AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Har en mann som ikke klarer å holde en normal stemme når vi krangler eller han er irritert feks. Hever alltid stemmen, selv om jeg sier til han at sønnen vår på 3 blir påvirket av det og redd, og han har sagt selv at han merker det, men klarer det likevell ikke.... Er litt rådvill. Han skriker ikke altså. Sist det skjedde så hoppa hunden oppi sofaen til meg og skalv, mens gutten min satt først i ro så løp rett ut av rommet og kom inn igjen når mannen min gikk ut. Da sa han at "jeg er kjemperedd"....... har dere tips? Han klarer jo tydeligvis ikke å kontrollere det. Jeg sier det til han og når han gjør det, at han må slutte å rope siden gutten blir redd da.... Anonymkode: 19168...1c0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Gjør han dette blant venner og kolleger også? Anonymkode: 9774a...946
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør han dette blant venner og kolleger også? Anonymkode: 9774a...946 nei ikke blant venner hvertfall, regner med det ikke skjer med kollegaer heller Anonymkode: 19168...1c0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei ikke blant venner hvertfall, regner med det ikke skjer med kollegaer heller Anonymkode: 19168...1c0 Da er det bullshit at han ikke klarer å beherske seg. Dere får snakke om det, og gjør han oppmerksom på at du kommer til å si i fra hver eneste gang dette skjer, slik at han får tatt seg sammen. Om han fortsetter å heve stemmen får du bare ta ungen og forlate rommet. Sett på opptak på telefonen så han får høre seg selv. Han er nødt å være klar over at det ikke er normal oppførsel, og i alle fall ikke noe han vil lære videre til sin sønn. Jeg vokste opp med mye kjefting og er ekstremt var på det i dag. Blir redd når folk hever stemmen. Anonymkode: 9774a...946 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det bullshit at han ikke klarer å beherske seg. Dere får snakke om det, og gjør han oppmerksom på at du kommer til å si i fra hver eneste gang dette skjer, slik at han får tatt seg sammen. Om han fortsetter å heve stemmen får du bare ta ungen og forlate rommet. Sett på opptak på telefonen så han får høre seg selv. Han er nødt å være klar over at det ikke er normal oppførsel, og i alle fall ikke noe han vil lære videre til sin sønn. Jeg vokste opp med mye kjefting og er ekstremt var på det i dag. Blir redd når folk hever stemmen. Anonymkode: 9774a...946 det er ikke bullshit, det er med meg han ikke klarer å beherske seg. Anonymkode: 19168...1c0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: det er ikke bullshit, det er med meg han ikke klarer å beherske seg. Anonymkode: 19168...1c0 Om han klarer det med venner og kolleger så klarer han det med deg og. Ingen grunn til å ikke klare å oppføre seg som folk bare fordi en er hjemme. Er han vant til den slags oppførsel hjemmefra, siden han tydeligvis tror det er ok? Anonymkode: 9774a...946 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 Jeg er enig med AB946 her. Hvis han skremmer sønnen med stemmebruken sin, må han ta grep. Klarer han ikke det, må du ta grep og fysisk ta sønnen din vekk fra situasjonen. Alle kan bli rasende og heve stemmen en sjelden gang, men det høres ut som om høylytt kjefting er blitt normalen hjemme hos dere hver gang det er irritasjon eller konfrontasjon, og det er virkelig ikke greit. Jeg vokste også opp med en høylytt-sint forelder (mor) og sliter fremdeles i voksen alder med å tro at andre ikke klikker hvis jeg er uenig eller misfornøyd med noe og sier det. Og som ab sa, kan han beherske seg med andre, så klarer han å få det til hjemme. Hvis han anstrenger seg. Det blir like tamt å unnskylde seg med "klarer ikke" som de som aldri er for sene til jobb men alltid til private avtaler. Det er en underbevisst prioritering der et sted, og mannen din bør virkelig jobbe med dette! Anonymkode: eaa51...ca8 3
Gjest BearMama Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: det er ikke bullshit, det er med meg han ikke klarer å beherske seg. Anonymkode: 19168...1c0 Det sier mannfolk som slår også. Det er din feil at jeg slår deg fordi.... Klarer han å beherske seg med andre klarer han det med deg eller så må han oppsøke hjelp.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #9 Skrevet 11. september 2018 Enkel løsning: Slutt med kranglingen og snakk til hverandre på en skikkelig måte Anonymkode: fde6c...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå