AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Stadig større deler av den vaksne befolkninga lever aleine og stadig fleire kjenner seg einsame. Det kan få alvorlege konsekvensar for folkehelsa, meiner samfunnsforskar. https://www.nrk.no/sognogfjordane/stadig-fleire-vaksne-bur-aleine-1.14177125 Jeg skulle ønske at folk kunne lære seg at det å være alene og det å være ensom ikke er det samme. Anonymkode: 711f4...9cd 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Jaja, men når norske menn ikke vil ha forhold men bare ligge rundt, hva skal man gjøre? Anonymkode: bbedc...e0c 16
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Nytter ikke bygge omsorgsboliger. Få de bort og få tilbake aldershjem. Nå må man være 99 år før man kan få mulighet til sykehjemsplass. Og ja menn er useriøse. Anonymkode: 8adb0...933 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men når norske menn ikke vil ha forhold men bare ligge rundt, hva skal man gjøre? Anonymkode: bbedc...e0c Dette er jo ikke sant. Anonymkode: 2af47...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men når norske menn ikke vil ha forhold men bare ligge rundt, hva skal man gjøre? Anonymkode: bbedc...e0c Gjøre det sosialt uakseptabelt å ha sex utenfor ekteskapet. Og innføre fengselsstraff for fedre som stikker av fra ungene sine. Sånn 7 år i fengsel hadde vært passe avskrekkende. Anonymkode: 1594c...c9e 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 Tok ikke lang tid før kvinner som hater menn kom ser jeg. Anonymkode: 711f4...9cd 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stadig større deler av den vaksne befolkninga lever aleine og stadig fleire kjenner seg einsame. Det kan få alvorlege konsekvensar for folkehelsa, meiner samfunnsforskar. https://www.nrk.no/sognogfjordane/stadig-fleire-vaksne-bur-aleine-1.14177125 Jeg skulle ønske at folk kunne lære seg at det å være alene og det å være ensom ikke er det samme. Anonymkode: 711f4...9cd Helt enig, ts! I statistikkene og virkeligheten bor jeg alene, og det skal jeg fortsette med. Har kjæreste, men vi har vært særboere i tretten år, og vi stortrives med det. Så kjæresten er nok et tall i aleneboerstatistikken. Og blir det slutt mellom meg og han, kommer jeg fortsatt til å bo alene og trives med det, har jo masse venner. Ensomhet er et problem, ja, men statistikkene hans viser IKKE omfanget av det. Anonymkode: 0a934...24c 5
vintage Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men når norske menn ikke vil ha forhold men bare ligge rundt, hva skal man gjøre? Anonymkode: bbedc...e0c ...eller at vi kvinner som har så høye krav at ingen duger. Les her inne, så ser du hvor lite som skal til før "dealbreaker" og "dump" kommer opp. 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjøre det sosialt uakseptabelt å ha sex utenfor ekteskapet. Og innføre fengselsstraff for fedre som stikker av fra ungene sine. Sånn 7 år i fengsel hadde vært passe avskrekkende. Anonymkode: 1594c...c9e Litt realisme i tråden skader ikke. Anonymkode: f1673...0db
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, ts! I statistikkene og virkeligheten bor jeg alene, og det skal jeg fortsette med. Har kjæreste, men vi har vært særboere i tretten år, og vi stortrives med det. Så kjæresten er nok et tall i aleneboerstatistikken. Og blir det slutt mellom meg og han, kommer jeg fortsatt til å bo alene og trives med det, har jo masse venner. Ensomhet er et problem, ja, men statistikkene hans viser IKKE omfanget av det. Anonymkode: 0a934...24c Du har skjønt det🙂 Anonymkode: f1673...0db
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men når norske menn ikke vil ha forhold men bare ligge rundt, hva skal man gjøre? Anonymkode: bbedc...e0c Enig, eller når de sitter på internett å hater kvinnekjønnet fordi de ikke gidder å legge noe innsats i å få dem og syntes sexdukker er en bedre ide for dem slipper de å snakke med eller få nei til sex fra . Med sånne holdninger er det ikke rart de ender opp ensomme Anonymkode: 56e7b...0ab 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #12 Skrevet 10. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Stadig større deler av den vaksne befolkninga lever aleine og stadig fleire kjenner seg einsame. Det kan få alvorlege konsekvensar for folkehelsa, meiner samfunnsforskar. https://www.nrk.no/sognogfjordane/stadig-fleire-vaksne-bur-aleine-1.14177125 Jeg skulle ønske at folk kunne lære seg at det å være alene og det å være ensom ikke er det samme. Anonymkode: 711f4...9cd Jeg har masse venner og klarer meg godt sosialt, men er veldig ensom. Anonymkode: 511b5...a91 1
herzeleid Skrevet 10. september 2018 #13 Skrevet 10. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men når norske menn ikke vil ha forhold men bare ligge rundt, hva skal man gjøre? Anonymkode: bbedc...e0c De fleste norske menn vil nok ha forhold, så ikke gi opp, det finnes en der ute for deg og 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #14 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, herzeleid skrev: De fleste norske menn vil nok ha forhold, så ikke gi opp, det finnes en der ute for deg og Før ville vi det. Nå er det altfor mye styr. Anonymkode: f1673...0db 3
abc123detvardet Skrevet 10. september 2018 #15 Skrevet 10. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjøre det sosialt uakseptabelt å ha sex utenfor ekteskapet. Tror den vitsen allerede står i vitseboken bibelen. 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #16 Skrevet 11. september 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ikke sant. Anonymkode: 2af47...b7e Jo, det er faktisk delvis riktig at menn bare vil ligge rundt. Holdningene som norske menn har i dag, hva angår familieliv og trygghet, har endret seg dramatisk de siste årene. De vil ha "frihet" for å kunne dyrke seg selv, og ikke være bundet til kone og barn.Jeg tenker at det har blitt et trist samfunn... Anonymkode: a2048...7f6 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #17 Skrevet 11. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er faktisk delvis riktig at menn bare vil ligge rundt. Holdningene som norske menn har i dag, hva angår familieliv og trygghet, har endret seg dramatisk de siste årene. De vil ha "frihet" for å kunne dyrke seg selv, og ikke være bundet til kone og barn.Jeg tenker at det har blitt et trist samfunn... Anonymkode: a2048...7f6 Finnes masse menn som mer eller mindre kontinuerlig er åpen for å ha en langvarig partner sitt, men som ofte ikke når opp i konkurransen med de mer vellykkede/kjekkere mennene. På grunn av holdninger i det moderne samfunnet og hjelpen man får fra teknologi (Tinder, C-Date, Sukker osv. ) har konkurransen blitt større. Der man kanskje roet ned kravene litt før, siden man gjerne ikke hadde mulighet til å treffe så mange potensieller partnere i hverdagen, er en ny potensiell partner nå bare noen fingersveip unna på telefonen. Det har gjort folk mer kresne, og terskelen til å stille langt høyere krav til en potensiell partner er nå mye lavere. Særlig har det nok gått utover menn, for har man ikke utseende med seg, så stiller man svakt på moderne datingapper. Selv om man ikke får frem hele seg ved å fremstå med godt utseende, så har man likevel en fordel siden den første selekteringen gjerne skjer vha. overfladiske parametre. Ofte viser det seg jo at de som ligger mest rundt også er blant de mer vellykkede/attraktive. Og de gjør nettopp det fordi de kan, for de vet at de har mange kvinnelige beilere etter seg, og kan dermed velge vekk et forhold til de finner noen alt klaffer perfekt med og/eller til de ønsker å etablere seg. Mindre attraktive menn har ikke den muligheten, for de når jo ofte ikke opp. Anonymkode: a6f65...f8a 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #18 Skrevet 11. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er faktisk delvis riktig at menn bare vil ligge rundt. Holdningene som norske menn har i dag, hva angår familieliv og trygghet, har endret seg dramatisk de siste årene. De vil ha "frihet" for å kunne dyrke seg selv, og ikke være bundet til kone og barn.Jeg tenker at det har blitt et trist samfunn... Anonymkode: a2048...7f6 Enig. De kjøper mer sex og. Gutteturer tul Amsterdam i horestrøk. Forkastelig. Her har etikk, moral og empati gått i glemmeboken. Nå skal alt være lov og alt må prøves. Anonymkode: 8adb0...933 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #19 Skrevet 11. september 2018 Mange bittre kvinner i denne tråden ser jeg. Anonymkode: 711f4...9cd 4
Gjest hind Skrevet 11. september 2018 #20 Skrevet 11. september 2018 Men hvis de sier at de føler seg ensomme er de vel ensomme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå