annm97 Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Jeg tar bachelor i psykologi (2. året) og kunne tenke meg å søke på kandidatstudiet i Danmark eller alternativt en master i Norge, dersom førstnevnte ikke går. Er det noen her som har kommet inn i Århus eller København (evt. vet om noen som har) etter bachelor fra universitet eller høyskole i Norge? Dersom man har snittet på plass og kvalifiserer med tanke på de krav som stilles til bachelorgraden, er det fortsatt minimal sjanse for å bli tatt opp? Jeg kan forestille meg at konkurransen er rimelig hard!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Jeg har flere venninner som har gått i Danmark, men de tok bacheloren på HIL. Er absultt ikke umulig, men du bør nok ha et B snitt. Noen steder må du også skrive motivasjonsbrev. Anonymkode: 07eb1...352
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Ville heller tatt opp fag fra videregående for å komme inn i Norge. Anonymkode: 818d8...595 1
annm97 Skrevet 11. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere venninner som har gått i Danmark, men de tok bacheloren på HIL. Er absultt ikke umulig, men du bør nok ha et B snitt. Noen steder må du også skrive motivasjonsbrev. Anonymkode: 07eb1...352 Godt å høre at det faktisk er oppnåelig! Jeg har i alle fall hørt at det er veldig vanskelig å komme inn. Jeg har godt nok snitt, så vi får håpe at det holder seg med hard jobbing Takk for svar.
annm97 Skrevet 11. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville heller tatt opp fag fra videregående for å komme inn i Norge. Anonymkode: 818d8...595 Du har et godt poeng der, men sjansen er vel også ganske minimal for å komme inn på profesjon på UiO, med tanke på hvor mange søkere det er med ekstremt høyt snitt her. Hadde vel gått an å søke seg til andre steder, men jeg er allerede godt i gang på bachelor, og i "verste fall" så får jeg heller gå noe annet enn kandidatstudiet. Blir jo da ikke psykolog, men det finnes mange interessante jobber der ute innen psykologi uansett!
Serafin Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, annm97 skrev: Du har et godt poeng der, men sjansen er vel også ganske minimal for å komme inn på profesjon på UiO, med tanke på hvor mange søkere det er med ekstremt høyt snitt her. Hadde vel gått an å søke seg til andre steder, men jeg er allerede godt i gang på bachelor, og i "verste fall" så får jeg heller gå noe annet enn kandidatstudiet. Blir jo da ikke psykolog, men det finnes mange interessante jobber der ute innen psykologi uansett! Det går helt fint å komme inn på psykologi ved UiO hvis du er villig til å jobbe med å forbedre karakterene dine. Jeg kjenner en kar som tok opp mange fag på Sonans og studerer psykologi ved UiO nå.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 2 minutter siden, annm97 skrev: Du har et godt poeng der, men sjansen er vel også ganske minimal for å komme inn på profesjon på UiO, med tanke på hvor mange søkere det er med ekstremt høyt snitt her. Hadde vel gått an å søke seg til andre steder, men jeg er allerede godt i gang på bachelor, og i "verste fall" så får jeg heller gå noe annet enn kandidatstudiet. Blir jo da ikke psykolog, men det finnes mange interessante jobber der ute innen psykologi uansett! Hvis du virkelig vil bli psykolog, er du vel villig til å flytte til Bergen eller Trondheim. Du er jo tross alt villig til å flytte til Danmark. Mye mer sikkert å ta utdanningen i Norge. Tar du utdanningen i Danmark kan det bli vanskeligere å få jobb, siden du må ha to års veiledet praksis etter studiet. Hadde selv tenkt å studere i Danmark, men tok heller opp fag, så nå kommer jeg inn på NTNU til neste år. Anonymkode: 818d8...595 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå