Gå til innhold

Butikker som alltid har salg

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe regelverk rundt dette? Vet om en kjede som "alltid" har varer på 30 og 50 % avslag. Enkelte varer har jeg aldri sett til fullpris og det er ikke en utgående vare.  

Er det ikke villedende markedsføring? 

Anonymkode: 55045...8a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1219203-butikker-som-alltid-har-salg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Princess har "alltid" 50% på noe, enten sengetøy eller håndklær. De har reklamer HELE tiden på at "nå er det salg på det og det..." IGJEN. Har tenkt mange ganger at dette må være villedende markedsføring, for varene rekker jo aldri selges til "full" pris, de er alltid på "salg".

Anonymkode: cd2ef...ad8

• Liker 1

Intersport (iallefall her jeg bor) skal vissnok "tømme lageret" nesten hver eneste måned. Det virker iallefall sånn, utifra reklamene deres i lokalavisen. :fnise:

Men hva kan folk egentlig gjøre med slike ting da? Finnes det en eller annen "instans" man kan sende inn klager til, og som kan følge opp / gi butikkene konsekvenser?

Anonymkode: df432...dbf

Annonse

Nå kan det hende det har endret seg de siste årene, men da jeg jobbet i sportsbutikk (som sammen med EL kjedene har den hardeste prismarkedsføringen) var regelen som følger:

Man må kunne bevise at varen har blitt solgt til fullpris de siste seks ukene. Forøvrig husker jeg også vi måtte skrive «Opptil 50%» på plaktene uten at jeg husker hvorfor.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Princess har "alltid" 50% på noe, enten sengetøy eller håndklær. De har reklamer HELE tiden på at "nå er det salg på det og det..." IGJEN. Har tenkt mange ganger at dette må være villedende markedsføring, for varene rekker jo aldri selges til "full" pris, de er alltid på "salg".

Anonymkode: cd2ef...ad8

Gjelder langt fra bare den kjedebutikken du nevner navnet på. %% salg er vanlig i de flrste større kjeder.

Der er regler for nedprising. Vil tro reglene ligger på sidene til forbrukerrådet el. 

Anonymkode: e685a...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...