Gå til innhold

Noen som har Facebook-gruppe bytte/gi bort med barnehagens foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er en velfungerende formel for gruppen dere bruker. Vi har byttegruppe/kjøp/salg for området vi bor i, men ønsker å rette tilbudet mot de vi har i barnehagen. 

Finnes det en god oppskrift på hvordan man går frem? Jeg kjenner ikke alle avdelingenes barn, så hvordan inkluderer man de man ikke kjenner? 

Vil gjerne selge og donere bort til de vi har omkring oss, som vi ser hver dag, uten at andre skal føle press.

Hvilke tanker har dere rundt dette? Det er ingen Facebookgrupper pr. i dag, noe jeg synes er litt rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å annonsere for siden på avdelingenes oppslagstavle? 

Anonymkode: 13c9a...eb7

Skrevet

Ville spurt barnehagen om det er greit at du henger opp en lapp vedrørende en slik gruppe, legg til de du kjenner, de andre gjør det samme. Evt si at de kan legge deg til for å få medlemskap, bare å slette folk etterpå. Men det må være helt tydelig at dette er på foreldrenes initiativ og bhg ikke har noen rolle annet enn å formidle informasjon om at gruppen finnes.

Men ser mange steder at de har byttekvelder for å gjøre det mer sosialt, noen ganger i året, typisk i skifte mellom sesonger. Be om å låne bhg for en kveld hvor alle som kan/vil tar med seg noe, en fin mulighet til å bli kjent med barnas foreldre.

Anonymkode: 18610...e14

Skrevet

Husk på at det bare er noen få år barnet ditt går i barnehagen, og at det blir en del administrasjon med å skifte ut alle foreldrene som slutter/begynner hvert år.

Hvem tar over administrasjonen av denne gruppen når ditt barn slutter i barnehagen?

Jeg tenker det er bedre med en generell gruppe for området på facebook, og at dere heller prøver å få barnehagen til å tipse alle foreldre om denne. Og så får dere heller ha fysiske byttekvelder for de i barnehagen.

Anonymkode: d55f8...1cd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da har jeg sendt mail til barnehagen for byttekveld. Håper på positivt svar.

Takk for gode innholdsrike svar.

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...