AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Vi har prøvd å bli gravide ganske lenge, men så langt ikke noe dette er litt vanskelig for oss, så det er ikje noe vi lnsker å dele med andre. Nå har svigers vært så snille at de har invitert hele storfamilien på dyr utenlandsferie. Problemet mitt er hvis heg blir gravid akkurat sånn at jeg ikke kan reise, og så har de brukt masse penger på dette. Får man igjen på reiseforsikringen da? Anonymkode: 48de2...2e4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 De fleste reiseforsikringer godtar ikke graviditet som grunn for å ikke reise (med mindre det er komplikasjoner/sykdom). Anonymkode: 9c37a...4d3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De fleste reiseforsikringer godtar ikke graviditet som grunn for å ikke reise (med mindre det er komplikasjoner/sykdom). Anonymkode: 9c37a...4d3 ‘De fleste’? Vet du om noen som gjør det? ts Anonymkode: 48de2...2e4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Har du tenkt å sette hele livet på vent i tilfelle dersomatte du kanskje muligens blir gravid? Anonymkode: ee6f9...8a9 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Hvis du får legeerklæring på at det er medisinsk uforsvarlig at du drar vil jeg tro du har en god sak. Men det er jo ikke så mange steder det ikke er anbefalt å reise som gravid, hvor er det snakk om, Bolivia? Anonymkode: 61271...f57 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: ‘De fleste’? Vet du om noen som gjør det? ts Anonymkode: 48de2...2e4 Nei, vet ikke om noen, og ser for meg at det er ekstremt ugunstig for forsikringsbransjen. Hvorfor skal du ikke reise om du blir gravid? Jeg ble gravid rett før ferie til Afrika, var null stress å reise - bare pass på å ha alle vaksiner i orden FØR du blir gravid. Anonymkode: 9c37a...4d3 2
Gjest BearMama Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Med mindre det er snakk om 1 mnd til termin så er det uproblematisk å reise....
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Vi ble invitert på utenlandstur med både svigerfamilien og min familie mens vi var prøvere, vi takket ja til begge turer. Vi involverte oss nok i planleggingen til at det ikke ble cruise (de har strenge regler på graviditet) og ikke noe med altfor lang flyreise. Var derfor på to turer i sommer, i uke 26 og 28 av graviditeten, veldig fine turer begge to Anonymkode: 4bfd0...a2d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vet ikke om noen, og ser for meg at det er ekstremt ugunstig for forsikringsbransjen. Hvorfor skal du ikke reise om du blir gravid? Jeg ble gravid rett før ferie til Afrika, var null stress å reise - bare pass på å ha alle vaksiner i orden FØR du blir gravid. Anonymkode: 9c37a...4d3 Jeg skal reise om jeg kan, men på et tidspunkt er får man jo ikke fly lenger. ts Anonymkode: 48de2...2e4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 3 minutter siden, BearMama skrev: Med mindre det er snakk om 1 mnd til termin så er det uproblematisk å reise.... Det kan det fort være. Turen er langt frem i tid og kun i planleggingsfasen nå. Skal jo være Max uheldig da, men det kan jo skje. ts Anonymkode: 48de2...2e4
kaleidoskop Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 Ta problemet når det kommer. Hvis det er 10 mnd til dere skal på tur og du blir gravid nå, så fikser sikkert legen en sykemeldign til deg. Da bør det ikke være problem å få igjen på reiseforsikring. Men kanskje du skal reise om 10 mnd og du blir gravid om 7, da er du godt innafor. For meg tok det så lang tid å bli gravid, at jeg planla 3 ferieturer 1 år frem i tid med baby som ikke ble med på tur.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #12 Skrevet 10. september 2018 Du kan jo kjøpe avbestillingsforsikring. Jeg kjøpte det når jeg skulle til Australia i en mnd, og man kunne avbestille for hvilken grunn som helst. Man må jo betale for forsikring og egenandel, men for meg betydde det å bare miste 2000 kr kontra 22 000 kr hvis jeg ikke kunne dra. Vil uansett anbefale å kjøpe gjennom reisebyrå. Ansvaret for flybytte, kapasitet, hotell osv. ligger da på dem. Det er verdt den ekstra kostnaden. Da er det enklere å kjøpe avbestillingsforsikring også enn hvis dere kjøper 3 separate flyturer og 2 ulike hotell gjennom 4 forskjellige forhandlere. Anonymkode: a3772...cbe
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #13 Skrevet 10. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo kjøpe avbestillingsforsikring. Jeg kjøpte det når jeg skulle til Australia i en mnd, og man kunne avbestille for hvilken grunn som helst. Man må jo betale for forsikring og egenandel, men for meg betydde det å bare miste 2000 kr kontra 22 000 kr hvis jeg ikke kunne dra. Vil uansett anbefale å kjøpe gjennom reisebyrå. Ansvaret for flybytte, kapasitet, hotell osv. ligger da på dem. Det er verdt den ekstra kostnaden. Da er det enklere å kjøpe avbestillingsforsikring også enn hvis dere kjøper 3 separate flyturer og 2 ulike hotell gjennom 4 forskjellige forhandlere. Anonymkode: a3772...cbe Takk, det var godt tips! ts Anonymkode: 48de2...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå