Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Premisset i dilemmaet er at mannen har kjæreste)

Hvis du som mann treffer en kvinne som får deg til å le og som du bare går godt sammen med. Hva tenker du da og hva gjør du? Ville du beholdt den kvinnen som venn, eller ville du bare trukket deg unna henne? Hvilke motiver ville du hatt for det ene eller det andre? Får du lov å ha kvinnelige venner i det hele tatt av kjæresten din? 

Anonymkode: fbcaf...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, jeg får lov til å ha kvinnelige venner. Ikke at jeg har spurt om lov, men ikke opplevd annet. Jeg tror nok kjæresten min kunne blitt litt usikker dersom jeg plutselig fikk meg et helt nytt kvinnelig bekjentskap jeg begynte å tilbringe tid med på tomannshånd, og jeg hadde vel sørget for at de traff hverandre og vært obs på om kjæresten min ble bekymret av det. Men jeg hadde nå fått lov til å få meg en ny venn av motsatt kjønn, sånn i alminnelighet.

Hadde jeg måttet velge hadde jeg valgt kjæresten, det er ikke så viktig å få meg akkurat denne ene nye vennen samme hvem det er. Men hadde dama først stilt et slikt ultimatum hadde jo det påvirket hva jeg tenkte om henne og vår relasjon sånn generelt.

Hadde denne potensielle nye venninnen mot formodning gjort noen romantiske fremstøt hadde jeg kuttet henne som venn tvert, ikke bare bedt henne slutte og ellers fortsatt vennskapet, for da hadde hun nå visst om kjæresten min og likevel valgt å gjøre det. Og hvis hun først var den typen,da hadde jeg selvfølgelig skjønt at kjæresten min reagerte. Det kan jo også hende at hun ser ting i venninner av meg som ikke jeg merker, altså at hun skjønner at de kan være interessert i meg uten at jeg merker det. Men hvis hun bare hadde reagert på at jeg i det hele tatt kunne få en ny venn som tilfeldigvis hadde innovertiss, uavhengig av hvordan vedkommende var, da hadde jeg jo ment det var i overkant strengt.

Anonymkode: 3cffa...c69

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

treffer en kvinne som får deg til å le

Har aldri skjedd. Kvinner er ikke morsomme.

Men for tankeeksperimentets skyld, tror jeg jeg hadde blitt så satt ut at jeg ikke vet hvor jeg skulle gjort av meg. Sex hadde vært veldig langt bak i rekken av følelsesmessige reaksjoner.

Anonymkode: 1b26b...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...