Gå til innhold

Lurer på noe ang utvask av leilighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved utvask av leieleilighet, hvis huseier ikke er fornøyd med utvask, finnes det noen lover eller regler som tilsier at man skal få sjansen til å rengjøre bedre, eller har de rett til å leie vaskefirma på min regning? 

Anonymkode: ffe13...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man skal ha mulighet til å rette. Utleiere som bare sender en regning i etterkant taper alltid i forliksrådet. 

Husk at det er snakk om "vanlig" utvask. Ikke industriell nedvask. Mange utleiere ser ikke forskjell.

Anonymkode: fcf83...ddd

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man skal ha mulighet til å rette. Utleiere som bare sender en regning i etterkant taper alltid i forliksrådet. 

Husk at det er snakk om "vanlig" utvask. Ikke industriell nedvask. Mange utleiere ser ikke forskjell.

Anonymkode: fcf83...ddd

Tusen takk for svar. 

Er det en lov jeg kan henvise til når jeg skal skrive en klage? 

Skrevet

Husleieloven paragraf 10-2 omtaler tilbakelevering. Det står ikke noe der om st du har krav på å få varsel dersom han ikke er fornøyd med utvasket . 

Men det er jo helt vanlig at utleier kontrollerer. Dere burde sammen gå over leiligheten ved utflytting slik at du har mulighet til å utbedre vasken, og med tanke på depositumet. 

Anonymkode: bb585...691

• Liker 1
Skrevet

Bare vask ordentlig, så slipper du det

Anonymkode: 062bd...c80

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Er det en lov jeg kan henvise til når jeg skal skrive en klage? 

Nei, dette er et ulovfestet kontraktsrettslig prinsipp. 

Anonymkode: 7a79a...b64

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husleieloven paragraf 10-2 omtaler tilbakelevering. Det står ikke noe der om st du har krav på å få varsel dersom han ikke er fornøyd med utvasket . 

Men det er jo helt vanlig at utleier kontrollerer. Dere burde sammen gå over leiligheten ved utflytting slik at du har mulighet til å utbedre vasken, og med tanke på depositumet. 

Anonymkode: bb585...691

Vi fikk over leiligheten sammen, samboeren min sa vi kunne vaske bedre der huseier ikke var fornøyd, men huseier avslo det med en gang. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare vask ordentlig, så slipper du det

Anonymkode: 062bd...c80

Vi mener selvsagt vi hadde vasket godt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...