Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega av meg ble kalt inn til møte av den grunn h#n har skrevet mye timer, eks gått hjem tidlig ikke gitt beskjed, skrevet full dag, mange har vært klar over det, men sjefen har funnet ut av det selv.

Er dette i grunn og bunn tyveri/bedrageri og oppsigelse grunn, jeg mener det, kollegaen ikke.

Hva mener dere ?

Anonymkode: 8f018...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha har dette med sykemelding og gjøre?

Anonymkode: b79f9...f47

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett er det ugyldig fravær vi snakker om her. Det kalles skoft, og kan absolutt være grunn til oppsigelse. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha har dette med sykemelding og gjøre?

Vedkommende tror jeg prøver å unngå å bli sagt opp, da det ikke går an å si opp en sykmeldt helt uten videre innenfor et år

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende tror jeg prøver å unngå å bli sagt opp, da det ikke går an å si opp en sykmeldt helt uten videre innenfor et år

Ts

Så det er du som har vært uærlig og fått betalt for mer enn du jobber?

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Spiller ingen rolle: man kan sies opp av andre årsaker selv om man er sykemeldt. Ugyldig fravær er ikke oppsigelse «helt uten videre», og kan fint være oppsigelsesgrunn selv om du er «syk».

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Skrevet

Man kan sies opp selv om man er syk, men da skal det være helt klart at det IKKE er på grunn av sykdom, men på grunn av andre ting, som feks: tyveri, at man med vilje skriver for mange timer osv. 

Anonymkode: 5a8b1...514

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er du som har vært uærlig og fått betalt for mer enn du jobber?

Faktisk ikke, jeg har mitt på det rene, først på jobb, siste som går, sist til pause osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...