AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Hei! Jeg tok nylig fagbrev og har fått meg jobb fra november av. Jeg har prøvd å søke om jobb i mellomtiden, men ikke fått noe pga. at de ikke vil ha noen i bare et par måneder. Har jeg rett på dagpenger fra nav? Eller vil de prøve å få meg ut i annet arbeid i mellomtiden? Anonymkode: f76d8...e56
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Har du hatt inntekt mens du studerte da? Tror ikke du har opparbeidet deg rettigheter til noe trygd hvis du bare har studert. Da blir det ev sosialhjelp, men vet ikke kriteriene for det. Anonymkode: 0b5bb...e7a
Rights Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 Om du nylig har tatt fagbrev, så har du vel vært lærling i noen år, og dermed hatt nok inntekt til at du har rett på dagpenger. De tar utgangspunkt i hva du tjente åretfør (2017), eller gjennomsnittet av hva du har tjent de siste tre årene. Du må vel ha tjent ca. 100 000kr året før, for å ha opparbeidet deg rettigheter på dagpenger. Du kan lese mere om dette på www nav dot no. Har du ikke hatt stor nok inntekt, så kan du søke om sosial stønad. Alt etter som, kan du ha rett på bostøtte også. Info samt online kalkulator for å se om en har rett på dette, finnes på www husbanken dot no.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 17 timer siden, Rights skrev: Om du nylig har tatt fagbrev, så har du vel vært lærling i noen år, og dermed hatt nok inntekt til at du har rett på dagpenger. De tar utgangspunkt i hva du tjente åretfør (2017), eller gjennomsnittet av hva du har tjent de siste tre årene. Du må vel ha tjent ca. 100 000kr året før, for å ha opparbeidet deg rettigheter på dagpenger. Du kan lese mere om dette på www nav dot no. Har du ikke hatt stor nok inntekt, så kan du søke om sosial stønad. Alt etter som, kan du ha rett på bostøtte også. Info samt online kalkulator for å se om en har rett på dette, finnes på www husbanken dot no. Takk! Har jeg rett på bostøtte? Jeg leiger ut leiligheten min og bor hjemme hos mor og far. Anonymkode: f76d8...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå