AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Hei Jeg skal kjøpe sprinkelseng fra ikea. Har ikke bil og det blir veldig vanskelig for meg å hente den på bussen. Tenkte å bestille fra nettet slik at den kommer til post i butikk/mypack. Siden den matbutikken som har denne tjenesten ligger i samme blokk som vi bor i. Men problemet er at når man går på ikeas hjemme side og jeg prøver å bestille så kommer det bare opp at den kan leveres på døra mot betaling som er 400 kroner. Syns det var litt for mye penger. Stemmer det at det ikke går ann å bestille den gjennom posten eller mypack? For 1-2 år siden jobbet jeg også i en dagligvare butikk og der pleide det å komme pakker fra ikea så trodde det gikk ann å bestille. Anonymkode: 1a69f...781
Million Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Sannsynligvis er sengen for stor til å sendes pr post, det vil vel kanskje bli for dyrt? https://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/shop_online/index.html?icid=no|iba|20140323|132 "Små møbler sendes via post, mens større bestillinger kan leveres på døra, men vi har også henteterminaler plassert rundt om i landet slik at du kan spare penger ved å hente varene selv." 1
SPOCA Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Det er Posten/Bring som leverer, men større varer blir sendt med hjemlevering (stort sett). Selv synes jeg ikke 400 kr er spesielt mye for at de bærer inn møbelet inn døra for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 400 kr for levering på døra er billig i leveringssammenheng. Er det ingenting annet du kan bestille samtidig så du kan rettferdiggjøre summen litt mer? du kan også ta taxi tilbake, det finnes taxikalkulatorer hvor du kan se på forhånd om det vil lønne seg. Anonymkode: 16c65...77e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: 400 kr for levering på døra er billig i leveringssammenheng. Er det ingenting annet du kan bestille samtidig så du kan rettferdiggjøre summen litt mer? du kan også ta taxi tilbake, det finnes taxikalkulatorer hvor du kan se på forhånd om det vil lønne seg. Anonymkode: 16c65...77e Takk. Hvor finner jeg taxi kalkulator Anonymkode: 1a69f...781
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Hvor finner jeg taxi kalkulator Anonymkode: 1a69f...781 Ring ditt lokale taxiselskap og si du lurer på pris fra Ikea på X sted, til din gateadresse. Si at de gjerne kan ringe deg opp igjen med et pristilbud når de har regnet på det. Anonymkode: ac5ee...208
_popcorn_ Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Det står relativt klart under frakt: "Hvert produkt må ikke veie mer enn 20 kg, og pakkene kan ikke være lenger enn 1.5 m, bredere og høyere enn 60 cm."
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Hvor finner jeg taxi kalkulator Anonymkode: 1a69f...781 Der hvor jeg bor har taxi-selskapene en app hvor du kan bestille taxi, og få beregnet prisen (man kan altså bruke den bare for å sjekke pris). Digg å vite at taxi fra ikea og hjem koster under 200 kr, men kan selvfølgelig ikke bruke det på møbler. Anonymkode: 7e019...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå