Gå til innhold

Du som tar bachelor med barn! Hva får du i stipend/lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Vet det varierer på samboerne inntekt / antall barn men hva ligger du på?:)
Er du nødt til å jobbe for at det skal gå økonomisk? Eller hvordan løser dere det?

Tenker søke meg inn neste år. Regner meg ut til å få 11.000,- fra LK. Så må nok regne med litt jobbing og :)

Anonymkode: 8c398...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vanlig stipend og lån, pluss et forsørgerstipend på ca. 1000-1300kr i måneden. Som de fleste andre studenter må du nok jobbe ja.

Anonymkode: 12c9a...5cb

Skrevet

Jeg fikk ikke forsørgerstipend da mannen tjente for mye. Fikk 7500 av lånekassa, og jobbet 40 % ved siden av, bortsett fra praksisperioder, da måtte mannen betale litt ekstra. Fungerte helt fint for oss. Ett barn.

Anonymkode: 3b842...73b

• Liker 1
Skrevet

Mannen min tjener under grensa, så jeg får fullt forsørgerstipend i tillegg til vanlig stipend/lån. Jeg får 10500 kr pr mnd. Har to barn. Jobber 100% ved siden av, sparer alt fra Lånekassen til EK for bolig når jeg er ferdig. 

Anonymkode: 5f22b...3af

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får vanlig stipend og lån, pluss et forsørgerstipend på ca. 1000-1300kr i måneden. Som de fleste andre studenter må du nok jobbe ja.

Anonymkode: 12c9a...5cb

«som de fleste andre» .. Det var jo å ta alle under en kam. 
Det gjelder så absolutt ikke alle :) Noen klarer seg med samboerne inntekt osv. 

Anonymkode: 8c398...c6a

Skrevet

Jeg fikk vanlig lån/stipend som alle andre. Mannen min tjente for mye til at jeg fikk forsørgerstipend. 

Har to barn.

Jobbet en helgestilling og i ferier. Gikk helt greit. 

Anonymkode: 1fac0...b1d

Skrevet

Får 8000,- i mnd. Mistet en del av foreldrestipendet nå i høst pga. Samboeren tjener mye bedre nå. Jobber to dager i uken, men trenger egentlig ikke det, siden han tjener nok.

Anonymkode: f31ae...0cf

Skrevet

Får 9900,-, jobber 80%, har samboer og et barn. 

Anonymkode: cadb0...b3f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min tjener under grensa, så jeg får fullt forsørgerstipend i tillegg til vanlig stipend/lån. Jeg får 10500 kr pr mnd. Har to barn. Jobber 100% ved siden av, sparer alt fra Lånekassen til EK for bolig når jeg er ferdig. 

Anonymkode: 5f22b...3af

Du skal vel egentlig ikke ha stipend med de premissene.

Anonymkode: 0710e...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...