metteflette Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Jeg skal sette jenta mi på flyet om en time.. Hun skal fly alene til Oslo og er 6 år. Hun gleder seg kjempemye, men jeg har en STOR klump i magen. Tror jeg gruer meg mest ja.... Det er rart med det, når de blir større og mestrer fere og flere ting, så er det en rar følelse du står igjen med. Bare et lite hjertesukk ifra meg
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 Så morsomt at hun gleder seg. Det må være utrolig spennende for henne. Håper du gleder deg med henne og ikke ødelegger opplevelsen med din egen bekymring.
metteflette Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2005 Så morsomt at hun gleder seg. Det må være utrolig spennende for henne. Håper du gleder deg med henne og ikke ødelegger opplevelsen med din egen bekymring. Jeg er veldig bevisst på å glede meg med henne!! men når hun reiser bort i to uker så blir det slik... Og så er hun liksom blitt så stor!!!! Lille pia mi er blitt stor!!!
Gjest Lizzi Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 Jeg klarer å glede meg med min sønn eller datter når de skal gjøre noe de har lyst til, selv om det betyr langt fravær. Men når det kommer til å fly, så må jeg ta frem mine aller beste skuespillerevner for ikke å vise hvor redd jeg er. Jeg har flyskrekk og det er mildt sagt PYTON å skulle sende barna mine avgårde oppe i luften!!
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 bare vær stolt av din tapre unge datter min sønn blir 10 i år og å fly alene tror jeg ikke han vil tørre når han er 20 engang å gjøre noe alene er ikke noe for ham nei. jeg gremmes....
Tosca Skrevet 15. mars 2005 #6 Skrevet 15. mars 2005 Jeg forstår godt hvordan du har det. Vi sendte sønnen vår avgårde på en 4 timers tur med hurtigbåt da han var 6 år gammel. Jeg hadde skikkelig reisefeber, og klarte ikke å tenke klart før jeg fikk beskjed om at han var vel framme. Slik er det bare å være mor.
Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Lille pia mi er blitt stor!!! Den der kjenner jeg så godt igjen... Da sønnen min var 8 reiste han alene fra Tr.heim til Oslo - og det var stort... Jeg skulle ta imot i Oslo og han var så stolt - og jeg følte at han var så stor nå... lillegutten min var "voksen"... Nå er han i Polen og jeg føler det samme...
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Jeg forstår hvordan du føler deg. Jeg har alltid vondt i magen når barna mine skal ut å fly....
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Min datter på 8 har reist alene med fly siden hun var 5....å hun reiser 6-7 ganger i året....å hun digger det å jeg har heldigvis blitt vant til det..... :-)
Dagoberta Skrevet 15. mars 2005 #10 Skrevet 15. mars 2005 Gruer meg til poden skal ut på egen hånd :o Men jeg husker jo at jeg fikk reise på egen hånd da jeg var på den alderen, og det var kjempespennende
Champagne Skrevet 15. mars 2005 #11 Skrevet 15. mars 2005 Jeg er født og oppvokst i Bodø, og hadde en pappa som bodde sørpå. Derfor måtte jeg fly alene til han fra jeg var 5 år. Jeg digget å fly! Fikk komme frem til pilotene, fikk flymat osv. Men den første gangen var jævlig.. jeg hadde aldri flydd før. Var veldig tøff på forhånd, satt meg inn i flyet og trodde dette skulle bli moro. Men da flyet skulle ta av kom det så mange høye lyder og rare bevegelser i flyet at jeg ble livredd og begynte å hylgrine. De rundt meg i flyet prøvde å trøste så godt de kunne, men det ble ikke bra før flyvertinnene tok meg frem til pilotene. Da ble alt bra!
mari Skrevet 15. mars 2005 #12 Skrevet 15. mars 2005 jøss, er det virkelig så vanlig å sende så små barn ut på reise alene? Det vet jeg ikke om jeg hadde gått med på, får en knute i magen bare jeg tenker på det jeg... Bra at datteren din gleder seg da Husker at det var veldig stort å fly alene med storesøster, men da var jeg 10-12 år.. hm, der fikk jeg virkelig noe å tenke på....
metteflette Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #13 Skrevet 16. mars 2005 Enkelte ganger har vi ikke noe valg enn å sende dem alene... Slik er det her, vi bor på vestlandet og far bor i Oslo.. Men det gikk kjempefint!!! Kom på flyplassen så står kusinen min der og skal med samme flyet, så jenta mi fikk reise med henne!!!! Jeg ble SÅ lettet og glad!!!
Gjest Espera Skrevet 16. mars 2005 #14 Skrevet 16. mars 2005 Jeg fløy alene fra jeg var seks år (over 20 år siden nå :o ). Min familie var innflyttere på østlandet, så jeg dro ofte på alene-ferie til mormor på Møre. Gikk så fint så og jeg følte meg jo bare sååååå verdensvant!
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 16. mars 2005 #15 Skrevet 16. mars 2005 Dessverre er det ikke slik at alle unger syns det er stas å reise alene på fly. Min syns det ikke! Han mener det er kjedelig i tillegg til at han er reisesyk, slik at blir det mye turbulens så kaster han opp. Da er det kjekt å være alene på tur...... not. Så jeg prøver å unngå det så langt det overhode er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå