Gå til innhold

Så mange rare kattegrupper på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som er medlem av sånne grupper? Jeg er medlem av en maine coon-gruppe på facebook og dæven så mange rare folk det fins. Jeg liker å være med for å se på bilder og i noen tilfeller er det gode tips og få. Men utrolig mye krangling og rare folk der. I tillegg til folk som behandler kattene sine som barn.

Anonymkode: a6aa3...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, enig. Har vurdert å melde meg ut, men så er det jo noen morsomme og relevante innlegg også. Reagerer på disse som legger ut flere innlegg og bilder av kattene sine daglig (har de ikke noe annet de driver med, jobb?), disse som kommer med altfor detaljerte innlegg om hvordan kattene har blitt syke og avlivet, og til og med minneinnlegg om katter som har dødd for lenge siden. Jeg er kjempeglad i kattene mine og har selvsagt grått når jeg har måttet få dyr avlivet, men det får da være grenser?! Man burde kanskje være glade for at folk tross alt har kattene å glede seg over, men det virker spesielt når det virker som det er alt de har å leve for.

Og så disse som har innekatter og legger ut innlegg av katten som sitter på en inngjerdet veranda og lengter etter frihet, mens de kommenterer "Se, hvor fint verdens søteste og skjønneste Labbelinius har det i sola!". Greit, jeg kjenner ikke til bakgrunnen til de enkelte tilfellene, men når det ser ut som katten er en vanlig gatemix (ergo ikke noe avlsdyr) og det kun er hage eller natur utenfor fengselet, synes jeg virkelig synd på kattene. 

Anonymkode: cb873...930

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig. Har vurdert å melde meg ut, men så er det jo noen morsomme og relevante innlegg også. Reagerer på disse som legger ut flere innlegg og bilder av kattene sine daglig (har de ikke noe annet de driver med, jobb?), disse som kommer med altfor detaljerte innlegg om hvordan kattene har blitt syke og avlivet, og til og med minneinnlegg om katter som har dødd for lenge siden. Jeg er kjempeglad i kattene mine og har selvsagt grått når jeg har måttet få dyr avlivet, men det får da være grenser?! Man burde kanskje være glade for at folk tross alt har kattene å glede seg over, men det virker spesielt når det virker som det er alt de har å leve for.

Og så disse som har innekatter og legger ut innlegg av katten som sitter på en inngjerdet veranda og lengter etter frihet, mens de kommenterer "Se, hvor fint verdens søteste og skjønneste Labbelinius har det i sola!". Greit, jeg kjenner ikke til bakgrunnen til de enkelte tilfellene, men når det ser ut som katten er en vanlig gatemix (ergo ikke noe avlsdyr) og det kun er hage eller natur utenfor fengselet, synes jeg virkelig synd på kattene. 

Er nettopp det jeg reagerer på også, er enkelte som legger ut flere innlegg hver eneste dag, live streamer og i det hele tatt. Hun oppdretteren jeg kjøpte min katt fra sa at hun fikk masse stygge meldinger på gruppa en gang hun kom med råd om kattemat. 

Jeg bare lurer på hva som er galt med sånne folk?!

Vil tro at de fleste er veldig glad i kattene sine dog :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nettopp det jeg reagerer på også, er enkelte som legger ut flere innlegg hver eneste dag, live streamer og i det hele tatt. Hun oppdretteren jeg kjøpte min katt fra sa at hun fikk masse stygge meldinger på gruppa en gang hun kom med råd om kattemat. 

Jeg bare lurer på hva som er galt med sånne folk?!

Vil tro at de fleste er veldig glad i kattene sine dog :)

Jo, de er sikkert glade i dem, men tror kattene hadde hatt det bedre dersom de hadde fått gå fritt rundt. 

Men disse med alle innleggene; det har sikkert med bekreftelse å gjøre. De får jo oppmerksomhet og likes, og mange kommenterer hvor fin/søt/morsom katten er osv. Er en form for fellesskap, dette også. Men ja, jeg synes også det er spesielt.

Skrevet

Derfor er jeg ikke med i noen kattegrupper lengre.....

Anonymkode: ffdc0...63a

Skrevet

Dagens latter finner jeg alltid på den lokale kattehjelpgruppen. 😁

Anonymkode: 80a3b...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...