Gå til innhold

Må bryte med familie, noen her som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før sorgen over tapt familie blir litt mindre? Er i en enorm sorg nå. 

Anonymkode: 05edc...446

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det før sorgen over tapt familie blir litt mindre? Er i en enorm sorg nå. 

Ja.

Om det er mye dritt og tungt å leve med familien er det mye lettere uten. Hadde ikke noen sorg. Da jeg ikke hadde det godt med de. Bare fælt. Selvfølgelig er det sårt å se andre med familiene sine og høre om det. Og savne familie i blandt. Men livet er bedre uten all negativiteten og styret med de.

Lykke til :)

Anonymkode: 3383f...a9a

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Om det er mye dritt og tungt å leve med familien er det mye lettere uten. Hadde ikke noen sorg. Da jeg ikke hadde det godt med de. Bare fælt. Selvfølgelig er det sårt å se andre med familiene sine og høre om det. Og savne familie i blandt. Men livet er bedre uten all negativiteten og styret med de.

Lykke til :)

Anonymkode: 3383f...a9a

Takk for svar. Godt det gikk bra for deg 🙂

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har gått i daler over ca ett år nå, men eskalert siste 8-9mnd. 

Snakk om en steforeldre som hae oppført seg fullstendig ufordragelig i forbindelse med min foreldre sitt dødsfall. Steforeldren forsøkte å presse ut meg (og mine barn) var generelt ufin, mye negative personkarakteristikker og gjorde livet mitt mildt sagt jævlig. Forsøkte å leve videre med en viss distanse til denne personen men erkjenner at vedkommende aldri vil ta ansvar eller beklage sin egen oppførsel, bare late som om det aldri har skjedd. Det kan jeg såklart ikke akseptere. Resultet da blir derfor full brudd. Mister nok hele stefamilien i samme slengen, men det får så være. Må ta vare på egen psykisk helse.

Det er grusom, men bedre enn å leve med noen som behandler en dårlig. lykke til. 

Anonymkode: 0e97e...7fb

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 år siden moren min brøyt med meg. Føler sorg over at det skjedde, samtidig husker jeg at hun aldri har vært tilstedet. Føler sorg i blant samtidig som det er til det beste, jeg har virkelig blitt den beste versjonen av meg selv. Jeg tror ikke jeg ønsker meg akkurat henne, jeg ønsker meg en støttende mor som jeg kan ringe for råd og oppskrifter. Som ønsker å være mormor til mitt barn og som jeg kan prate med om gamle minner. 

Sorgen over å ikke ha en mor er der, sorgen over å miste henne - den er ikke der. Sorgen over alt det stygge hun mener om meg er veldig der. 

Spørs hva slags sorg du har og for hva.

Anonymkode: 329c9...6fb

• Liker 1
Skrevet

Har brutt med min søster som har truet meg og sagt masse stygge ting. Kommer ALDRI til å tilgi henne. Og stemoren min nekter jeg å ha noe med, fordi hun er en gold digger-hore som bare utnytter pappa. Likevel blir jeg invitert gang på gang i ulike familieselskap med disse folka jeg hater, og får kjeft fordi jeg ikke møter opp. Ender alltid med sure miner om jeg møter disse folka, jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: 6d980...374

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 år siden moren min brøyt med meg. Føler sorg over at det skjedde, samtidig husker jeg at hun aldri har vært tilstedet. Føler sorg i blant samtidig som det er til det beste, jeg har virkelig blitt den beste versjonen av meg selv. Jeg tror ikke jeg ønsker meg akkurat henne, jeg ønsker meg en støttende mor som jeg kan ringe for råd og oppskrifter. Som ønsker å være mormor til mitt barn og som jeg kan prate med om gamle minner. 

Sorgen over å ikke ha en mor er der, sorgen over å miste henne - den er ikke der. Sorgen over alt det stygge hun mener om meg er veldig der. 

Spørs hva slags sorg du har og for hva.

Anonymkode: 329c9...6fb

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brutt med min søster som har truet meg og sagt masse stygge ting. Kommer ALDRI til å tilgi henne. Og stemoren min nekter jeg å ha noe med, fordi hun er en gold digger-hore som bare utnytter pappa. Likevel blir jeg invitert gang på gang i ulike familieselskap med disse folka jeg hater, og får kjeft fordi jeg ikke møter opp. Ender alltid med sure miner om jeg møter disse folka, jeg orker bare ikke. 

Anonymkode: 6d980...374

Enig med begge disse :) 

Anonymkode: 0e97e...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...