vivale Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Regner med at jenta mi begynner å gå om ikke alt for lenge, å da blir jo lær å gå sko for upraktisk... da må hun jo ha vintersko. Forelsket i disse kavat skoene. Hva var barnet ditt sin første skostørrelse?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Han var ca 8 mnd, men husker ikke str. Fikk sko fra Goretex med lav ankelkappe. Kjøp sko med fast og stødig kappe! Min fikk et mykt par da han var nesten to, og da gikk han etterhvert hjulbeint. Velg lette sko. Anonymkode: 12590...e19 1
vivale Skrevet 10. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han var ca 8 mnd, men husker ikke str. Fikk sko fra Goretex med lav ankelkappe. Kjøp sko med fast og stødig kappe! Min fikk et mykt par da han var nesten to, og da gikk han etterhvert hjulbeint. Velg lette sko. Anonymkode: 12590...e19 takk for svar! Var han 8 mnd når han begynte å gå?😱 vet jo ikke noe om dem skoene er lette eller ei siden vi ikke har en butikk som selger kavat i nærheten
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Min fikk sko første gang da han var 1,5 år, da var det midt på vinteren så det ble vintersko. Tror det var str 22. Han begynte å gå da han var 14 mnd, men var ustødig ute en god stund, falt mye og klarte ikke å reise seg opp igjen om han hadde sko på. Så han brukte heller Stonz i starten. Anonymkode: 9019f...ab1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Min gikk sine første skritt på sommeren og hadde da noen joggesko med myk såle, men litt tupp. Zalando solgte de sol spedbarnssko, str 19. Men de første skikkelige skoene var noen Ecco Goretex/skinn joggesko i str 20 da han begynte i bhg på høsten. Han var tidlig ute Anonymkode: 0e108...0ed
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 Anbefaler å bruke noen med knytting jeg da, da får du skoen skikkelig fast på foten Anonymkode: 8ddaf...d16 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Gå innom en skobutikk med egen barneavdeling, de er flinke å hjelpe å velge riktige sko. Første til min var skinnsko fra ecco med snøring, str 21. Litt stive og god støtte rundt ankel. Anonymkode: 1ba38...4f9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Er anbefalt å prøve sko, fordi sko er ikke sko. Noen har tynne føtter, lav vrist, breie føtter, høy vrist osv. Så sko bør prøves for å finne riktig sko. Feil sko kan føre til feilstilling i beina og varige problemer. Har jeg hørt. Og en bør ikke ha på sko før barnet går ordentlig uten hjelp. For å få styrket ledd/korsbånd og muskler i anklene og ellers i føttene. (Dette har jeg hørt hele veien er viktig med småsøsken og tantebarn, og de sa det på helsestasjonen på ei samling etter at jeg fikk sønnen min. Men han har ikke sko enda da han kun er 6 måneder). Anonymkode: 3d4d9...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 Bør ha med støtte bakpå foten. Alle ben er forskjellig.Må nesten prøve seg fram.Kjøpte skinnsko på skobutikken. str 16. Gikk når de var 8mnd. Lette sko er bra.Noen er tunge og ikke bra. Anonymkode: e0109...897
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 Støtter det å prøve skoene på for å finne riktig størrelse og merke. Skotypene er veldig forskjellige synes jeg. Kavat er veldig fine, men min gutt nektet å gå i dem feks. Både Viking og Superfit passer dårlig til føttene hans, mens Ponny som føres av bla Eurosko passer kjempefint. Anonymkode: 2db78...3ef
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 4 timer siden, vivale skrev: takk for svar! Var han 8 mnd når han begynte å gå?😱 vet jo ikke noe om dem skoene er lette eller ei siden vi ikke har en butikk som selger kavat i nærheten Gikk når han var 9-10 mnd. Begynte tilvenning med sko litt tidligere😊 ja, da blir det litt vanskligere, men gjør så godt du kan. Et annet tips et å ta godt vare på første paret. Ikke selg slik mange gjør😋 Anonymkode: 12590...e19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå