AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Hvordan er det å jobbe i barnevernet? Virker som mange opplever det som veldig utfordrende.. Har hørt at man må vitne i rettsaker og sånt, stemmer det? Anonymkode: 7518d...c2e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Høy rapporteringsgrad, høyt arbeidspress, høyt konfliktnivå, dårlig lønn. Anonymkode: cdb11...dc7 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 I noen saker er man vitne i rettssaker og i noen saker må man kjøre hele saken sammen med advokat. Drittjobb. Been there så jeg vet... Anonymkode: e3aff...0c1
hjärterdam Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Ja det er tøft, men osl enormt givende og spennende. Det å gå i fylkesnemnda eller tingretten blir man vant til, det er også spennede prosesser. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 På 10. september 2018 den 19.39, FrkSvår skrev: Ja det er tøft, men osl enormt givende og spennende. Det å gå i fylkesnemnda eller tingretten blir man vant til, det er også spennede prosesser. Vil du formelle mer om hva det går ut på? Anonymkode: 7518d...c2e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 På 10.9.2018 den 18.39, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe i barnevernet? Virker som mange opplever det som veldig utfordrende.. Har hørt at man må vitne i rettsaker og sånt, stemmer det? Anonymkode: 7518d...c2e Hvor mange saker tror du ender i rettssak for hver enkelt barnevernsarbeider i året? En barnevernsarbeider er heller ikke ett vitne i rettssaker hen er saksbehandler på. Oppdater deg på deg du skal spørre om før du spør. Anonymkode: 0e0ae...13c 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange saker tror du ender i rettssak for hver enkelt barnevernsarbeider i året? En barnevernsarbeider er heller ikke ett vitne i rettssaker hen er saksbehandler på. Oppdater deg på deg du skal spørre om før du spør. Anonymkode: 0e0ae...13c Det er jo nettopp derfor jeg spør, for å få informasjon om hva som er riktig. Hva er vitsen med å komme slike kommentarer? Anonymkode: 7518d...c2e 10
hjärterdam Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 Stemmer det som sies, du er ikke vitne, barneverntjenesten er en part, og du representerer bvtj. Foreldrene og barn over 15 er de private partene. Kommuneadvokat fører saken og du deltar. Det vil si at kommuneadvokat og privat parts advokater holder en innledning, og du skal holde det som kalles en partsforklaring, det samme skal de private partene. Advokatene og nemndsmedlemmene spør om noe ikke er utfyllende. Fylkesnemnda består av en leder og to medlemmer med relevant bakgrunn. Bare spør om det ikke var tydelig Jeg jobber i en middels stor by og det er ikke ofte vi er i nemnda, det handler oftest om samvær eller tilbakeføring av barn som er plassert utenfor hjemmet, og så er det en fylkesnemnd som avgjør OM barn skal plasseres på paragraf 4-12 i utgangspunktet. Jeg har i dag 19 barn jeg følger opp og det er kun en av de som skal til nemnda, mulig en til for pålegg av hjelpetiltak, de andre er frivillige hjelpetiltak i hjemmet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 En ting er å vitne i rettsaker, en annen er å bli drapstruet med jevne mellom Anonymkode: f3738...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå