Gå til innhold

12 dager siden eggløsning. Sykt mye utflod i dag, og smerter i rygg og mage

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Hei igjen. Prøvd i snart to år, og får 12 dager siden fikk jeg endelig positiv el test på andre runde med letrazol. Hadde mye sex både før og etter el.

I natt hadde jeg kraftige smerter i ryggen(korsryggen) og våknet med store mengder utflod som ser ut som eggehvite og det har en ganske tykk konsistens. Tok å kjente etter i sta, og det føles ut som jeg har tisset meg ut siden jeg er så våt nedentil.. 

Går å leter etter tegn på graviditet men har blitt skuffet så mange ganger at jeg nærmest ikke tørr å teste i fare for å bli skuffet på nytt. Har planer om å teste på onsdag, for da er det 2 uker siden el. 

Hva er Dette? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Må tilføye at jeg ikke har hatt el etter påvist en for 12 dager siden. Dette er jeg 100% sikker på. Har vært utrolig trøtt, har ikke hatt blødning i mellomtiden, og jeg har hatt sammentrekninger nedentil flere ganger på kveldene. 

Er redd for at det er noe galt.

Har gått mye til gynekolog og alt ser bra ut selv om jeg har operert blindtarmen når jeg var liten. Har skylt egglederne så de er åpne. 

Må tilføye at jeg aldri noen gang har hatt så mye utflod.. 

Skrevet

Vet ikke om det har sammenheng, men jeg er i samme situasjon som deg ang prøving (får dog EL fast).

Jeg stusset på det samme, og bestilte time til celleprøve før sommeren (juni, hadde UL senest i april). I sommerferien ble jeg merkelig i formen, og nå fikk jeg så store smerter rundt EL/mens at mannen måtte ringe ambulanse. 

De tror det er en endometriosecyste som har vridd seg (og gått tilbake igjen) - så jeg skal ta lapraskopi.

Men jeg fikk iallefall sånne tegn ifbm samme tidspunkt cysten vokste/etablerte seg. Mens kom som normalt i 2 sykluser.

Har hatt endel utflod før, men kun nå denne «så mye at man føler man tisser litt på seg».

Trodde først det var graviditetstegn, men. Var jo ikke det. 

Ellers kan nok sånt skje ved stimulering for noen. 

Anonymkode: 21266...fcc

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det har sammenheng, men jeg er i samme situasjon som deg ang prøving (får dog EL fast).

Jeg stusset på det samme, og bestilte time til celleprøve før sommeren (juni, hadde UL senest i april). I sommerferien ble jeg merkelig i formen, og nå fikk jeg så store smerter rundt EL/mens at mannen måtte ringe ambulanse. 

De tror det er en endometriosecyste som har vridd seg (og gått tilbake igjen) - så jeg skal ta lapraskopi.

Men jeg fikk iallefall sånne tegn ifbm samme tidspunkt cysten vokste/etablerte seg. Mens kom som normalt i 2 sykluser.

Har hatt endel utflod før, men kun nå denne «så mye at man føler man tisser litt på seg».

Trodde først det var graviditetstegn, men. Var jo ikke det. 

Ellers kan nok sånt skje ved stimulering for noen. 

Anonymkode: 21266...fcc

Så synd å høre at det var en syste. Håper du har fått fjernet den?

Jeg har blitt testet for det meste men alt ser bra ut så langt, tenkte kanskje at jeg hadde tegn på graviditet men er 90% sikker på at jeg ikke er gravid. 

Er ganske sikker på at jeg har endometriose, og at jeg ikke alltid har en hver måned. 

Om jeg ikke blir gravid denne måneden så skal jeg spørre om enda mer utredning eventuelt hjelp.. 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Har hørt at mange som er gravide får en god del utflod når de er gravide?

Men hvis jeg ikke er gravid hvorfor får jeg så utrolig mye utflod da? Det fosset nærmest ut idag og jeg måtte skifte alt nedentil av tøy. 

Tror ikke jeg har cyste da jeg har tatt alt av GU prøver, ultralyd av eggledere, tatt kontrastveske osv. 

Skrevet

Kan ikke du ta en graviditetstest bare for å sjekke?:) også komme tilbake hit med resultatet;)? 

Anonymkode: 7b582...d44

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du ta en graviditetstest bare for å sjekke?:) også komme tilbake hit med resultatet;)? 

Grunnen til at jeg ikke har tatt test er rett og slett fordi jeg er blakk😂 Får lønning i morgen så da blir det testing! Kommer med oppdatering da. 

Jeg er 90% sikker på at jeg IKKE er gravid

Skrevet
2 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Grunnen til at jeg ikke har tatt test er rett og slett fordi jeg er blakk😂 Får lønning i morgen så da blir det testing! Kommer med oppdatering da. 

Jeg er 90% sikker på at jeg IKKE er gravid

Hehe skjønner :) men økt utflod rett før ikm er jo et graviditetstegn. Jeg hadde økt utflod før ikm, trodde mensen skulle komme. Det samme med korsryggsmerter:) men..man vet jo aldri:) 

Skrevet

Hvordan gikk det? 

Har de siste to mnd hatt sex dagen før eller samme dag som eggløsning. Følt det samme som deg, men likevel fått mensen 

Anonymkode: 5493b...f30

Skrevet

Har du testet? Alltid litt risky å spørre om andres symptomer, for folk er så forskjellige. Det som er tegn på graviditet hos meg, trenger ikke være det hos deg! Menssmerter og mye utflod VAR et graviditetstegn i begge mine graviditeter, håper det er det for deg og :)

Anonymkode: e2de6...f92

Skrevet

Ang. Utflod som graviditetstegn: jeg pleier å bli helt tørr mellom eggløsning og mensen de syklusene jeg ikke har blitt gravid. Dvs ingen utflod. Så de gangene jeg har blitt gravid, dvs 2 ganger, har jeg hatt «passelig» mengde utflod etter eggløsning, dvs ikke så veldig store mengder, men i alle fall ikke helt tørt da.

masse eggehviteaktig utflod høres jo mer ut som du har eggløsning egentlig :)

Anonymkode: 8399f...2d2

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
På 11.9.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Hehe skjønner :) men økt utflod rett før ikm er jo et graviditetstegn. Jeg hadde økt utflod før ikm, trodde mensen skulle komme. Det samme med korsryggsmerter:) men..man vet jo aldri:) 

Skulle hatt mensen på onsdag og tok test på torsdag men den var negativ. Så er nok ikke gravid:(

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
På 13.9.2018 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Ang. Utflod som graviditetstegn: jeg pleier å bli helt tørr mellom eggløsning og mensen de syklusene jeg ikke har blitt gravid. Dvs ingen utflod. Så de gangene jeg har blitt gravid, dvs 2 ganger, har jeg hatt «passelig» mengde utflod etter eggløsning, dvs ikke så veldig store mengder, men i alle fall ikke helt tørt da.

masse eggehviteaktig utflod høres jo mer ut som du har eggløsning egentlig :)

Anonymkode: 8399f...2d2

Men fikk positivt utslag på El for over 1 uke siden, rart hvis testen ikke stemmer.

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Har nå fått beskjed av gyn at jeg står fremst i kø for prøverør. Håper det blir Snart!

Skrevet

Ikke for å gi deg falske forhåpninger. Men har du testet etter torsdag? Ettersom menstruasjonen ikke har kommet så er det jo en sjangs at du testet for tidlig. Hvordan vet du at menstruajon skulle kommet onsdag? Har du regnet ut fra eggløsningen eller ut fra forrige syklus?

Anonymkode: aa856...a0d

• Liker 1
Skrevet

Det er jo til å bli gal av alle disse symptomene.. jeg begynte å spotte på kvelden 7 Dpo.. spottingen har tatt seg litt opp, men ikke friskt blod. Er nå 9 Dpo og spotter enda. Men jeg har ikke mensen vondt, noe jeg har hatt siden jeg fikk mensen som 12 åring. Har heller ikke hovne og vonde pupper, noe jeg også har hatt hver mens i alle år. Frustrerende når man prøver å la vær å bli lei seg, men klarer ikke slutte å tenke og stresse 🙄🙄

huff, den prøvingen tar på! 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å gi deg falske forhåpninger. Men har du testet etter torsdag? Ettersom menstruasjonen ikke har kommet så er det jo en sjangs at du testet for tidlig. Hvordan vet du at menstruajon skulle kommet onsdag? Har du regnet ut fra eggløsningen eller ut fra forrige syklus?

Ja

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
11 timer siden, Alvildeivf skrev:

Det er jo til å bli gal av alle disse symptomene.. jeg begynte å spotte på kvelden 7 Dpo.. spottingen har tatt seg litt opp, men ikke friskt blod. Er nå 9 Dpo og spotter enda. Men jeg har ikke mensen vondt, noe jeg har hatt siden jeg fikk mensen som 12 åring. Har heller ikke hovne og vonde pupper, noe jeg også har hatt hver mens i alle år. Frustrerende når man prøver å la vær å bli lei seg, men klarer ikke slutte å tenke og stresse 🙄🙄

huff, den prøvingen tar på! 

Jepp, man blir helt utslitt. Derfor har min gynekolog blitt enige at jeg skal ha prøverør. Venter spent på brev i posten om oppstart. Kommer heldigvis fremst i køen siden jeg er ung, frisk og har prøvd veldig lenge. 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når bør jeg teste på nytt? I kveld eller i morgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...