AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Heihei! Vi er et ungt etablert par som tenker å begynne prøvinga og stifte familie. Han har fast jobb, jeg har tatt meg et friår fra skolen og jobber ca 70% med en tilkallingskontrakt. Det er sjefen min, meg og en annen som jobber der. Hun andre har blitt sykemeldt tidlig på grunn av graviditet, og går ut i permisjon over nyttår. Det er en av grunnene til at jeg takket ja til denne jobben, for å få mest mulig jobb. Jeg startet å jobbe der i mai. Fordelene med å bli gravid nå er foreldrepenger... rett og slett.. en annen ting er redd for er om sjefen min ansetter en vikar i hu andre si stilling dersom hun får vite at jeg plutselig også venter barn. Hun er ganske direkte og litt spesi. Da sitter jeg plutselig med nesten ingen vakter og engangstønad... hva ville dere gjort?? Har også tenkt på det å vente med å bli gravid sånn at hun andre kan gå over i sin stilling igjen når permisjonen hennes er ferdig.. Anonymkode: 5f8bb...2c0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Vel, hva med å vente med unger til man faktisk er ferdig utdannet og kan få seg en mer fast stilling? Du skriver jo at dere er unge, så hva er hastverket. En tilkallingskontrakt er ikke akkurat stabilt når man har barn. Man er jo helt prisgitt sjefens luner, og lever kun fra måned til måned. Forferdelig slitsomt når man har ansvaret for unger. Anonymkode: 020ac...7b6 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, hva med å vente med unger til man faktisk er ferdig utdannet og kan få seg en mer fast stilling? Du skriver jo at dere er unge, så hva er hastverket. En tilkallingskontrakt er ikke akkurat stabilt når man har barn. Man er jo helt prisgitt sjefens luner, og lever kun fra måned til måned. Forferdelig slitsomt når man har ansvaret for unger. Anonymkode: 020ac...7b6 Ser at noen deler av innlegget mitt forsvant! Det er ikke sikkert at jeg kan bli gravid om noen år, legene sier at dersom jeg vil bære mitt eget barn må jeg gjøre det mens jeg er ung... ts Anonymkode: 5f8bb...2c0
kaleidoskop Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Forhåpentilgvis kan du jobbe selv om du er gravid også. Ha kontrakt, så skal det litt til for at du ikke får jobbe der. Man kan ikke bare si opp folk. Men synd å bli gravid om det er foredrepenger som tilsier det. Ung er også relativt, kanskje vente et par år så du får gjort ferdig skolen, tatt en utdannelse og fast jobb. Da er det gunstig med penger i permisjonstiden.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 O 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at noen deler av innlegget mitt forsvant! Det er ikke sikkert at jeg kan bli gravid om noen år, legene sier at dersom jeg vil bære mitt eget barn må jeg gjøre det mens jeg er ung... ts Anonymkode: 5f8bb...2c0 Da må du bare prøve å bli gravid nå. Ikke tenk på noe annet, om du vil få egne barn. Til og med dem som går på sosialhjelpen klarer seg. Du har en man som har fast jobb! Alt handler ikke om penger Anonymkode: 89488...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at noen deler av innlegget mitt forsvant! Det er ikke sikkert at jeg kan bli gravid om noen år, legene sier at dersom jeg vil bære mitt eget barn må jeg gjøre det mens jeg er ung... ts Anonymkode: 5f8bb...2c0 Da får du barn nå. Du har det viktigste på plass: to foreldre som ønsker barnet og vil elske det og følge det opp. Penger og stabil jobb er ikke alt. Lykke til ❤️ Anonymkode: de364...d19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå