på 7000 kr jeg også... i måneden 😉 Det går faktisk veldig fint.

Men så har jeg ikke et behov for å fornye garderoben min da. 

Skrevet

Er ingen skrytetråd.

Cardigans på Dressmann = 500 kr. f.eks. vil noen virkelig (VIRKELIG) si det er billig? 6 slike og jeg er konk.

Men jeg forstå det slik: dere vil ikke gi råd, da trenger vi ikke fortsette tråden. Takk for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...