AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Hei flinke interiørspirer og andre spirer! 😁😁 Jeg skal innrede en leilighet, som også skal leies ut i feriesesongen. Det er tre soverom, og rommene bør innredes på en slik måte at seks personer kan sove komfortabelt fordelt på de tre rommene i flere uker i slengen. Rom 1: Her er det god plass, så her blir det 180*200 cm dobbeltseng. Rom 2: Veggen hvor hodegjerdet på sengen må stå er 205 cm. Å snu sengen til en annen vegg går ikke, da man ikke har plass til å gå rundt sengen (sengen er 200 cm lang, og det er som sagt 205 cm fra den ene veggen til den andre). Rom 3: Veggen hvor hodegjerdet på sengen må stå er 204 cm. Samme problem som over. Har lurt litt på å ha en uttrekkbar seng som kan gjøres om fra enkeltseng til dobbeltseng her, og at den kan stå sidelengs på veggen istedenfor med hodegjerdet på 204-veggen (lignende Brimnes eller Hemnes på IKEA?!). Hvilken størrelse på sengene bør jeg ha på disse to rommene? 🤔 Alternativ 1: 140 cm dobbeltseng, f. eks med hodegjerde som har nattbordhylle på hver side. Det vil være grei plass til å gå rundt sengen, 64 cm = 32 cm på hver side. Enkelt å få på lakenet. Funker fint interiørmessig, men blir 140 cm for liten seng til to voksne som skal sove sammen på ferie? Alternativ 2: 150 cm dobbeltseng. Ikke plass til nattbord. Kun 54 cm = 27,5 cm på hver side. Kanskje noen klarer å smyge seg sidelengs langs siden av sengen, men usikkert. Må antageligvis krype oppi fra enden på sengen. Går relativt greit å få på lakenet, vil jeg tro. Alternativ 3: 160 cm dobbeltseng. Ikke plass til nattbord. Kun 44 cm = 22 cm på hver side. Tror ikke man kommer seg mellom veggen og sengen her. Må krype oppi fra enden på sengen. Lakenet må tas på mens man er oppi sengen. Alternativ 4: 180 cm dobbeltseng eller 200 cm dobbeltseng?! Bare la hele rommet være en seng? 😆 Må krype oppi fra enden av sengen. Lakenet må tas på mens man er oppi sengen. Hvilke senger tenker dere bør velges med tanke på at det skal fungere som et dobbeltrom for to voksne på ferie (og helst at det skal se fint ut og være praktisk også)? Anonymkode: a4da6...6f2
T-Rex Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 (endret) I tidligere tider var madrasser på 75cm bredde (og dobbeltsenger på det dobbelte) det vanlige. Det går, men er selvsagt mindre komfortabelt enn 90 og 180. Er det to som er veldig glad i hverandre, og ikke for omfangsrike, går det med 120 bredde for to og. Endret 10. september 2018 av T-Rex 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alternativ 4: 180 cm dobbeltseng eller 200 cm dobbeltseng?! Bare la hele rommet være en seng? 😆 Må krype oppi fra enden av sengen. Lakenet må tas på mens man er oppi sengen. Hadde valgt dette alternativet. Anonymkode: 0199e...c81 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Hvorfor ikke ha køyeseng på ett eller to av rommene? Det er jo ikke sikkert at alle overnattingsgjestene er kjærester Anonymkode: 0199e...c81 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke ha køyeseng på ett eller to av rommene? Det er jo ikke sikkert at alle overnattingsgjestene er kjærester Anonymkode: 0199e...c81 Dette. Ville hatt 150 på rom 2 og inntil en vegg med bare ett nattbord. Rom 3 ville jeg hatt køyeseng hvor underste seng er 120. Det gir masse spillerom for de som skal leie. Til og med plass til tre søsken på rom 3 da. Anonymkode: 9653a...646 1
Pikeliten Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: Dette. Ville hatt 150 på rom 2 og inntil en vegg med bare ett nattbord. Rom 3 ville jeg hatt køyeseng hvor underste seng er 120. Det gir masse spillerom for de som skal leie. Til og med plass til tre søsken på rom 3 da. Anonymkode: 9653a...646 Enig. Evt køyeseng med 150 nede og 75 oppe. Perfekt til utleie spør du meg😊 Likte egentlig forslaget med «bare seng» , men er lurt med litt gulvplass til koffert og bag. Så kan man skifte på rommet også.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette. Ville hatt 150 på rom 2 og inntil en vegg med bare ett nattbord. Rom 3 ville jeg hatt køyeseng hvor underste seng er 120. Det gir masse spillerom for de som skal leie. Til og med plass til tre søsken på rom 3 da. Anonymkode: 9653a...646 Enig i dette forslaget. Mye enklere å vaske under sengene også. Anonymkode: 69310...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå