Thomasine Skrevet 6. mars 2002 #1 Del Skrevet 6. mars 2002 Hvor går grensen på utroskap ?! Hørte nylig om et kristent par hvor kona godt kunne kose seg på sofaen med en mannlig venn, småkysse, besøke hverandre alene, reise bort en helg o.l. Han påstod at fordi de var kristne (?!) stolte han på at kona ikke gikk lenger. Er det ikke allerede for langt ?! For meg er dette utroskap !!! Tanken på at gubben min skal holde på slik med en annen en meg blir helt gal... Hvis man er i et godt forhold, skal en ikke ha behov for å holde på slik, eller ?! Er det godt nok å si at følelser for andre vil en alltid få i løpet av et helt liv ?! Greit med følelser, men er man i et forhold får man ta en avgjørelse hvis slike følelser for en annen skulle dukke opp. Blir jeg eller reiser jeg ?! Skjønner ikke at noen godtar slikt i et parforhold ?! Folk er rare.....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 6. mars 2002 #2 Del Skrevet 6. mars 2002 Hadde dette vært min partner ville jeg ha ansett det som utroskap. Har lest nok innlegg her på KG til å forstå at grensen for utroskap varierer veldig hos det enkelte individ. Regelen får være at man må kjenne til hvor grensen går hos sin partner, i tillegg til at man bør unngå å gjøre ting man selv anser som utroskap dersom partneren hadde gjort noe den andre veien.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 7. mars 2002 #3 Del Skrevet 7. mars 2002 Hvis min samboer hadde drevet på sånn, så hadde jeg kastet han ut døren i reint sinne. For meg går grensen allerde ved et kyss på munnen. Kyss på kinnet er greit nok, men munnen.....nei. Han skal være ganske så blåøyd hvis han stoler på kona si på det grunnlag av at de er kristne og hun aldri vil være utro.... Jada, man skal høre mye før ørene detter av....... Hadde ikke stolt på kona et sekund jeg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 7. mars 2002 #4 Del Skrevet 7. mars 2002 Hvis min samboer hadde drevet på sånn, så hadde jeg kastet han ut døren i reint sinne. For meg går grensen allerde ved et kyss på munnen. Kyss på kinnet er greit nok, men munnen.....nei. Han skal være ganske så blåøyd hvis han stoler på kona si på det grunnlag av at de er kristne og hun aldri vil være utro.... Jada, man skal høre mye før ørene detter av....... Hadde ikke stolt på kona et sekund jeg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #5 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg lever etter følgende regel...... gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg. Med andre ord, grensen for hva som er utroskap varierer fra person til person. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 7. mars 2002 #6 Del Skrevet 7. mars 2002 jeg vet ikke om jeg hadde sett på det som utroskap, men jeg hadde ikke funnet meg i det, for jeg hadde nok anntatt at det kunne gå lenger. Hvis gubben kom hjem og fortalte at han han drevet og koset på ei anna ei, så vet jeg ikke om jeg hadde sett på det som utroskap hvis det ikke var sex med i bildet, men han kunne bare ha pakka sekken og dratt alikevel. For jeg synes ikke det er akseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petra Skrevet 7. mars 2002 #7 Del Skrevet 7. mars 2002 Spør om de ikke kan de ti bud? Du skal ikke begjære din neste osv..... Dårligt å bruke kristendom som argument for at kona ER utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. mars 2002 #8 Del Skrevet 7. mars 2002 Veel.for min del:hadde jeg sett min kjæreste kysse og klemme på nabokona i min sofa skulle jeg til helvete ha fått henne ut og min mann med!D er å gå langt over grensen og vitner om svært liten respekt for eget forhold!= DRITE I EGET REIR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy Skrevet 7. mars 2002 #9 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg ser heller ikke på det som utroskap i denne situsajonen, ettersom mannen faktisk lar henne gjøre det, og de er enige på punktet. Hadde hun drevet med dette i smug, da er det selvsagt utroskap (i mine øyne). Jeg hadde aldri i livet latt kjæresten min få drive på sånn med en annen. For det første fordi selve greia er motbydelig, og for det andre tviler jeg på at de til slutt hadde klart å holde seg på matta. Før eller senere går de nok et lite stykke lenger.... Fysjom!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #10 Del Skrevet 7. mars 2002 Det e jo heilt sykt! Greit å vær kamerat med motsatt kjønn, men ikkje ligge på benken å kose og kysse, det e utroskap ( han må jo væra blind som kan godta det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. mars 2002 #11 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg mener at utroskap finner sted i det øyeblikket noen blir lurt. Det er det enkelte par sine grenser og enighet/overenskomst mht. hva som er akseptabelt eller ei som må sette standarden for hva som skal kalles utroskap. Noen synes det er greit at partneren kliner litt med andre på en fest, mens andre overhodet ikke orker tanken på noe sånt! Det som er OK for ett par, vil nemlig være fullstendig uakseptabelt for et annet! Så lenge ingen føler seg lurt, sviktet eller ydmyket, og begge spiller med fullstendig åpne kort overfor hverandre, tror jeg ikke det kan kalles utroskap. Dette var min personlige definisjon! Hilsen _________________ Væren1212[ Dette Innlegg er endret av: Væren den 2002-03-07 20:20 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 7. mars 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 7. mars 2002 Kjæresten til denne mannlige vennen visste ingenting om denne "affæren". I deres tilfelle hadde han "kost seg" uten at kjæresten verken ville, likte eller godtok det. Denne kjæresten er en veldig god venninne av meg, for henne er dette utroskap på høyt nivå, hun føler seg lurt og ikke minst lite attraktiv og lite verdt nå. Så kommer det; hun klarer ikke komme seg ut av det ?! Dette er ikke første gang han er "utpå", allikevel blir hun. Bedre å være der - ulykkelig- enn alene.... Hva gjør jeg, eller er det noe jeg kan si/gjøre ?!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetiljg Skrevet 1. april 2002 #13 Del Skrevet 1. april 2002 Hvis kjæresten er ute på byen en kveld eller i et selskap el.l. så går jeg ut i fra at hun ikke vil gå lenger enn det jeg ville ha gjort. DVS: Når jeg er ute på byen danser jeg og prater med andre jenter, kan til og med gi noen komplimenter og kanskje flørte litt. Men dersom det går så langt som flørtingen går over i kroppskontakt, kjærtegn som stryking på baken o.l. og at det blir følelser inne i bildet syntest jeg det er på tide å slutte. Da er det viktig å gjøre "partneren" bevisst på at en ikke ønsker noe mer enn å ha det litt sosialt. Kanskje si at en er opptatt eller noe... Den situasjonen som den såkalte "kristne" mannen var i her syntest jeg er utroskap, uten tvil og det til de grader. Det er greit med kroppskontakt når en danser, hvis en trøster en venn eller l. Menn å gå så langt som dette hadde jeg ikke tålt... 1212[ Dette Innlegg er endret av: kjetiljg den 2002-04-02 00:31 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wannebee Skrevet 2. april 2002 #14 Del Skrevet 2. april 2002 Å være utro er å oppføre seg på en måte man ikke ønsker partneren skal gjøre. Det betyr å tenke gjennom sin oppførselen og om den vil såre partneren. Ha det hyggelig sammen med andre - danse og ha det gøy er selvfølgelig helt greit, men grensen krysses helt klart når man begynner å ta på hverandre/kysse etc. Når det begynner å bli "fysisk" I tillegg er jo utroskap også det mentale -dette er kanskje den mest sårende formen for utroskap - det å "elske" en annen, at en annen betyr mer for deg mentalt og følelsesmessig enn din partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå