Gå til innhold

Hva mener du er en billig middag (pr. porsjon)

47 stemmer

1. 1. Hva mener du er en billig middag (pr. porsjon)

• < 10 kr
      1
    • < 25 kr
      24
    • < 50 kr
      16
    • < 75 kr
      5
    • < 100 kr
      1
    • < 150 kr
      0
    • < 200 kr
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: c2979...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 50 for en familie på fire med barn over ti år og to voksne.

Skrevet
1 time siden, Lammelåret skrev:

Under 50 for en familie på fire med barn over ti år og to voksne.

Hva spiser dere da? Jeg vil ha ren mat. Helst fiskemat. Jeg har minimum to sorter grønnsaker hver dag, pluss salat. Hvordan kan 4 stk klare det på under 50 kr? At folk kan spise bønner og erter en dag... Kan de sikkert, men full middag? 

Anonymkode: 38cd1...7de

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig avstemning. For meg er en billig middag et næringsrikt og smakfull måltid til hele familien for under 100kr. Synes det kan være en prøvelse da jeg foretrekker rent og ubehandlet kjøtt sammen med nok grønnsaker/salat. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva spiser dere da? Jeg vil ha ren mat. Helst fiskemat. Jeg har minimum to sorter grønnsaker hver dag, pluss salat. Hvordan kan 4 stk klare det på under 50 kr? At folk kan spise bønner og erter en dag... Kan de sikkert, men full middag? 

Ikke meg du siterte, men det var ikke noe krav i hovedinnlegget om ren fisk, to sorter grønnsaker og salat... folk har forskjellige «krav» til middagen, og det blir ikke nødvendigvis en mindreverdig middag selv om alle kravene dine ikke er oppfylt.

Skrevet
Akkurat nå, Solsmil skrev:

Ikke meg du siterte, men det var ikke noe krav i hovedinnlegget om ren fisk, to sorter grønnsaker og salat... folk har forskjellige «krav» til middagen, og det blir ikke nødvendigvis en mindreverdig middag selv om alle kravene dine ikke er oppfylt.

Det kommer jo helt an på om målet er å bli mett eller målet er et næringsrikt måltid. Man blir mett av en torosuppe eller noen pakket billige nudler, men næringsrikt er det ikke.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte bare på hva jeg regner som billig middag. Et konkret forslag til den prisen kan være tomatsuppe med egg eller kikerter eller byggryn. Eller linsesuppe. 

Skrevet

Klarer fint å holde oss til 25-50 kr per pers, helst rundt 25 på hverdager. To voksne i husstanden. Vi spiser plantebasert og alt er laget fra bunn, koker bønner, kikkerter og linser selv og handler grønnsaker på et marked her. I tillegg lager jeg gjerne mat så vi har for mange dager, så slipper jeg å stå på kjøkkenet hver dag etter jobb, billigere blir det og. 

Skrevet

Jeg lurte lenge på om jeg skulle krysse av på <25 eller <50, men falt til slutt ned på <50. Vi har nesten aldri middag for under 25 kr per pers, men under 35-40 fungerer helt fint. Tomatsuppe med makaroni er ikke næringsrikt nok til å kalles en middag hos oss. 

Anonymkode: 0c8d1...f07

Skrevet (endret)

Jeg har levd på 400kr i 14 dager hvorav 274 måtte gå til hundemat pga ei dyrlegeregning på 3700kr. Det er steinhardt, men jeg fikk det pinadø til. Heldigvis komme ny lønn den 12.

Endret av O.G.
Skrevet

Under 25 syns jeg er billig. For det meste bruker vi mellom 25 og 50

Anonymkode: e2f7f...b4d

Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har levd på 400kr i 14 dager hvorav 274 måtte gå til hundemat pga ei dyrlegeregning på 3700kr. Det er steinhardt, men jeg fikk det pinadø til. Heldigvis komme ny lønn den 12.

Ikke mye til overs til Seidel, da...

Anonymkode: 13c19...70c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mye til overs til Seidel, da...

Anonymkode: 13c19...70c

Er ikke mye overs til noe som helst, men det går.

Skrevet

seibiff-middag, 8-9kr pr porsjon i fisk, 5-6 kr potet pr porsjon, 2kr porsjonen for gulrøtter, en spiseskje mel, litt smør, litt løk, ikke noe problem få det under 25kr per porsjon... 
Men klart, om kravet er minst to sorter grønnsaker, fisk/kjøtt, potet/pasta/ris, OG salat, så blir det vanskeligere. 

Anonymkode: a9fac...aff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...