Nelle12345 Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 (endret) Heisann! Usikker på om dette er rette plass å spør men jeg trenger råd ang jobb. Jeg er ikke veldig godt kjent med arbeidsmiljøloven, og lurer i den sammenheng på følgende som forhåpentligvis noen med bedre kunnskap en meg kan svare på. Ved ansettelse på 65 timer i månen, timebetaling og oppsatte vakter. Vaktplanen blir frigitt ca en måned i forveien. Grunnet behov for jeg som regel tildelt mer timer. Det er jeg har lagt merke til er at hvis jeg tar ekstra vakter (som kommer etter vaktplanen er frigitt) blir mine originale vakter endret på eller tatt vekk uten forvarsel. Si at jeg er satt opp for å jobbe fra kl 10 til kl 17. Men så blir det endret til kl 12 til 17. Er dette lov? Tilsammen på en uke har sjefen kuttet 10timer vekk fra det som var original timer for denne månen. Kjempe fint om det vises til spesifikke paragrafer. Endret 10. september 2018 av Nelle12345
BMW 5-serie 535D Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Spørs hvor lang tid i forveien de blir endret
Duff Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Det er ett krav om at listen skal være endelig to uker i forkant. Lista skal være undertegnet av tillitsvalgt. Arbeidstilsynet er veldig behjelpelige hvis du ringer de.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Kommer helt an på når og hvorfor. Dersom det f. eks. gjøres for å unngå overtidsbruk eller at du på andre måter jobber mer enn det du skal i forhold til stillingsprosent i kontrakt, så er arbeidsgiver ofte i sin rett til å gjøre det, så lenge endringsvarselet gis minst noen uker i forkant. Anonymkode: 45f62...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå