AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Er trener for laget som sønnen min i 2.klasse spiller på og lurer i den forbindelse hva dere foreldre med barn i samme aldersgruppe ønsker og forventer at barna skal få ut av sine treninger? Samt hvilke forventninger og krav dere selv har til barna når det gjelder trening? Hvor stor del av treningen skal være lek, med og uten fokus på den aktuelle sporten? Skal det stilles krav til barna, evt hvilke? Skal det stilles krav til foreldrene, evt hvilke? Anonymkode: 57ecf...6cb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Uten å vite hvilken sport det dreier seg om, tenker jeg at teknikkøvelser som er litt "leke-aktige" er bra. De har ikke så langt oppmerksomhetsspenn og hvis det blir for tørt eller komplisert faller de fort av lasset. Hovedfokus for 7-åringer må være at det er gøy. Kravene til barna må være at de prøver, eller i verste fall, ikke forstyrrer de andre (er nok litt preget av min tid som lagleder for et knøttelag, der guttene støtt og stadig klatret litt i ribbeveggen, la seg ned for å se på skyene og pille seg i nesa, og hvis en søt hund kom forbi midt i en kamp var det krise!) For foreldre synes jeg det viktigste kravet er å følge opp sånn noenlunde (ingen oppmøtetvang til alle tider, men at barna stort sett kommer på trening er viktig) og ellers ligge unna Har de noe å ta opp må de ta det direkte med deg, ikke på sidelinja. Ellers er det jo en forutsetning at de følger vanlig folkeskikk og ikke kommenterer andres barn etc eller kjefter på dommer. Men som sagt, lek og moro og gradvis mer teknikk og terp tilpasset alder synes jeg er bra Hvis noen ambisiøse foreldre mener de har et Supertalent som bare må ha mye mer skiddtrening og taktikktavler håper jeg du kan henvise til ekstratilbud hos klubben eller noe, for det er laget som helhet som må sette hovedstandarden. Uten at alle de middels gode guttene har det gøy, blir det ikke rare laget. Lykke til! Anonymkode: 5b2e1...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå