AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Jeg er litt stressa for tiden. Begynte på en ny bachelorgrad i midten av august. Jeg er 33 år, har en annen bachelorutdanning fra før, men vil omskolere meg. Dessverre fikk jeg for mye fravær den andre og tredje uka pga. at jeg var alene med barna de ukene i tillegg til lang reisevei og at minstemann ble syk. Neste uke skal vi ha gruppearbeid, og studentene selv har ansvaret for å danne grupper. Har såvidt pratet med en annen student som ville samarbeide med meg, men vet ikke navnet hennes. På mandag begynner gruppearbeidet, og vi har ikke obligatorisk oppmøte før da. Jeg har ikke fått lest nok pensum heller. Er det noen som har vært i en lignende situasjon før? Klarte dere å lese dere opp i tide og bli kjent med andre? Akkurat nå er jeg usikker på om jeg ligger for langt bak de andre studentene. Burde jeg stå på alt jeg kan for å ta igjen det tapte, eller er løpet kjørt når man henger etter på dette tidspunktet i studiet? Anonymkode: 7ea3a...2fe
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Du burde kanskje tenkt på å lese på egenhånd de ukene du var hjemme. Anonymkode: 7779c...8b6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Jeg har lest litt, men dessverre ikke så mye som jeg burde. Kommer til å prøve litt til, men hvis det blir for vanskelig så får jeg vel gi meg til jul eller noe før. TS Anonymkode: 7ea3a...2fe
Serafin Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt stressa for tiden. Begynte på en ny bachelorgrad i midten av august. Jeg er 33 år, har en annen bachelorutdanning fra før, men vil omskolere meg. Dessverre fikk jeg for mye fravær den andre og tredje uka pga. at jeg var alene med barna de ukene i tillegg til lang reisevei og at minstemann ble syk. Neste uke skal vi ha gruppearbeid, og studentene selv har ansvaret for å danne grupper. Har såvidt pratet med en annen student som ville samarbeide med meg, men vet ikke navnet hennes. På mandag begynner gruppearbeidet, og vi har ikke obligatorisk oppmøte før da. Jeg har ikke fått lest nok pensum heller. Er det noen som har vært i en lignende situasjon før? Klarte dere å lese dere opp i tide og bli kjent med andre? Akkurat nå er jeg usikker på om jeg ligger for langt bak de andre studentene. Burde jeg stå på alt jeg kan for å ta igjen det tapte, eller er løpet kjørt når man henger etter på dette tidspunktet i studiet? Anonymkode: 7ea3a...2fe Snakk med en studierådgiver hvis det blir vanskelig! De kan kanskje hjelpe deg!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Jeg har gått glipp av en uke med lesing, men det er jo bare å hente seg inn igjen. Anonymkode: aad75...400
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 Du er kanskje ikke klar for å studere nå da du ikke prioriterer studiene og prøver å løse situasjonen på hjemmebane på annen måte enn fravær. Anonymkode: 7779c...8b6 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er kanskje ikke klar for å studere nå da du ikke prioriterer studiene og prøver å løse situasjonen på hjemmebane på annen måte enn fravær. Anonymkode: 7779c...8b6 Der kom konklusjonen ja. Jeg får prøve igjen når barna blir eldre. (Hvis jeg stryker på eksamen, hvis ikke fortsetter jeg å studere). Anonymkode: 7ea3a...2fe
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Stå på du, dette klarer du! Er selv samme alder som deg og det er ikke alltid jeg har fått tid til forelesning, men så har det gått greit på eksamen likevel. Så lenge du prioriterer gruppearbeid (som er viktig siden det også er en annen person som stoler på deg) så skal det gå greit Anonymkode: 714f5...3de
ashera Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 Har dere ikke en FB-gruppe for studentene hvor du kan kontakte folk? Det er vel også chatmuligheter i Canvas? 1
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 Ja, det er mulig å klare det, hvis du legger inn et ekstra gir. Å ikke ha noen gruppe å samarbeide med er noe du tar opp med lærer/studieveileder, så får de deg inn i en gruppe. Å få venner der er litt mye forlangt når du har lang reisevei og barn.
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 Hvis du ikke aner hvordan du skal klare å lese deg opp så er en metode å skaffe barnevakt de timene ekstra, som du trenger for å lese, fram til mandag. I tillegg er det å ta fram boka hver kveld du har gått og lagt deg og lese til du sovner. Legg bøkene på nattbordet og ha oversrykningspenn klar. Ha også en gråblyant til å notere i margen på boka.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #12 Skrevet 11. september 2018 Det handler om prioriteringer, tenker jeg da. Jeg er borte på min andre uke pga sykdom, men har likevel klart å lese i fire forskjellige emner for å ikke ligge bak - men det er fordi jeg har vært litt frampå å lest noe før uken jeg ble planlagt operert. Sover omtrent hele tiden, men klarer likevel å putte inn en time med lesing hver dag. Anonymkode: f702d...8f2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 Du, det ordner seg nok. På mitt studie (vernepleie, hioa) ville ikke det der vært noe stress. Hilsen en voksen eks-student med barn. Anonymkode: 82c5d...72f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 Ikke bli bekymret over at du henger litt etter. Gruppearbeid er til for å samarbeide og lære fagstoffet, og ofte for meg er det learning by doing. Å gjennomgå forelesninger og innleveringer vil karakteren C helt oppnåelig. Jeg har ikke barn, men en kjæreste jeg ønsker å vie tiden min til I helgene. Selv har jeg blitt helt satt ut av spill pga psykisk lidelse, kraftig forkjølelse og annet I løpet av semestrene og overlevd eksamene med ok margin. Nå er situasjonen slik at jeg må bestå en konteeksamen for å fortsette på normert studieløp, og allerede henger jeg etter på de andre fagene dette semesteret. Men for meg handler det om prioriteringer og dermed er jeg I "overlevelsesmodus". Obligatoriske ting er prioritert nr. 1, så øving til konteeksamen, så får resten komme etter. Noen studenter I klassen er mødre, hun ene stiller opp for sine syke barn og leser samtidig hjemme. Klart det er lettere å gjøre alt mulig annet når man er hjemme, men igjen handler det om å prioritere riktig. Synes ikke du skal gi deg før du har fullført dette semesteret, riktig studierutine er normalt ikke på plass før et par måneder etter bachelorstart. Anonymkode: 11464...0f6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bli bekymret over at du henger litt etter. Gruppearbeid er til for å samarbeide og lære fagstoffet, og ofte for meg er det learning by doing. Å gjennomgå forelesninger og innleveringer vil karakteren C helt oppnåelig. Jeg har ikke barn, men en kjæreste jeg ønsker å vie tiden min til I helgene. Selv har jeg blitt helt satt ut av spill pga psykisk lidelse, kraftig forkjølelse og annet I løpet av semestrene og overlevd eksamene med ok margin. Nå er situasjonen slik at jeg må bestå en konteeksamen for å fortsette på normert studieløp, og allerede henger jeg etter på de andre fagene dette semesteret. Men for meg handler det om prioriteringer og dermed er jeg I "overlevelsesmodus". Obligatoriske ting er prioritert nr. 1, så øving til konteeksamen, så får resten komme etter. Noen studenter I klassen er mødre, hun ene stiller opp for sine syke barn og leser samtidig hjemme. Klart det er lettere å gjøre alt mulig annet når man er hjemme, men igjen handler det om å prioritere riktig. Synes ikke du skal gi deg før du har fullført dette semesteret, riktig studierutine er normalt ikke på plass før et par måneder etter bachelorstart. Anonymkode: 11464...0f6 Takk for svar (fra dere andre også). Jeg skal prioritere alt obligatorisk og prøve så godt jeg kan å lese meg opp til eksamen. Det er litt kjipt at jeg har gått glipp av den sosiale delen, men da kan gruppearbeidet neste uke komme godt med. Skal ikke gi meg før dette semesteret er over, nei. Får heller ta en skikkelig vurdering over om jeg skal søke nytt opptak i mars eller søke meg tilbake på jobb, hvis jeg skulle stryke på eksamen. En annen mulighet er vel å ta eksamen på nytt. Får stå på videre og som sagt ta en ny vurdering hvis nødvendig i desember. TS Anonymkode: 7ea3a...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå