Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270440 Hva er problemet? Er de liksom hevet over dette? Bedre med for mye enn for lite sikkerhet....
Belba Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 Mange flycrew tar det som en fornærmelse å bli sikkerhetssjekket. Det er latterlig, men slik er det når det er en viss arroganse ute og går.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Vel, det er gått tre og et halvt år siden slurvete sikkerhetssjekking fikk fatale konsekvenser - også for flygerne. Man glemmer fort - men det er litt bekymringsfullt at flygerne glemmer fortere enn andre...
sixx Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270440 Hva er problemet? Er de liksom hevet over dette? Bedre med for mye enn for lite sikkerhet.... Ser ut som om saken nå blir litt mer nyansert. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/15/426274.html
manji Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Luftfartstilsynet er varslet om saken' date=' og i verste fall kan mannen miste flylisensen sin etter krangelen med sikkersvaktene ved slusen.[/quote'] Fryder meg grønn.
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2005 #6 Skrevet 15. mars 2005 Ja .. etter bin laden frykter jeg mer kan skje..
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Jeg blir sikerhetsklarert ver da på jobben. Hver dag hele året. eg forstår at jeg må pga min og andres sikkerhet. det kan få fatale følger om ikke regelen er slik. så hva flyverne sutrer for med tanke på hva vi har sett den senere tid, er meg uforståelig. De burde kansje tenke på passasjerene og ikke seg selv. gi dem sparken.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 På den ene siden synes jeg at man ikke skal gjøre noen unntak for noen. På den annen side så ser jeg ikke helt hvilken nytte flygerene har av en bombe. De kan jo bare styrte flyet. Når vi har tillitt nok til å la flygerne styre flyene burde vi vel ha tillitt nok til å stole på at de ikke vil ta med noe farlig inn. Nei jeg synes det er litt arrogant og barnslig å ikke delta i sjekken på en seriøs måte. Og jeg synes det er barnslig av luftfartvesenet å holde tilbake flyet og ramme mange uskyldige p.g.a. dette. Hva var sjansen for han virkelig hadde med noe farlig og at det ikke bare var en arrogant flyver? Luftfartsverket truer gjennom viljen sin ved å ramme mange uskyldige mennesker og så skylde på flyveren. For "reglene er slik" og fornuften er ikke noe statsbyråkratene bryr seg om. Men noe som virkelig irriterer meg er alle politikerene som slipper gjennom uten å bli kontrolert. Når hørte du sist gang om en statsminister som ble kontrollert? Det er ordentlig ubegrunnet arroganse!
Gjest Melk Skrevet 16. mars 2005 #9 Skrevet 16. mars 2005 Men noe som virkelig irriterer meg er alle politikerene som slipper gjennom uten å bli kontrolert. Når hørte du sist gang om en statsminister som ble kontrollert? Det er ordentlig ubegrunnet arroganse! Hvordan vet du at de slipper? Vet du hva som skjer inne på flyplassens VIP-område? Og hvorfor i all verden skulle aviser skrive om hver gang en politiker ble kontrollert? Er det en nyhetssak? Hva var sjansen for han virkelig hadde med noe farlig og at det ikke bare var en arrogant flyver? Luftfartsverket truer gjennom viljen sin ved å ramme mange uskyldige mennesker og så skylde på flyveren. For "reglene er slik" og fornuften er ikke noe statsbyråkratene bryr seg om. Ja, dette er skikkelig gode argumenter Luftfartsverket kan slå i bordet med om noe skulle ha skjedd...
Gjest Mirk Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Jeg er fullstendig enig med Melk. Det er stor forskjell på om man dør p.g.a. en flyver som gjør selvmord (med fly og passasjerer) ved å styrte flyet enn om han/hun gjør selvmord ved å ha med seg en bombe. Felles er at i begge tilfeller så burde man ha kartlagt pilotens psykiske tilstand på forhånd. Men hvis man dør av en bombe så blir det mere griseri eller noe slikt... (Melk, kan ikke du hjelpe meg litt med argumentene her?) Mirk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå