AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Jeg er nesten aldri borte fra jobb, men nå har jeg fått en kraftig influensa og tror jeg må være hjemme i morgen og muligens noen dager til. Tvang meg på jobb hele forrige uke men det ble bare verre. Jeg begynte i bedriften 1.august, vil jeg bli trukket i lønn om jeg er sykmeldt f.eks 3 dager til uka? Jeg tenkte meg innom legen i morgen så det vil bli sykemelding fra lege og ikke egenmelding. Er ikke så oppdatert på dette med regler rundt dette, så håper noen kan hjelpe. Har googlet men fant så uklare svar. Anonymkode: 0f66a...bc2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Noen som kan svare? Anonymkode: 0f66a...bc2
Chablis Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 Dette burde det stå om i kontrakten din. Men lønn får du dersom det er sykemeldt, du må bare finne ut om det er fra jobben eller nav.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Du må ha sykemelding. Opptjeningstid for å bruke egenmelding er 2 måneder. Du kan få sykemelding og sykepenger når du har vært ansatt i fire uke. Begynte du første august, burde det gå fint. Anonymkode: 67e1c...d9c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 Du må ha jobba der i minst 2 månader for å ha rett på egenmelding. Så du trenger sjukemelding. Alt står her: https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/sykdom/sykefravar-og-sykepenger/ Anonymkode: a8f52...583
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, Tipptoppi skrev: Dette burde det stå om i kontrakten din. Men lønn får du dersom det er sykemeldt, du må bare finne ut om det er fra jobben eller nav. Nei. Dette trenger ikke å stå i kontrakten jmf AML. Informasjon om sykepenger etc. Finner man i folketrygdloven og evt i tariffavtale. Anonymkode: 67e1c...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, Tipptoppi skrev: Dette burde det stå om i kontrakten din. Men lønn får du dersom det er sykemeldt, du må bare finne ut om det er fra jobben eller nav. Takk for svar Står ingenting om det i kontrakten min. Men jeg tenker det er bedre å bli sykmeldt istedet for å gå rundt og hangle sånn, det gjør vondt bare å gå på do. Lenge siden jeg har vært så dårlig. Anonymkode: 0f66a...bc2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha jobba der i minst 2 månader for å ha rett på egenmelding. Så du trenger sjukemelding. Alt står her: https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/sykdom/sykefravar-og-sykepenger/ Anonymkode: a8f52...583 Supert, takk Anonymkode: 0f66a...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå