Gå til innhold

Flytte til andre siden av jordkloden med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har flyttet til andre siden av jordkloden med barn? 

Hvordan taklet besteforeldre og annen familie det? 

Jeg føler det blir så feil og at jeg tar deres eneste barnebarn fra dem..men jeg gjør jo egentlig ikke det.. familie er det eneste som holder oss her.

(Ikke diskusjon om vi skal eller ikke flytte, men vil bare høre og dele tanker :)

Anonymkode: ae677...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det. Men for en begrenset periode. Det gikk fint. Kontakt nesten daglig på Skype. Men om det hadde vært for alltid, hadde jeg tatt med bestemor 🙂

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tenkt til og flytte til Falklandsøyene. Det ser så koselig ut der. Jeg tar med barna og familien kan komme på besøk når de vil.

Anonymkode: f15e3...71b

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt til og flytte til Falklandsøyene. Det ser så koselig ut der. Jeg tar med barna og familien kan komme på besøk når de vil.

Har du fått jobb der og klarer å brødfø deg og dine? 

Anonymkode: 8dfef...497

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått jobb der og klarer å brødfø deg og dine? 

Anonymkode: 8dfef...497

Jeg har trygd.

Skrevet

Jeg flyttet til mannens hjemland for en periode. Klart mine foreldre savnet oss, men verden er ganske liten nå. Det går fly. 

Anonymkode: 91878...321

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner en familie på 5 som flyttet til mannens hjemland på andre siden av verden. Dette var bare for en periode på 1.år da mannen hadde fått en kontrakt via jobb. De hadde nettverk i form av mannens familie og venner så det blir jo ikke helt det samme som å bare flytte til et ukjent land. De hadde det helt topp men de var meget glade for å komme hjem til Norge igjen, inkludert mannen.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til mannens hjemland for en periode. Klart mine foreldre savnet oss, men verden er ganske liten nå. Det går fly. 

Anonymkode: 91878...321

Ikke sant? Verden er kommet «nærmere» grunnet teknologi 😊

Skrevet

Vi bor i et annet land (dog ikke andre siden av verden) enn familien. Vi bor her på ubestemt tid, og har barn. Det har gått veldig fint. Barna har lært seg to nye språk( skolen her lærer bort to språk bortsett fra engelsk) så barna er faktisk 4- språklige. 

Klart alt er litt tyngre uten stort nettverk og familie, men det går overraskende bra. Familie og venner kommer med fly for å besøke oss. 

Anonymkode: 10fab...119

Skrevet

Takk for svar:) 

Det er jo ikke som at jeg forlater foreldrene mine og tar barnet mitt fra dem. Facetime og Snap burde jo egentlig funke greit..samtidig drar man jo på ferie til Norge, og de kan jo fly dit.. jeg er bare redd for at de skal bli sure og tenke at det er en dårlig idé. 

Er det noen som har blitt sure og følt seg forrådt?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:) 

Det er jo ikke som at jeg forlater foreldrene mine og tar barnet mitt fra dem. Facetime og Snap burde jo egentlig funke greit..samtidig drar man jo på ferie til Norge, og de kan jo fly dit.. jeg er bare redd for at de skal bli sure og tenke at det er en dårlig idé. 

Er det noen som har blitt sure og følt seg forrådt?

Min mor følte veldig på det i starten, og var egentlig litt negativ til at vi skulle flytte til utlandet. Det handlet nok mest om at hun var redd barna skulle mistrives. Nå som hun ser at de koser seg så går det veldig fint. 

Skype og FaceTime blir brukt her også, og når de først ser hverandre nå (enten når de kommer hit, eller vi til Norge) så er det skikkelig kvalitetstid. 

Jeg angrer ikke på at vi flyttet, men tror jeg ville angret resten av livet hvis vi ikke benyttet oss av denne sjansen til å oppleve noe annet. 

Anonymkode: 10fab...119

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trygd.

Hvs slags😬

Anonymkode: 3a6fe...529

Skrevet

Jeg var i motsatt situasjon og flyttet hjem til Norge med mine barn fra USA. Veldig tungt for deres besteforeldre der på farssiden da avgjørelsen ble tatt, men det har gått over all forventning.

De skyper ukentlig, barna drar til dem en gang i året og de besøker oss også i Norge. De har klart å bevare et nært forhold og har gjensidig glede av hverandre ❤

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trygd.

Hvis du er seriøs så må du ut med ca 20000 kr i flybillett tur retur. 

Kunne hatt lyst til å flytte et slikt sted selv, men det er opp til britiske myndigheter og hva slags folk de vil ha der

Skrevet
På 9.9.2018 den 16.17, AnonymBruker skrev:

Jeg har trygd.

Sikkert dumt spørsmål, men jeg trodde ikke man kunne flytte utenlands i mer enn 8 mnd i året eller noe slikt når man går på trygd, eller har jeg missforstått noe her?

Anonymkode: 0f3c7...167

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...