Gå til innhold

Kan besteforeldre nektes samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har aldri stilt opp og aldri vært til stede. Og no har de ødelagt alt her. 

Svigermor er ikke helt klok i topplokket og jeg vet det beste no er å verne barna fra hun. Kan jeg nekte mannen å la hun treffe de når han har de?Hvordan går jeg fram?

Han sier selv hun ikke er helt på nett.Men siden det er hans mor er det ikke lett å se alt på samme måte eller å frata hun samvær med barnebarna. 

No er det nok.

Har tålt mye!

Men det som no er gjort tok kaken!

Ser det står på nettet at besteforeldre ikke har samværsrett. Men vil ha det skriftelig til svigermor og far til barna. 

Kan jeg snakke ned barnevernet eller andre steder jeg burde fått hjelp?

Tar ikke opp her hvorfor og hva.

Spør bare hvordan gå fram.

Takk for hjelp!

Anonymkode: 7a015...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja det vil jeg da anta at man kan. 

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 1
Skrevet

De har ikke samværsrett nei, men du kan ikke nekte far å ta med barna på besøk til dem hvis han ønsker det (med mindre det er rus, vold, psykiske lidelser eller lignende hos besteforeldrene som gjør dem åpenbart til fare/skadelig for barna). Hvis du og far er enige i at de ikke skal få se barna, har ikke besteforeldrene noe de skulle ha sagt. 

Anonymkode: c9cc2...131

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke samværsrett nei, men du kan ikke nekte far å ta med barna på besøk til dem hvis han ønsker det (med mindre det er rus, vold, psykiske lidelser eller lignende hos besteforeldrene som gjør dem åpenbart til fare/skadelig for barna). Hvis du og far er enige i at de ikke skal få se barna, har ikke besteforeldrene noe de skulle ha sagt. 

Psykiske lidelser og andre ting ja.

Nei vet at de ikke kan om begge er enig. Men jeg vet det vil skade de i å ha kontakt med svigermor.Og far ser ikke det helt på samme måte siden det er moren hans.Selv om.han vet og sier selv at hun ikke er riktig klok.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykiske lidelser og andre ting ja.

Nei vet at de ikke kan om begge er enig. Men jeg vet det vil skade de i å ha kontakt med svigermor.Og far ser ikke det helt på samme måte siden det er moren hans.Selv om.han vet og sier selv at hun ikke er riktig klok.

Hvis du er oppriktig bekymret for barna, tar du kontakt med barnevernet. Hvis du tenker dette kan løses ved samarbeid med far, så kontakt familievernkontoret slik at du og far kan ta en samtale med tredjepart der. Dere kan da utforme en avtale dere i mellom om at samvær med besteforeldre er utelukket eller begrenses feks 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er oppriktig bekymret for barna, tar du kontakt med barnevernet. Hvis du tenker dette kan løses ved samarbeid med far, så kontakt familievernkontoret slik at du og far kan ta en samtale med tredjepart der. Dere kan da utforme en avtale dere i mellom om at samvær med besteforeldre er utelukket eller begrenses feks 

Ja det kan jeg gjøre. Takk for svar :)

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan jeg gjøre. Takk for svar :)

Lykke til, håper det ordner seg :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til, håper det ordner seg :) 

Takk det håper jeg og :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...