AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Vi har vært sammen/gift i 5 år ca. Vi elsker hverandre og er hverandres aller beste venner. Problemet er at jeg merker han blir mer chubby og virker ikke som han bryr seg. Jobber 50 t i uka, så skjønner at det ikke er lett å være aktiv da, men det går da allikevel å innta mindre kalorier for det om? Jeg har fortalt flere ganger at han må ned i vekt og passe på helsa si mens han ennå er ung (26år), men det går ikke inn. Vi har mye dårligere sex fordi penisen blir mindre pga dårlig form/blodsirkulasjonen er dårligere. Også må han stoppe flere ganger og runke for å få den stiv igjen. Jeg får ingen glede av sexen, og får mindre lyst for hver gang det er sånn. Selv så trener jeg regelmessig og ser bra ut. Det setter han selvfølgelig pris på fordi en gang jeg var lat en periode og han var i fullstendig panikk over at jeg skulle opp i vekt, miste musklene osv. Det var ganske komisk egentlig. Så krever jeg egentlig mye av han? At han skal prøve gjøre en innsats for å se bedre ut og ikke minst utføre bedre sex pga sunnere livvstil? Tar han meg forgitt siden jeg må se bra ut men tydeligvis ikke han.. Synes det er ganske urettferdig og frustrerende egentlig. Anonymkode: 4d24e...09e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen/gift i 5 år ca. Vi elsker hverandre og er hverandres aller beste venner. Problemet er at jeg merker han blir mer chubby og virker ikke som han bryr seg. Jobber 50 t i uka, så skjønner at det ikke er lett å være aktiv da, men det går da allikevel å innta mindre kalorier for det om? Jeg har fortalt flere ganger at han må ned i vekt og passe på helsa si mens han ennå er ung (26år), men det går ikke inn. Vi har mye dårligere sex fordi penisen blir mindre pga dårlig form/blodsirkulasjonen er dårligere. Også må han stoppe flere ganger og runke for å få den stiv igjen. Jeg får ingen glede av sexen, og får mindre lyst for hver gang det er sånn. Selv så trener jeg regelmessig og ser bra ut. Det setter han selvfølgelig pris på fordi en gang jeg var lat en periode og han var i fullstendig panikk over at jeg skulle opp i vekt, miste musklene osv. Det var ganske komisk egentlig. Så krever jeg egentlig mye av han? At han skal prøve gjøre en innsats for å se bedre ut og ikke minst utføre bedre sex pga sunnere livvstil? Tar han meg forgitt siden jeg må se bra ut men tydeligvis ikke han.. Synes det er ganske urettferdig og frustrerende egentlig. Anonymkode: 4d24e...09e Allerede her ville jeg stilt sprsm om hvem som tenner på hvem... Anonymkode: 84bd5...f22 26
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Så dette handler altså bare om sexen? Og må han jobbe 50t i uken evt jobber han så mye for å forsørge deg? Da kan du ikke klage på at du har tid til å trene og holde kroppen i figur. Anonymkode: 591c4...7ce 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Gikk gjennom det samme med eksen. Jeg sa fra tidlig, så hyggelig og støttende som jeg kunne, at han hadde lagt på seg og måtte passe på. Han påstå jeg innbilla meg det! Så ble han større for hvert år, stopper meg en dag og spør hva de rare merkene på magen er. Shit, der var strekkmerkene komt... Etter 2 og et halvt år innser han at han har blitt feit, fordi den siste passende dongeribukse er for liten. På dette tidspunktet har vi hatt mang en samtale om temaet, der jeg blir avvist fordi jeg liksom bare er pirkete. Er selv i super form, mistet helt lysten når den nysvære magen hans sveipet borti vaskebrettet mitt i misjonæren, grøss. Vi er fremdeles venner i dag og prater en gang i blant. Han driver og slanker seg nå, lol. De kan bare hjelpe seg selv - prøv å ikke ha for mye pliktsex slik som jeg gjorde, du vil bare få mer og mer avsmak da. Vær tydelig om at det ikke funker for deg slik som det er nå. Anonymkode: ab464...c2a 8
Isambard Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen/gift i 5 år ca. Vi elsker hverandre og er hverandres aller beste venner. Problemet er at jeg merker han blir mer chubby og virker ikke som han bryr seg. Jobber 50 t i uka, så skjønner at det ikke er lett å være aktiv da, men det går da allikevel å innta mindre kalorier for det om? Jeg har fortalt flere ganger at han må ned i vekt og passe på helsa si mens han ennå er ung (26år), men det går ikke inn. Vi har mye dårligere sex fordi penisen blir mindre pga dårlig form/blodsirkulasjonen er dårligere. Også må han stoppe flere ganger og runke for å få den stiv igjen. Jeg får ingen glede av sexen, og får mindre lyst for hver gang det er sånn. Selv så trener jeg regelmessig og ser bra ut. Det setter han selvfølgelig pris på fordi en gang jeg var lat en periode og han var i fullstendig panikk over at jeg skulle opp i vekt, miste musklene osv. Det var ganske komisk egentlig. Så krever jeg egentlig mye av han? At han skal prøve gjøre en innsats for å se bedre ut og ikke minst utføre bedre sex pga sunnere livvstil? Tar han meg forgitt siden jeg må se bra ut men tydeligvis ikke han.. Synes det er ganske urettferdig og frustrerende egentlig. Anonymkode: 4d24e...09e Jeg er enig i at man bør ta litt vare på seg selv for partnerens skyld. Problemet er at det ikke er lov å klage på at partneren er tjukk. Det er dårlig gjort for da kan partneren bli lei seg. Derimot er det lov å nekte sex eller gjøre det slutt uten å oppgi årsak. Kanskje håpe at han gjetter årsaken selv. Det er i grunnen de virkemidlene du har. For å være helt ærlig, så ville jeg foretrukket om partneren sa jeg var tjukk hvis det var grunnen til at hun ikke ville ha sex. Jeg går ikke rett inn i en depresjon eller spiseforstyrrelse av sånt. Nå snakker jeg bare for meg selv, men jeg tror menn er litt mindre sensitive for sånt. Jeg ville aldri sagt til partneren at hun er tjukk. Kvinner er flinke nok til å disse seg selv, så de trenger ikke høre det fra andre. Endret 10. september 2018 av Isambard 7
I Grosny Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen/gift i 5 år ca. Vi elsker hverandre og er hverandres aller beste venner. Problemet er at jeg merker han blir mer chubby og virker ikke som han bryr seg. Jobber 50 t i uka, så skjønner at det ikke er lett å være aktiv da, men det går da allikevel å innta mindre kalorier for det om? Jeg har fortalt flere ganger at han må ned i vekt og passe på helsa si mens han ennå er ung (26år), men det går ikke inn. Vi har mye dårligere sex fordi penisen blir mindre pga dårlig form/blodsirkulasjonen er dårligere. Også må han stoppe flere ganger og runke for å få den stiv igjen. Jeg får ingen glede av sexen, og får mindre lyst for hver gang det er sånn. Selv så trener jeg regelmessig og ser bra ut. Det setter han selvfølgelig pris på fordi en gang jeg var lat en periode og han var i fullstendig panikk over at jeg skulle opp i vekt, miste musklene osv. Det var ganske komisk egentlig. Så krever jeg egentlig mye av han? At han skal prøve gjøre en innsats for å se bedre ut og ikke minst utføre bedre sex pga sunnere livvstil? Tar han meg forgitt siden jeg må se bra ut men tydeligvis ikke han.. Synes det er ganske urettferdig og frustrerende egentlig. Anonymkode: 4d24e...09e Hvis ting stemmer ellers så blir ikke sex uinterressant når partner blir feitere. Selvfølgelig har han godt av å trene seg opp igjen, men jeg er redd det ikke hjelper nok i forholdet deres. Endret 10. september 2018 av I Grosny 5
Gjest Bøff Eløff Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Han vil at du skal være trent, men synes det er greit å være tjukk selv? Nei, da hadde jeg faktisk bare sagt det rett ut.
eller Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Sterk overvekt er helseskadelig. Det er en grunn for å ta grep. 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, eller skrev: Sterk overvekt er helseskadelig. Det er en grunn for å ta grep. Nemlig ! Selv har jeg overlevd en hjertestans, synd det må så mye til for å få en skikkelig vekker. Så ta for all del grep før det er for sent. Da får du/dere større problem enn slapp penis og stor mage, det skal jeg love deg. Anonymkode: 0748a...5f4 1
Gjest O.G. Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 Hvis du er trent så kan du jo ta det som utgangspunkt: Si klart ifra at du ikke gidder en feit fyr nå som du vil fokusere på en sunnere og mer aktiv livsstil.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, I Grosny skrev: Hvis ting stemmer ellers så blir ikke sex uinterressant når partner blir feitere. Selvfølgelig har han godt av å trene seg opp igjen, men jeg er redd det ikke hjelper nok i forholdet deres. Hva? Jeg er kvinne, og her tar du helt feil. Folk er forskjellige. For noen er flesk fullstendig turn-off. Anonymkode: 63edb...049 8
Ild Skrevet 10. september 2018 #12 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, I Grosny skrev: Hvis ting stemmer ellers så blir ikke sex uinterressant når partner blir feitere. Selvfølgelig har han godt av å trene seg opp igjen, men jeg er redd det ikke hjelper nok i forholdet deres. En påstand uttrykt som en universell sannhet. Jeg er totalt uenig, for meg er det sexy med en som tar vare på seg selv. Til TS: ikke ha sex dersom du ikke vil. Dersom dere ønsker å finne tilbake til hverandre, så må dere jobbe for det. Sammen. Og han må ta vare på helsa, det er tross alt det eneste man ikke kan leve uten. 5
Heisann1234 Skrevet 10. september 2018 #13 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, I Grosny skrev: Hvis ting stemmer ellers så blir ikke sex uinterressant når partner blir feitere. Selvfølgelig har han godt av å trene seg opp igjen, men jeg er redd det ikke hjelper nok i forholdet deres. Nei, lysta hans er der og vi har det bra ellers. Sexen blir uinteressant fordi fettansamlingen fysisk og i blodårene fører til redusert potens.
Heisann1234 Skrevet 10. september 2018 #14 Skrevet 10. september 2018 (endret) Iy Endret 10. september 2018 av Heisann1234
Heisann1234 Skrevet 10. september 2018 #15 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så dette handler altså bare om sexen? Og må han jobbe 50t i uken evt jobber han så mye for å forsørge deg? Da kan du ikke klage på at du har tid til å trene og holde kroppen i figur. Anonymkode: 591c4...7ce Jeg jobber og klarer fint å forsørge meg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #16 Skrevet 10. september 2018 50 timer betyr jo likevel mengder med fritid. Her er ofte arbeidsukene på 50-60 timer i uka. Og klarer da fint å trene 5-6 ganger i uka likevel. Om ikke hadde jeg ikke hatt overskudd til hus, hjem, venner og familie. Utover det, enig med deg. Synes man i et forhold skylder hverandre å ta godt vare på seg selv. Anonymkode: ce637...0fd 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. september 2018 #17 Skrevet 10. september 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så krever jeg egentlig mye av han? At han skal prøve gjøre en innsats for å se bedre ut og ikke minst utføre bedre sex pga sunnere livvstil? Tar han meg forgitt siden jeg må se bra ut men tydeligvis ikke han.. Synes det er ganske urettferdig og frustrerende egentlig. Selv synes jeg det er viktig med tiltrekning i et forhold. Man skal ha lyst på den man er sammen med. Og så lenge det ikke er noen spesiell grunn enn latskap og mye mat, ser jeg ingen grunn til at du ikke kan få lov til å kreve at han holder seg litt i form. Tror mannen min hadde blitt ganske skuffa om jeg la på meg 20 kg etter vi ble sammen, av latskap og sløvhet, selvsagt. (Ingen tvil om at kroppen min er en god grunn til at han tenner på meg, han liker sånne kropper jeg har svært godt) Må jo presisere, vi er på KG, dette gjelder ikke ved sykdom eller andre legitime årsaker. Endret 10. september 2018 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #18 Skrevet 10. september 2018 Dere virker overfokuserte på kropp. Rett og slett. Anonymkode: 050b1...1b9 3
Elaine Marley Skrevet 10. september 2018 #19 Skrevet 10. september 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Jolene Skrevet 10. september 2018 #20 Skrevet 10. september 2018 Hadde sagt det rett ut til han, uten å legge noe mellom. Ser ingen grunn til å sukre sannheten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå