Gå til innhold

Elendig vitnemål fra VGS, men må vise det på jobbintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal på jobbintervju og fikk beskjed om å ta med vitnemål og attester. Vitnemålet mitt fra VGS er elendig. Dårlige karakterer og mye fravær. Jeg studerer nå, og har jobbet som støttekontakt siden VGS. Har ingen referanser. 

Men jeg vet at vitnemålet mitt fremstiller meg som en "dårlig" person, og jeg har endret meg mye siden den tid. Vil virkelig ha denne jobben. Kan jeg vise noen papirer fra studiet? I så fall, hva? Eller vil ikke det være nok? 

Anonymkode: 52e2d...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med, og si noe sånt som at du ikke fikk til skolen helt som du ønsket og ikke trivdes der, og at du nå som voksen har funnet ut hva du vil drive med og at du trives med det. Så viser du at er klar over det men har utviklet deg. 

Anonymkode: 68f4c...01a

• Liker 7
Skrevet

Du kan vel få referanse fra støttekontaktjobben? Dersom det er noen forelesere som du kan spørre, kan de også være referanser. Du kan også ta med karakterutskrift fra de studiene du tar nå. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel få referanse fra støttekontaktjobben? Dersom det er noen forelesere som du kan spørre, kan de også være referanser. Du kan også ta med karakterutskrift fra de studiene du tar nå. 

Hvem da? Brukeren kan ikke pga. taushetsplikt, og det varierer hvem som er kontaktperson for støttekontakter i kommunen..

Skrevet

Aaah... var du en av de "kule" på videregående?

Anonymkode: 01788...034

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Aaah... var du en av de "kule" på videregående?

Anonymkode: 01788...034

For en fæl ting å si.

• Liker 5
Skrevet

Bare si det som det er. Har du karakterer fra høyere utdanning - ta det med. Ift fraværet kan du be sjefen din om å være referanse, og si på intervjuet at sjefen din kan bekrefte at du ikke har et slikt fravær nå. 

Du må i alle fall IKKE komme uten vitnemål når de har bedt deg ta det med! 

Anonymkode: e55c6...f2f

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem da? Brukeren kan ikke pga. taushetsplikt, og det varierer hvem som er kontaktperson for støttekontakter i kommunen..

Din nærmeste overordnede?

Anonymkode: e55c6...f2f

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan vitnemål er relevant på et jobbintervju? Er det først og fremst for å sjekke fravær? 

Anonymkode: da30a...ae9

• Liker 2
Skrevet
På 10.9.2018 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvordan vitnemål er relevant på et jobbintervju? Er det først og fremst for å sjekke fravær? 

Anonymkode: da30a...ae9

Den sier noe om arbeidsinnsats, arbeidsevne, refleksjonsevne og fravær

• Liker 5
Skrevet

Selv hadde jeg mye fravær på vgs men valgte å være ærlig å forklare problemstillingen og at jeg er i prosessen til å forandre meg til det bedre. Dette var på et jobbintervju for en læreplass. 1 uke senere fikk jeg vite jobben var min. 

Hadde 4 i snitt og rundt 30 dager fravær på vg2 

• Liker 1
Skrevet

De driter i karakterene, men ser på på fraværet som regel.

Anonymkode: 25061...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...