Gjest murstein... Skrevet 18. august 2002 #1 Del Skrevet 18. august 2002 hei...jente på 16 her... har tenkt å ta meg 1 år i utlandet året 2003/2004,men er ikke helt sikker på hvilket land jeg vil til. Har hatt tysk på ungdomsskolen og skal nå ha det i 2 år på vgs,tanken var derfor å reise 1 år til tyskland. Noen her som har gjort dette? er ikke en kløpper i tysk,men reiser jo da for å utvikle meg samtidig med skolegang. Blir dette skoleåret godkjent her hjemme da? vil jo helst ikke ta omigjen 2 året her hjemme... Er veldig glad i å spille handball og vil helst ikke ha pause i et helt år, noen som vet om det spilles mye handball i tyskland? håper på svar...=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 19. august 2002 #2 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har ikke sååå peiling på dette, men jeg kjenner/vet om ganske mange som har tatt et år i utlandet, og alle sammen har måttet gå et år "om igjen" når de kommer tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chriztine Skrevet 19. august 2002 #3 Del Skrevet 19. august 2002 Kjenner også noen som har tatt et år i utlandet. Dette året har ikke blitt godkjent som 1 år her hjemme. Tror ikke det er vanlig, men mulig det går an....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2002 #4 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg var ett aar i Australia mellom forste og andre aaret paa videregaanede, dette skoleaaret ble ikke godkjent. tror det er noe som lar deg reise ut for et halvt aar og godkjenner dette halvaaret, saann at du ikke blir liggende etter i Norge. Av min erfaring saa var skolesystemet i Australia saa annerledes og klassene jeg tok forskjellige fra det de krever i Norge at det ville aldri ha fungert og faa aaret godkjent. Uansett, ett aar i utlandet er totalt verdt det, selv om du blir liggende ett aar etter alle andre naar du kommer tilbake. Det var en fantastisk erfaring som jeg aldri ville byttet bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liva Skrevet 21. august 2002 #5 Del Skrevet 21. august 2002 Det går an å reise som utvekslingselev, og slippe å ta opp igjen året hjemme. Dette krever mye innsats fra din side, men det er fullt mulig. Les hva som står om dette her, og ta kontakt med utvekslingsorganisasjonene AFS og YFU er begge veldig bra organisasjoner, i tillegg har Rotary et godt program. http://www.afs.no/oslo/afsnorge.nsf/id/EBE...48!OpenDocument Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå