Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Hei. Jeg vil gjærne høre hva andre mener om dette. Min mann's foreldre skal passe vår lille datter slik at vi endelig skal kunne dra på ferie sammen jeg og min mann. Foreldrene hans bor 3-4 timers kjøring fra oss. På Torsdag har jeg en levering jeg må gjøre bare en halvtime til en time fra der de bor og jeg foreslo at de kunne hente henne der i fra. Jeg må ta tog og buss for å komme meg dit. I første omgang sa moren hans at det var en god ide'. Men når jeg ringte henne i dag sa hun at hun ikke ville kjøre i rush tid til dette stedet som ligger en halvtime til en time fra dem. Det betyr at jeg må ta min datter med på en 3 timers tog tur begge veier og jeg vet at hun hater å sitte i vogna og reise, så jeg hadde gledet meg til at hun skulle hentes på Torsdag. Nå foreslår moern hans at hun heller kjører og henter henne på lørdag fordi da skal hun også besøke ei venninne som bor i nærheten av oss. (vi reiser på søndag). Jeg klarte ikke å skjule hvor skuffet jeg var fordi jeg vet hvor mye min datter misliker reising og hvor mye jeg misliker å høre på henne sutre hele veien. Hun er et mareritt å ha med på tog også, hun vil bare leke springe opp og ned toget og røre alt mulig skittent... Er det egoistisk av meg å vise min skuffelse? Min mann's mor sa nå at hun skal se om det går noe tog fordi hun ikke ville kjøre i rush tid og det var etter hun forsto hvor skuffet jeg ble. Men jeg tror hun likevel kommer til å si at det ikke går...
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 I tillegg har jeg bestilt 10 kanelboller til dem fra bakeri, som jeg får på torsdag morgen og ikke kommer til å holde seg ferske til Lørdag... Jeg føler liksom nå at det der var bortkastede penger også...
Gjest Melk Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Frys bollene og ha dem til senere / ta med .
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 I tillegg har jeg bestilt 10 kanelboller til dem fra bakeri' date=' som jeg får på torsdag morgen og ikke kommer til å holde seg ferske til Lørdag... Jeg føler liksom nå at det der var bortkastede penger også...[/quote'] Å herregud. Dette var litt av et problem :hår:
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 10 kanelboller + Hva er vel det når d tenker på at du skal på ferie? Du må ofre litt selv også. Det er arbeid/plassere barn. se på togturen som noe positivt. Hvorfor er ditt barn så negativ til togturer. Hvorfor er hun så negativ til å sitte i vogn? Tenk litt på det først, så vil nok alt løse seg til slutt. Så eldig du er som har noen til å ha barnet da dere skal på ferie. kan være mange grunner til at folk ikke vil kjøre bil, så det får du akseptere. ja,jeg synes du er egoistisk. du har vel en frys til å putte bollene i? vis ikke, inviter noen og vis hvor glad du er for at dere ENELIG får ferie
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 10 kanelboller + Hva er vel det når d tenker på at du skal på ferie? Du må ofre litt selv også. Det er arbeid/plassere barn. se på togturen som noe positivt. Hvorfor er ditt barn så negativ til togturer. Hvorfor er hun så negativ til å sitte i vogn? Tenk litt på det først, så vil nok alt løse seg til slutt. Så eldig du er som har noen til å ha barnet da dere skal på ferie. kan være mange grunner til at folk ikke vil kjøre bil, så det får du akseptere. ja,jeg synes du er egoistisk. du har vel en frys til å putte bollene i? vis ikke, inviter noen og vis hvor glad du er for at dere ENELIG får ferie Ja,ja så er jeg egoistisk da... bare veldig skuffet... sukk... Min datter er et mareritt å ha med på tog, når jeg kommer hjem er jeg som regel utslitt, hun er så viljesterk og vil hun ikke sitte så skriker hun fordi hun syns det er kjedelig i trilla. Ja,ja... så blir det skriking i 6 timer på Torsdag da... Men med bollene syns jeg det er synd fordi de neppe vil smake like godt etter de har vært fryst...
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Bollene vil smake veldig godt etter at de er fryst! Ikke gidd å bruk energi å tenke på det hvertfall
Brunhilde Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Barn er ofte et prdukt av foreldrene... At ditt barn er umulig å ha med på reise er faktisk ditt problem, ikke svigermoren din sitt! De skal passe ungen så dere kommer dere på ferie - og så er du sur fordi du må jobbe litt for å få det til? Skam deg! Og de skillingsbollene tåler nok veldig godt å fryses - det var vel det minste problemet oppi det hele. Makan!
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #10 Skrevet 15. mars 2005 Barn er ofte et prdukt av foreldrene... At ditt barn er umulig å ha med på reise er faktisk ditt problem, ikke svigermoren din sitt! De skal passe ungen så dere kommer dere på ferie - og så er du sur fordi du må jobbe litt for å få det til? Skam deg! Og de skillingsbollene tåler nok veldig godt å fryses - det var vel det minste problemet oppi det hele. Makan! Vel skamme meg skal jeg nok ikke ... det er vel urettferdig å si noe sånt. Svigerforeldrene understreker til meg alltid at det er en glede for dem å passe henne så jeg tenker ikke at de har det helt forferdelig når de gjør det... At barn er et produkt av foreldrene er jeg helt uenig i... jeg har flere og de har vært helt forskjellige. Jeg skjønner ikke sånne sure svar? :-?
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2005 #11 Skrevet 15. mars 2005 Barn er ofte et prdukt av foreldrene... At ditt barn er umulig å ha med på reise er faktisk ditt problem, ikke svigermoren din sitt! De skal passe ungen så dere kommer dere på ferie - og så er du sur fordi du må jobbe litt for å få det til? Skam deg! Og de skillingsbollene tåler nok veldig godt å fryses - det var vel det minste problemet oppi det hele. Makan! må bare si meg enig i dette, og må bare spørre hvorfor bestemor ikke kan hente henne på lørdag? Du skal jo tross alt ikke reise før søndag selv.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2005 #12 Skrevet 15. mars 2005 Vel skamme meg skal jeg nok ikke ... det er vel urettferdig å si noe sånt. Svigerforeldrene understreker til meg alltid at det er en glede for dem å passe henne så jeg tenker ikke at de har det helt forferdelig når de gjør det... At barn er et produkt av foreldrene er jeg helt uenig i... jeg har flere og de har vært helt forskjellige. Jeg skjønner ikke sånne sure svar? :-? Eh, unnskyld meg, men forventet du at alle skulle synes synd på deg? Stakkars deg, som må reise i noen timer, for å levere barnet, for at du selv skal få fri? Beklager, men du høres utrolig sutrete ut, og utakknemlig
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #13 Skrevet 15. mars 2005 Og du Madam, er utrolig dyktig på å snakke NED til folk som kommer hit for å blåse ut eller be om råd! Les dine egne innlegg og tell hvor mange av dem som inneholder spydigheter og ekle hint om at folk er sånn eller sånn! Hva med å faktisk bare svare på spørsmålet og komme med konstruktive råd!? Jeg synes faktisk litt synd på henne ja, for hun hadde laget en plan i en slitsom hverdag. Og måtte omkalfatre alt som var. Ingen katastrofe, men noen ganger er det surt alikevel. Og godt å høre at noen er litt enig; "det var dumt, MEN du kan jo kanskje fryse kakene dine. Dessuten kan det være farlig å stresse i trafikken, så kanskje toget ikke er så dumt!" Eller legge inn et råd for hvordan få ungen til å like seg bedre på toget!
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2005 #14 Skrevet 15. mars 2005 Eh, unnskyld meg, men tror du må lese overskriften en gang til. For ja, jeg har svart henne, og beklager at det ikke var positivt for denne personen. Men jeg kan ikke få meg til å mene at det er synd på henne, og da må jeg få lov til å si det. Så får du jatte med så mye du bare orker, for det er sikkert fint at noen gjør det også.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 15. mars 2005 #15 Skrevet 15. mars 2005 Og du Madam, er utrolig dyktig på å snakke NED til folk som kommer hit for å blåse ut eller be om råd! Les dine egne innlegg og tell hvor mange av dem som inneholder spydigheter og ekle hint om at folk er sånn eller sånn! Hva med å faktisk bare svare på spørsmålet og komme med konstruktive råd!? Godt sagt... Hun er ikke særlig blid den dama der.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2005 #16 Skrevet 15. mars 2005 Godt sagt... Hun er ikke særlig blid den dama der.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #17 Skrevet 15. mars 2005 Eh, unnskyld meg, men forventet du at alle skulle synes synd på deg? Stakkars deg, som må reise i noen timer, for å levere barnet, for at du selv skal få fri? Beklager, men du høres utrolig sutrete ut, og utakknemlig Jepp veldig dyktig i å snakke ned til folk, dessuten kan du Madam ikke ha lest hva jeg skrev engang om du sier at jeg sutrer over å måtte reise et par timer for å levere barnet, for det sa jeg jo slettes ikke?? Selvfølgelig tenkte jeg ikke alle skulle syns synd på meg, jeg sa jo allerede at ja,ja så var jeg egoistisk da... Men skamme meg... det er vel å gå litt langt. Hva med å lese innholdet neste gang før du kommenterer?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #18 Skrevet 15. mars 2005 Slettet. Hege (admin) http://forum.kvinneguiden.no/faq.php#0
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2005 #19 Skrevet 15. mars 2005 Har lest alt jeg og svarer ut i fra det jeg leser
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #20 Skrevet 15. mars 2005 Jeg er enig med både madam F. og Brunhild. Synes du er en smule egoistisk, ja. Ikke alle som har svigerforeldre som stiller opp - og spesielt ikke til barn som er vrien å ha med å gjøre...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå