Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar bachelor i psykologi (2. året) og kunne tenke meg å søke på kandidatstudiet i Danmark eller alternativt en master i Norge, dersom førstnevnte ikke går. Er det noen her som har kommet inn i Århus eller København (evt. vet om noen som har) etter bachelor fra universitet eller høyskole i Norge? Dersom man har snittet på plass og kvalifiserer med tanke på de krav som stilles til bachelorgraden, er det fortsatt minimal sjanse for å bli tatt opp? Jeg kan forestille meg at konkurransen er rimelig hard! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere venninner som har gått i Danmark, men de tok bacheloren på HIL. Er absultt ikke umulig, men du bør nok ha et B snitt. Noen steder må du også skrive motivasjonsbrev. 

Anonymkode: 07eb1...352

Skrevet

Ville heller tatt opp fag fra videregående for å komme inn i Norge.

Anonymkode: 818d8...595

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere venninner som har gått i Danmark, men de tok bacheloren på HIL. Er absultt ikke umulig, men du bør nok ha et B snitt. Noen steder må du også skrive motivasjonsbrev. 

Anonymkode: 07eb1...352

Godt å høre at det faktisk er oppnåelig! Jeg har i alle fall hørt at det er veldig vanskelig å komme inn. Jeg har godt nok snitt, så vi får håpe at det holder seg med hard jobbing :) Takk for svar.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller tatt opp fag fra videregående for å komme inn i Norge.

Du har et godt poeng der, men sjansen er vel også ganske minimal for å komme inn på profesjon på UiO, med tanke på hvor mange søkere det er med ekstremt høyt snitt her. Hadde vel gått an å søke seg til andre steder, men jeg er allerede godt i gang på bachelor, og i "verste fall" så får jeg heller gå noe annet enn kandidatstudiet. Blir jo da ikke psykolog, men det finnes mange interessante jobber der ute innen psykologi uansett! :)

Skrevet
1 minutt siden, annm97 skrev:

Du har et godt poeng der, men sjansen er vel også ganske minimal for å komme inn på profesjon på UiO, med tanke på hvor mange søkere det er med ekstremt høyt snitt her. Hadde vel gått an å søke seg til andre steder, men jeg er allerede godt i gang på bachelor, og i "verste fall" så får jeg heller gå noe annet enn kandidatstudiet. Blir jo da ikke psykolog, men det finnes mange interessante jobber der ute innen psykologi uansett! :)

Det går helt fint å komme inn på psykologi ved UiO hvis du er villig til å jobbe med å forbedre karakterene dine. Jeg kjenner en kar som tok opp mange fag på Sonans og studerer psykologi ved UiO nå.

Skrevet
2 minutter siden, annm97 skrev:

Hvis du virkelig vil bli psykolog, er du vel villig til å flytte til Bergen eller Trondheim. Du er jo tross alt villig til å flytte til Danmark. Mye mer sikkert å ta utdanningen i Norge. Tar du utdanningen i Danmark kan det bli vanskeligere å få jobb, siden du må ha to års veiledet praksis etter studiet. Hadde selv tenkt å studere i Danmark, men tok heller opp fag, så nå kommer jeg inn på NTNU til neste år. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...