AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Hva skal jeg gjøre? Alle papirene mine er borte! De må ha blitt kastet ved en feiltakelse under flyttinga. Intervjuet er i morgen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: bd7ae...461
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Si det som det er og forsøk å få tak i nye papirer. Kontakt studiesteder og tidligere arbeidssteder. Arbeidsgiver har vært borti dette før. Anonymkode: 0e4af...fe4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Ts her. Takk for svar. Huff, håper jeg ikke gir et fryktelig klønete og dårlig inntrykk. Er det noen som har opplevd dette? Anonymkode: bd7ae...461
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Du kan si papirere dine ble borte under flyttinga (altså, ikke si at du må ha kastet det ut ved en feil). Da kan det komme av flyttebyrået eller parntere som pakker og hva som måtte være. Det hender også at de ikke forventer at du har med slike papirer. Har vært på 15 intervjuer og på 3 av dem ble de overrasket over at jeg i det hele tatt hadde noe med meg. Anonymkode: 35a28...914
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Tja, det er jo som det er. Har du det ikke, så har du det ikke, så da ville jeg bare dratt en hvit en om at det ble tatt ved tyrver under flytting eller noe, og sagt at jeg er i prosess for å skaffe nye (forutsatt at man faktisk forsøker å skaffe dem da). Det er heller ikke nødvendigvis så farlig at man ikke har det på første intervju, kommer litt an på hvordan intervjuprosessen er der man søker. Anonymkode: b1cb9...b72
Splittbinders Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 Dersom de etterspørres, si at de må ha blitt borte under flytting (men ikke nevn at du kan ha kastet de) og at du er i prosess med å skaffe nye. Ja du kan risikere at de synes du er rotete, men da får du bevise de feil og klare å fremskaffe nye dokumenter så raskt som mulig. Det ligger selvsagt ikke bare på deg å få til dette, men om du er litt _på_ så får du antagelig tak i det meste. De fleste arbeidsgivere har feks kopi av attester de har gitt ut, og eventuelle studiesteder kan sikkert fremskaffe nye dokumenter. Hvis dere allerede har avtalt at du skal ha med papirer er det litt mer kinkig. Da burde du kanskje vurdere å gi beskjed på forhånd om at de er borte? Hva slags stilling er dette?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Ts her. Det sto i mailen jeg fikk (innkalling til intervju) at jeg skulle ta med attester. Anonymkode: bd7ae...461
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Ts her. Det er en sosionomstilling. Jeg har sendt Mail til lederen og forklart situasjonen. Vitnemålet fra sosionomutdanningen er det eneste jeg har, da jeg hadde lagret den digitalt. Håper det ikke gir et fryktelig dårlig inntrykk Anonymkode: bd7ae...461
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 Det er lurt å skanne alt av den slags papirer, og lagre det i skyene. Visst burde man ha originalene, men det er veldig praktisk å alltid ha den digitale kopien tilgjengelig. Anonymkode: c0811...2f0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lurt å skanne alt av den slags papirer, og lagre det i skyene. Visst burde man ha originalene, men det er veldig praktisk å alltid ha den digitale kopien tilgjengelig. Anonymkode: c0811...2f0 Det var dette jeg også skulle skrive. Med situasjonen nå må man bare forklare at de ble borte i flyttingen og at du har tatt kontakt med de aktuelle stedene for utstedelse av nye attester. Det er ikke noe mer man kan gjøre, og man må bare håpe på at de utviser forståelse. Anonymkode: 107a1...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå